Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Dzelzceļš kā ģeopolitisks signāls

Eiropas platuma sliežu projekta Rail Baltica II mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. Projektā paredzēts arī veidot dzelzceļa savienojumu ar Rīgas lidostu. Lai arī parakstīts jau lērums deklarāciju un vienošanos, no Dienai paustajiem viedokļiem secināms, ka projekts nav viennozīmīgs un tā virzība nebūt nav akmenī iekalta.

Politiķi vairākkārt uzsver - jāvērtē projekta ieguvumi un nepieciešamie ieguldījumi.Transporta nozares eksperts Tālis Linkaits norāda, ka vairs nav diskusiju, vai Rail Baltica II projekts ir vai nav jāīsteno, kādi no tā būs ieguvumi Latvijai. "Pašlaik ir tā stadija, kad tiek diskutēts jau ļoti konkrēti, tieši kurā vietā pievadīt dzelzceļu ostai, kā veidot savienojumu ar lidostu un centrālo staciju, tiek skatītas tādas ļoti praktiskas lietas," viņš saka, piebilstot, ka nākamgad Latvijas iedzīvotāji varēs piedalīties diskusijās par labākā risinājuma atrašanu līnijas novietojumam.Ne tik optimistisks ir Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš: "Divos vārdos runājot, projekts ir stipri vairāk politisks nekā ekonomisks. Principā jautājums ir par šīs līnijas izmaksām -cik tās ir lielas un samērojamas ar ieguvumiem."Viņš norāda, tehnoloģijas attīstījušās tik tālu, ka vilcieni var neapstājoties pāriet no viena platuma sliedēm uz otra, un tādējādi neesot nepieciešams izbūvēt jaunu sliežu ceļu. "Respektīvi, šobrīd jau mums ir dzelzceļa līnija, pa kuru tikko arī brauca kārtējais promocijas vagons. Dzelzceļš šajā maršrutā šobrīd jau funkcionē. Ja šo dzelzceļu par desmitkārtīgi mazāku naudu vienkārši atjaunotu, tad par atlikušajiem vēl dažiem desmitiem miljonu varētu kaut iepirkt pilnīgi jaunu ritošo sastāvu, kas maina šo sliežu platumu pats, un mēs mierīgi jau šobrīd varam braukt no Tallinas līdz Berlīnei, neko nemainot," saka Krūmiņš.Vairāk par to, kā rit projekta Rail Baltica II realizācija, lasiet Rūtas Cinītes rakstā _Dzelzceļš kā ģeopolitisks signāls laikrakstā Diena_ otrdien, 10.decembrī!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas