Ekonomikas ministrijai un Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) jāpiedāvā priekšlikumi pašlaik neskaidri formulēto reklāmas ierobežojumu labojumiem, savukārt deputāti nepiekrīt mudinājumam pavisam atcelt kredītreklāmu aizliegumu un koncentrēties uz reklāmu satura ierobežošanu.
Pagājušajā gadā divas dienas pirms 13. Saeimas vēlēšanām pieņemtie grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, paredzot ātro kredītu izmaksu ierobežošanu, ne tikai izstrādāti nepilnīgi, bet arī būtu grūti piemērojami un viegli apejami, trešdien Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas un Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas kopsēdē atzina PTAC direktore Baiba Vītoliņa.
Esošā regulējuma trūkumi tika ilustrēti ar piemēru, ka kūku cepējai nepietiek naudas, bet varētu taču paņemt kredītu. Šādu reklāmu atbilstoši jaunajam regulējumam varētu piefiksēt kā saimnieciskās darbības, nevis kredīta reklāmu.
Tāpat neesot aizliegtas reklāmas juridiskām personām, tāpēc PTAC atbalstītu likuma pārskatīšanu.
Trauksmi ceļ arī Latvijas Raidorganizāciju asociācija, sakot, ka kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju reklāmu izskaušana visai mediju nozarei radītu zaudējumus ap 15 miljoniem eiro gadā, kas attiektos gan uz radio, gan televīziju, gan interneta un drukātajiem medijiem. Par pusmiljonu mazāk būtu Latvijas Televīzijai. Tas būtu smags trieciens medijiem, ņemot vērā grūtības noturēt reitingus un auditorijas uzmanību ļoti plašā ārvalstu satura piedāvājuma dēļ, izteicās Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektors Andris Ķēniņš.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 21. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Irlielāmērāticams
TrollisJT
Vai Jūs gribētu, ka