Šādu informāciju Augulis saņēmis no aviokompānijas darbiniekiem.
"Visādas spekulācijas tiek izspēlētas, lai valsts pēc iespējas ātrāk iemaksātu naudu ["airBaltic" pamatkapitāla palielināšanai]," sacīja Augulis, uzsverot, ka valdība joprojām nav saņēmusi no aviokompānijas privātā akcionāra SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" prasīto informāciju par "airBaltic" darbību.
Augulis uzskata, ka "airBaltic" līdzīpašnieka un vadītāja Bertolta Flika paziņojumi par reisu atcelšanu, tika skaidrota ar pārāk mazo lidmašīnu piepildījumu, un to skaita samazināšanu parāda privātā akcionāra attieksmi - vai tas grib sadarboties ar valsti vai "iet uz konfliktiem".
Jau ziņots, ka, turpinoties "airBaltic" akcionāru nesaskaņām, Fliks paziņoja, ka "airBaltic" samazinās lidojumu skaitu par 726 lidojumiem novembrī un par 723 lidojumiem decembrī salīdzinājumā ar 2010.gadu, jo netiek pieņemts lēmums par pamatkapitālu.
2012.gadā "airBaltic" plāno 45 517 lidojumus, kas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā. Tas nozīmē, ka vidēji "airBaltic" 2012.gadā starptautiskajā lidostā "Rīga" veiks par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā 2011.gadā. Šis samazinājums esot tieši saistīts ar lēmumu par pamatkapitālu novilcināšanu.
Kā norādīja Augulis, valdība kavējas ar līdzekļu piešķiršanu pamatkapitāla palielināšanai, jo tā vēlas būt droša, kur šī nauda paliks un vai privātajam akcionāram ir pietiekami daudz līdzekļu, lai veiktu proporcionālu iemaksu pamatkapitālā. Valdība arī vēlas uzzināt, kas ir "airBaltic" ārzonas akcionāra "Taurus Asset Management Fund Limited" īpašnieki.
"Arī pagājušajā gadā pirms ieguldīšanas pamatkapitāla palielināšanā tika solīts, ka 2010.gadā un 2011.gadā aviokompānija strādās ar peļņu, taču reālā situācija ir bēdīga," sacīja Augulis.
Ieteikumu turpināt sarunas valdība saņēmusi arī no piesaistītā konsultanta "Prudentia".
Jau ziņots, ka gadījumā, ja tomēr neizdosies vienoties ar pārējiem akcionāriem, valsts ir gatava izteikt piedāvājumu par tai piederošo "airBaltic" kapitāldaļu pārdošanu, otrdien apliecināja valdības pārstāvji.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) žurnālistiem uzsvēra, ka primārais scenārijs vēl joprojām ir lidsabiedrības pamatkapitāla proporcionāla palielināšana, tomēr, ja vienošanās ar pārējiem akcionāriem netiks panākta, tad kā alternatīvs variants tiks meklēta iespēja pārdot valsts daļas.
Valdība joprojām nav saņēmusi informāciju par "airBaltic" ārzonas akcionāra "Taurus Asset Management Fund Limited" patiesajiem labuma guvējiem un to, vai viņu rīcībā ir nepieciešamie līdzekļi pamatkapitāla palielināšanai. Valdībai ir nepieciešamas garantijas, tāpēc lēmums par iesaistīšanos lidsabiedrības finanšu problēmu risināšanā joprojām nav pieņemts.
Pagaidām netiek nosaukti termiņi, kādos nepieciešamās vienošanās varētu tikt pieņemtas. Sarunas patlaban lēni virzoties uz priekšu.
Premjers apliecināja, ka gadījumā, ja līdz tam nonāks, akciju pārdošanas piedāvājums tiks izteikts otram akcionāram.
Kā ziņots, ir vairāki valdības apstiprināti un izvirzīti nosacījumi privātajam akcionāram, lai valsts iesaistītos lidsabiedrības problēmu risināšanā.
Piemēram, valdība vēlas saņemt revidenta apstiprinātu "airBaltic" 2010.gada pārskatu, kas sniegtu objektīvu priekšstatu par uzņēmuma finansiālo situāciju, tostarp sniegtu vērtējumu par izskanējušajām bažām attiecībā uz valdes nedeklarētajām apjomīgajām "airBaltic" saistībām, kas varētu būtiski ietekmēt "airBaltic" finansiālo situāciju, kā arī revidenta apstiprinātu pārskatu par 2011.gada pirmā pusgada rezultātiem.
Tāpat valdība vēlējās panākt vienošanos par grozījumiem akcionāru sadarbības līgumā un uzņēmuma statūtos, kas nodrošinātu valsts kontroli pār "airBaltic" darbību, tostarp valdes ikdienas darbu.
Kā iepriekš informēja Valsts kancelejā, neesot izbeigts arī 2011.gada 1.septembrī noslēgtais līgums ar "Transatlantic Holdings Company S.A.", kas paredz prettiesisku fiktīvu "airBaltic" akciju pārdošanu.
"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".
Patlaban starp "airBaltic" akcionāriem - Fliku un valsti - ir saspringtas attiecības saistībā ar "airBaltic" finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.