gada pārskatu, taču šo prasību satiksmes ministrs, visticamāk, neizpildīs. Satiksmes ministrija (SM) valdībai grasās piedāvāt divus variantus tālākai rīcībai - piedalīties airBaltic pamatkapitāla palielināšanā (uzņēmuma padome ierosinājusi pamatkapitālu palielināt par 63 miljoniem latu) vai arī to nedarīt - šādā gadījumā valsts kapitāla daļas apjoms samazināsies.
Konkrētu lēmumu par airBaltic nākotni patlaban pieņemt nevēlas neviens - iespējamos rīcības scenārijus un vērtējumus valdība uzticējusi veikt virknei dažādu konsultantu (KPMG, Prudentia, Fredheim International), kuru ieteikumi publiskoti netiek.
SM kā airBaltic valsts kapitāla daļa turētāja daļu atbildības virza premjera virzienā, aicinot nekavēties ar lēmumu, un ekonomikas ministra Arta Kampara (Vienotība) virzienā, kura izteikumi par airBaltic finanšu grūtībām (šā gada jūnijā), pēc U. Auguļa teiktā, esot radījuši aptuveni 25 miljonus latu lielus zaudējumus, kā arī Finanšu ministrijas virzienā - saistībā ar valsts finansiālajām iespējām piedalīties pamatkapitāla palielināšanā (runa ir aptuveni par 30 miljonu latu ieguldīšanu).
AirBaltic 2010. gada pārskats, precīzāk, auditoru (PricewaterhouseCoopers) nevēlēšanās pārskatu apstiprināt, kļuvis teju par centrālo notikumu aviokompānijas nākotnes attīstības kontekstā. U. Augulis apgalvo, ka auditoriem pārskata apstiprināšanai ir vajadzīgs akcionāru (tātad arī valsts) lēmums par uzņēmuma nākotni, tajā skaitā lēmums par pamatkapitāla palielināšanu. Savukārt V. Dombrovskis norādījis, ka auditēts gada pārskats ir viens no dokumentiem, kas vajadzīgi, lai lemtu par ieguldījumu pamatkapitālā. Neoficiāla informācija liecina, ka auditorus mulsina arī airBaltic veiktie darījumi pagātnē. SM valsts sekretārs Anrijs Matīss atzina, ka jautājums par uzņēmuma nākotni neesot vienīgais, kas rada neskaidrības audita apstiprināšanai, taču tieši šis jautājums esot būtiskākais.
Par vienu no saviem sasniegumiem U. Augulis dēvē B. Flika paraksta dabūšanu uz airBaltic gada pārskata. «Esmu panācis to, ka Flika kungs ir parakstījis 2010. gada pārskatu, faktiski uzņemoties pilnu atbildību par to - gan par grāmatvedības, gan finanšu datiem,» teica U. Augulis un norādīja: ja atklātos kādas neprecizitātes, B. Flikam var draudēt kriminālatbildība.
AirBaltic līdzīpašnieki ir valsts (52,6%) un Baltijas aviācijas sistēmas (uz pusēm pieder B. Flikam un Bahamās reģistrētam uzņēmumam Taurus Asset Management).