Rīkojuma projekts paredz Kohēzijas fonda finansējuma pārdali, novirzot iepriekš pasākumam "Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība” piešķirtos līdzekļus 78,58 miljonu latu pasākumam “TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)” alternatīvo dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai.
Kā norāda Satiksmes ministrijā, tas ļaus sakārtot dzelzceļa infrastruktūru. Esošā ritošā sastāva modernizācija un peronu rekonstrukcija nodrošinās ritošā sastāva ilgtspēju pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu. Savukārt jaunu vilcienu iegādi un vecā ritošā sastāva nomaiņu AS "Pasažieru vilciens” būs jāveic pakāpeniski, balstoties uz komerciāliem principiem.
Pēc projektu īstenošanas tiks veikta arī pasažieru piekļuves un apkalpošanas infrastruktūras modernizācija, kā arī augsto peronu būvniecība, signalizācijas sistēmas modernizācija un dzelzceļa sliežu rekonstrukcija aptuveni 90 kilometru garumā. Šie pasākumi uzlabos vilcienu kustības drošību, norāda ministrijā.