"Kopš šogad likvidēta Engures jūrskola, līča piekrastes pagastos dzīvojošajiem jauniešiem ir problēmas praktiski sākt apgūt jūrniecības un zvejniecības pamatiemaņas, lai gan interese par tām viņu vidū ir liela," portālam Diena.lv teica Rojas novada domes deputāts, mērsradznieks Lauris Karlsons. Pats viņš savulaik ir beidzis Engures jūrskolu, vēlāk iegādājies īpašumā zvejas kuģi Palsa un atjaunojis to, piemērojot tūrisma vajadzībām. L.Karlsons atzina, ka kuģa īpašnieks Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs ar kuģīša Capri izmantošanu jauniešu apmācībai neplāno gūt peļņu, tas vairāk ir viņa ieguldījums šīs puses slaveno jūrniecības un zvejniecības tradīciju turpināšanā.
Atbilstoši skandināvu zvejniecības tradīcijām Norvēģijā 1937.gadā būvētais un aprīkotais kuģis pirms daudziem gadiem pārdots un kādu laiku kalpojis Igaunijā, pēc tam mainījis piederības ostu un nonācis Latvijā, bet tagad ir mērsradznieka, bijušā tālbraucēja kapteiņa L.Loginova īpašumā. Viņa uzdevumā Capri restaurēšanas darbus veic pensionētais zvejnieks un laivu būves meistars Andis Raņķis kopā ar Mārci Zīvertu, kurš arī pieprot zvejniecības un kuģu remontu lietas, taču patlaban jūrā neiet. No mācībām brīvajā laikā viņiem vienkāršākos darbos palīdz vairāki Rojas un Mērsraga vidusskolu jaunieši, tā pelnot sev iespēju vēlāk ar šo kuģi iziet jūrā un apgūt tā vadīšanu.
Kuģim tiek nomainīts dēļu apšuvums, atjaunots ķīlis, ko apšuj ar nerūsējošo tēraudu, korpuss tiek drīvēts ar linu pakulām un darvots atbilstoši pagājušā gadsimta sākuma skandināvu kuģu būves tradīcijām. Kad korpusa pārbūve būs pabeigta, kuģi iecels ūdenī un turpinās iekšējos apdares un aprīkošanas darbus. Plānots, ka nākamajā vasarā Capri jau ar pilnu komandu un kursantiem uz klāja izies jūrā.
Kuģa restaurācijas darbos vīriem ar specifiskiem padomiem palīdz SIA YachtLand direktors, jahtu, laivu un katamarānu būves un pārbūves speciālists Aigars Baiks, kuram turpat Mērsraga ostā ir šīm vajadzībām aprīkots angārs. A.Baiks bijis to meistaru skaitā, kas šī gada augustā Engurē pabeidza būvēt Latvijā lielāko katamarānu Ambercat 210. Engures katamaranu rūpnīcā ENMAR uzbūvētais lielizmēra jūras katamarāns ir 21 metru garš un 10,5 metrus plats, tā piecās luksus kajītēs atbilstoši augstākajām sadzīves un komforta prasībām var izvietoties desmit pasažieri. Tagad tas vago pasaules jūras.
L.Karlsons bija gandarīts, ka Mērsragā ir cilvēki, kas nesavtīgi mēģina uzturēt un vairot Kurzemes piekrastes jūrniecības un kuģu būves tradīcijas. Laura paša sapnis ir iet ar zvejas kuģi jūrā un vest krastā lomus, taču šībrīža ekonomiskajā un tirgus situācijā to nevarot atļauties.