Izcenojumus Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) nosūtījuši 42 preses izdevumi un to elektroniskās versijas, kā arī 25 interneta portāli.
Preses izdevumos pārsvarā pārstāvēti reģionālie mediji, bet savus izcenojumus nosūtījuši dažādai auditorijai paredzēti interneta portāli.
Savukārt Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) savus izcenojumus līdz šim nosūtījušas astoņas televīzijas un 24 radiostacijas.
Saskaņā ar likumu raidorganizācijām, preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir pienākums visam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam noteikt priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, un tiem ir aizliegts izvietot aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts minētajos izcenojumos.
Saeimas atlaišanas gadījumā ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas preses izdevumi un reklāmas pakalpojumu sniedzēji internetā nosūta KNAB un raidorganizācijas nosūta NEPLP tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz partija, atsevišķs deputāta kandidāts vai ar partijām nesaistīta persona.
Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi. Ja reklāmas izvietotāji šos izcenojumus nav nosūtījuši publiskošanai noteiktā termiņā, tiem priekšvēlēšanu periodā ir aizliegts par samaksu izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus.
Līgumus par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu radio, televīzijā un preses izdevumos partijai atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona slēdz tieši un nepastarpināti tikai ar raidorganizāciju vai preses izdevumu, savukārt ar partijām nesaistītās personas ‒ tieši, nepastarpināti un bez pilnvarniekiem.
Saeimas vēlēšanas izsludinātas 26.jūlijā, un tās notiks 17.septembrī.