Piedaloties Eiropas Savienības vides un dabas projektu atbalsta programmas LIFE+ konkursā, LDz ieguvis finansiālu atbalstu projekta Inovatīvi risinājumi dzelzceļa trokšņu pārvaldībā īstenošanai. Turpmāko trīs gadu laikā uzņēmums kopīgi ar sadarbības partneriem Latvijā – Rīgas Tehnisko universitāti un SIA Composite Constructions, kā arī Latvijas Vides aizsardzības fondu – īstenos zinātniski tehnoloģisko projektu, kura risinājumi būs izmantojami Eiropā un specifiski valstīs ar 1520 mm sliežu platumu.
Trokšņu siena taps trīs posmos. Jau tuvākajā laikā tiks uzsākta starptautiskās dzelzceļa trokšņa novērtēšanas metodes piemērošana un mērījumu precizēšana 1520 mm sliežu platuma dzelzceļam Latvijā un ritošajam sastāvam.
Izmantojot šādus datus, Eiropā tiek izstrādāti dzelzceļa trokšņus klusinoši un absorbējoši materiāli un būvētas trokšņu sienas. 1520 mm platuma dzelzceļa specifiskie dati RMR metodes ietvaros tiks iegūti, veicot mērījumus Latvijā. Iegūtie aprēķini būs izmantojami un piemērojami arī citās valstīs ar atbilstošu sliežu platumu un ritošo sastāvu.
Paralēli RTU veiktajiem dzelzceļa trokšņu mērījumiem uzņēmums SIA Composite Constructions, analizējot iegūtos datus, strādās pie inovatīvu kompozītmateriāli izstrādes, no kā Latvijā tiks veidota trokšņa klusināšanas siena.
Paredzēts, ka jaunizstrādātajiem materiāliem par 10 – 20 % jāspēj mazināt dzelzceļa radītie trokšņi. Tie būs videi un cilvēkiem draudzīgi. Trokšņa sienas optimālas konstrukcijas modelēšanu noteiktajā dzelzceļa posmā un faktisko trokšņu līmeņu mērījumus veiks uzņēmums, kurš uzvarēs šī darba veikšanai izsludinātā konkursā.
Savukārt projekta noslēguma etapā ap trokšņu absorbētāju, kas radīts no inovatīvo tehnoloģiju materiāliem, paredzēts veidot "zaļo" sienu – īpaši atlasītu, trokšņus visefektīvāk absorbējošu koku sugu stādījums.