Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +1 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Emisiju normas varētu sist pa maku lielo automašīnu īpašniekiem

Lai Latvija sasniegtu Eiropas Savienības (ES) izvirzītos indikatīvos CO2 izmešu mērķus, 2030. gadā var nākties mainīt nodokļu politiku vieglo auto jomā - apvidus un lielo klašu auto īpašniekiem tas var nozīmēt lielākus maksājumus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.Tas varētu būt risinājums, kas pakāpeniski ļautu samazināt vieglā autotransporta CO2 emisiju apmērus līdz pat 1 miljonam tonnu gadā, tādējādi dodot būtisku ieguldījumu, lai Latvija varētu izpildīt iespējamos starptautiskos uzstādījumus klimata politikā.

Jāņem vērā, ka autoparka struktūra Latvijā būtiski atšķiras no ES. Ja Eiropas Savienībā mazās un kompaktklases auto īpatsvars ir 65% vai pat vairāk, Latvijā ar šādas kategorijas automašīnām brauc vismaz divreiz mazāk cilvēku. Toties pie mums īpaši iecienītas ir apvidus klases automašīnas - tādu Latvijā ir teju 40% no kopējā reģistrēto automašīnu skaita, _Dienas Biznesam _norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš. Viņš atgādina, ka visbiežāk Latvijā tiek ievesti lietotas - aptuveni 10 gadus vecas - automašīnas, kuras nav tik "zaļas" un videi draudzīgas kā jaunāka izlaiduma spēkrati."Latvija var rīkoties tāpat kā Beļģija un Lielbritānija, kur ir noteikts auto nodoklis par katru gramu CO2, ko tas ģenerē, un tas ir neatkarīgi no auto vecuma. Pie pirmās reģistrācijas Latvijā ievērojami augstāku nodokli noteikt varētu tiem vieglajiem auto, kuru CO2 izmešu daudzums uz vienu km pārsniedz 155 gramus, savukārt pilnībā no šī nodokļa maksāšanas atbrīvot tos, kuru izmešu daudzums ir līdz 100 gramiem vai 110 gragmiem kilometrā," skaidro Rūtiņš.Viņš norāda, ka lielāka nekā pašlaik ikgadējā transportlīdzekļa nodeva varētu būt tiem, kuru CO2 izmeši pārsniedz 180 gramus kilometrā (tie, kuriem izmešu apjoms pārsniedz 255–300 gramus kilometrā, varētu tik pakļauti vēl ievērojamākam nodokļa slogam). "Tā būtu sava veida sistēma, kura ar nodokļu palīdzību veicinātu autoparka nomaiņu, jo īpaši stimulējot mazlitrāžas un vidējās klases auto izmantošanu pretstatā pašlaik izplatītajiem apvidus auto, kā arī lielas jaudas dzinējiem, turklāt pamatīgi nolietotiem," piedāvā Rūtiņš. Visu rakstu lasiet laikraksta _Dienas Bizness _pirmdienas, 16.maija, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas