Ideālajā pasaulē specializēto riepu servisa centri vēlētos, lai apzinīgo autoīpašnieku Latvijā kļūtu vismaz uz pusi vairāk un līdz ar to vasaras riepu maiņa pret ziemas riepām noritētu pakāpeniski – bez stresa un satraukuma.
Diemžēl praksē tas tā nenotiek un diez vai notiks, tādēļ lielākā daļa riepu servisu rēķinās ar to, ka uz servisiem cilvēki brauks tad, kad to darīs arī visi citi autoīpašnieki. Tas nozīmē, ka, sagaidot salu un sniegu, pie riepu servisiem varēsim atkal redzēt drūzmēšanos un garas rindas.
Autoīpašnieku izvēlei šosezon klāt nākuši atsevišķi jaunumi – gan bezradžu, gan radžoto riepu klāstā.
Savukārt tie, kuri skaita katru eirocentu, šosezon var rēķināties ar to, ka t.s. Eiropas budžetu klases zīmolu vidū riepu cenas ir pievilcīgākas nekā jebkad agrāk. Arī riepu centru pāraušanas un montāžas izcenojumi ir palikuši iepriekšējo gadu līmenī, kas nesola sadārdzināt kopējo riepu maiņas procedūru.
Attiecībā uz pašmāju autoīpašnieku paradumiem riepu tirgotāji secina, ka ar katru dienu uzstājīgāk pircēji pieprasa bezradžu riepas, gan t.s. Eiropas tipa ziemas riepas, kas vairāk iederas urbānajā vidē, gan arī nordiskās jeb mīkstās gumijas ziemas riepas, kas spēs godam pildīt savu darbu kā pilsētā, tā arī ārpus tās. Neraugoties uz to, uzticība radžotajām riepām ir aptuveni 20–25% pašmāju autovadītāju.
Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Savukārt no 1.oktobra līdz 1.maijam atļauts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm.
Rakstus par jaunumiem ziemas riepu tirgū lasiet otrdienas, 20.oktobra, avīzē Dienas Bizness!