Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta izsludinātajā konkursā piedāvājuma nodrošinājums tiek noteikts viena miljonu latu apmērā, kas jāiesniedz kā bankas galvojums.
Plānots, ka samaksu par veiktajiem būvniecības darbiem Rīgas pašvaldība veiks no 2016.gada desmit gadu laikā, četras reizes gadā – 20.februārī, 20.maijā, 20.augustā un 20.novembrī vienādos maksājumos.
Saskaņā ar IUB paziņojumu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pretendentam pēdējo piecu gadu laikā ir jābūt izpildījušam ceļu būvju rekonstrukcijas vai izbūves darbus vismaz vienā objektā, kas ir pilnībā pabeigts un nodots ekspluatācijā, ar nosacījumu, ka vismaz vienā objektā ir veikta apakšzemes inženierkomunikāciju izbūve vai rekonstrukcija, tostarp ir veikta lietus ūdens kanalizācijas sistēmu izbūve vai rekonstrukcija. Pretendentam jābūt izpildījušam tilta, satiksmes pārvada, viadukta, estakādes vai tuneļa rekonstrukcijas vai izbūves darbus vismaz vienā objektā, kas ir pilnībā pabeigts un nodots ekspluatācijā. Veiktajām ceļu būvju objekta būvniecības darbu izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) ir jābūt vismaz astoņiem miljoniem latu, bet tilta, satiksmes pārvada, viadukta, estakādes vai tuneļa objekta būvniecības darbu izmaksām bez PVN ir jābūt vismaz septiņiem miljoniem latu.
Konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu var pieteikties līdz šā gada 6.decembrim. Tajā tiks vērtēts piedāvājums ar viszemāko cenu.
Jau vēstīts, ka Rīgas dome (RD) 27.septembrī atbalstīja jauna konkursa izsludināšanu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai un finansēšanai. Jauns konkurss bija jārīko, jo šogad 20.septembrī, pusēm vienojoties, tika izbeigts 2009.gadā noslēgtais līgums ar Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvnieku Transport Systems, un līdz šim nav apstiprinājuma valsts vai pašvaldības budžeta finansējuma pieejamībai 2012.gadā.
Iepriekš arī tika noteikts – ja iespējamās būvniecības izmaksas konkursā pārsniegs Satiksmes departamenta plānoto summu – 17,5 miljonus latu –, pašvaldība paturēs sev tiesības izbeigt konkursu bez rezultātiem.
Ziņots arī, ka RD Satiksmes departaments atzina, ka Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību nav iespējams pabeigt laikā. Līgums ar būvnieku Transport Systems par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību tiks noslēgts 2009.gada 10.martā, paredzot, ka darbi jāpabeidz 36 mēnešu laikā no būvdarbu sākšanas. Darbi tika sākti 2009.gada maijā, un tos bija paredzēts pabeigt līdz 2012.gada maijam. Līguma kopējā summa ar pievienotās vērtības nodokli bija 27,972 miljoni latu, un līgums paredzēja arī ikgadēju cenu pārrēķinu, piemērojot inflācijas/deflācijas koeficientu. 2009.gadā objekta finansēšanai bija piešķirti 9173 miljoni latu, bet 2010.gadā – tikai 1,26 miljoni latu, tādējādi pērn 1.jūlijā būvniecība tika pārtraukta. Šogad augusta sākumā Transport Systems piedāvāja lauzt 2009.gadā noslēgto līgumu.
Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir Transport Systems (iepriekšējais nosaukums ‒ Dienvidu tilts), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas ‒ Skonto būve, Latvijas tilti, BMGS, Tilts, Rīgas tilti un Viadukts.