Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

"Kapu tramvaja" projektam paredzētos 49 miljonus varētu novirzīt vilcienu iegādei

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS Pasažieru vilciens elektrovilcienu iegādei, aģentūrai LETA pastāstīja ministrijas pārstāve Iveta Kancēna.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī atbalstīt jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādi. Izvērtējot Daugavpils un Liepājas iesniegtās potenciālo projektu koncepcijas, SM sagatavojusi priekšlikumu FM par papildu Kohēzijas fonda finansējuma, katrai no pašvaldībām novirzot 10 miljonus eiro tramvaju infrastruktūras turpmākai attīstībai.

Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

SM joprojām par prioritāru uzskata Pasažieru vilciena jauno elektrovilcienu iegādi, projektam ir augsta gatavības pakāpe un tā rezultātā paredzams būtisks pienesums ES fondu programmas Izaugsme un nodarbinātība mērķu sasniegšanai.

SM ierosinātais priekšlikums paredz elektrovilcienu iegādei novirzīt 49 miljonus no pieejamā ES finansējuma.

FM pārstāvis Aleksis Jarockis aģentūrai LETA sacīja, ka tas, vai tiks īstenota iecere Skanstes tramvajam paredzēto ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādei, ir atkarīgs no SM sagatavotās argumentācijas šim projektam, kas SM kā par nozari atbildīgajai ministrijai ir nopietni, kvalitatīvi un operatīvi jāsagatavo.

Jarockis skaidroja, ka attiecīgās ieceres īstenošanai ir nepieciešams arī EK akcepts, jo tie ir grozījumi darbības programmā. Šī iemesla dēļ jāsagatavo informāciju par dažādiem projekta raksturlielumiem, tostarp rezultatīvajiem rādītājiem un ekonomisko atdevi. FM ar šo informāciju iepazīsies, lai to varētu saskaņot ar EK un to varētu akceptēt valdība.

"Pēc tam, kad SM visu iepriekš minēto informāciju sagatavos, FM nekavējoties to visu izvērtēs no ekonomiskās atdeves un projekta lietderības viedokļa un sniegs savu atzinumu," sacīja Jarockis, piebilstot, ka FM nekavēsies pie šī jautājuma risināšanas, apzinoties projekta nozīmi Latvijas sabiedrībai un ierobežojošo plānošanas perioda termiņu ES fondu projekta realizācijai.

Viņš teica, ka FM ir apkopojusi ne tikai SM, bet arī visu citu nozaru ministriju vēlmes un ieceres attiecībā uz ES fondu finansējuma rezervēm un atlikumiem. Taču par kāda konkrēta projekta īstenošanu un finansējuma pārdali par to atbildīgajai ministrijai ir jāsagatavo detalizēta informācija, ko FM izanalizēt, lai to būtu iespējams saskaņot ar EK.

Jau vēstīts, ka Pasažieru vilciens 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu Škoda Vagonka (Škoda) par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu. Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 3. jūlijā noraidīja Spānijas uzņēmuma Patentes Talgo S.L. (Talgo) sūdzību par Pasažieru vilciens elektrovilcienu iepirkumu un atļāva slēgt līgumu ar Škoda.

(Pievienots FM komentārs 5.-8. rindkopa)

Top komentāri

Kāpēc tikai varētu?
K
Ne tikai varētu, bet tā arī jādara. Tas jauno vilcienu iepirkums taču sen ir kā izsmiekls "pasažieru vilcienu" nespējai.
g
g
Tālie maršruti braukā pustukši , stingri kontrolēti , 2 kontrolieri un 2 braucēji , normāls laiks un normāla samaksa tālajos maršrutos dotu labāku peļņu , bija kādreiz normālas mēnešbiļetes cenas ziņā .
Solveiga
S
Kur tad tika izklekerēti tie 100 miljoni, kas bija plānoti vilcienu iepirkumam????? Tagad to naudiņu jāpaņem atpakaļ. Tāpat vajadzētu atsavināt tos 10 miljonus, kas bija paredzēti Salaspils kodolreaktora demontāžai un radioaktīvo atkritumu utilizācijai. Tur nepārtraukti notiek radioaktīvās noplūdes, kuras protams ar acīm nav saredzamas, tikai redzam, ka palielinās saslimstība ar vēzi. Kam par to būtu jāuzņemas atbildība, visiem vides ministriem, premjēriem vai NATO spēkiem????
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas