Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Trešdiena, 18. decembris
Klinta, Kristaps, Kristofers, Krists, Kristers

Neiecietīga attieksme valsts iestādē

"Mēs - profesionāli apkalpojam, jūs godīgi maksājat nodokļus!" vēsta sauklis Valsts ieņēmuma dienesta (VID) mājaslapā. Taču, kad līdz ar 1. martu klientu daudzums pārsniedz ierastos apjomus, pieklājības standarti mēdz aizmirsties.

Par to pārliecinājās sieviete, vārdā Ieva: "Zvanīju uz norādīto tālruni, lai palūgtu konsultāciju par deklarācijas aizpildīšanu. Atbildēja vīrietis, kurš diemžēl nestādījās priekšā. Vaicāju pēc palīdzības, uz ko man atbildēja, ka esmu nepareizi piezvanījusi. Pajautāt, kur tad lai zvanu, nepaspēju, viņš nometa klausuli, pārtraucot mani pusvārdā. Zvanot atkārtoti, atkal atskanēja atbilde, ka zvanu nepareizi, un tika nomesta klausule." Kad Ieva vēlējās noskaidrot, kas pret viņu nepieklājīgi izturējās, vīrietis apgalvoja, ka dēvējams par Ivanu Ivanovu.

VID pārstāve Evita Teice-Mamaja uzskata, ka šāda attieksme nav pieņemama: "Es gribu atvainoties VID darbinieku vārdā. Pat ja klients ir sajaucis tālruņa numuru, viņam ir jāpalīdz sakontaktēt kādu, kas var palīdzēt konkrētajā jautājumā. Mēs cenšamies izglītot savus darbiniekus un esam izveidojuši klientu apkalpošanas standartus, taču, ja tomēr nākas sastapties ar nekorektu attieksmi, aicinām par to ziņot. Katrai sarunai ar klientu jābūt konstruktīvai, palīdzošai un atbalstošai." Viņa arī zināja teikt, ka cilvēks, vārdā Ivans Ivanovs, iestādē nestrādā. Lai uzlabotu servisa kvalitāti, Klientu apkalpošanas centra telefonsarunas tiek ierakstītas. Tas uzliek atbildību pašiem darbiniekiem un palīdz rast taisnību strīdu gadījumos.

Arī Diena, izliekoties par apjukušu nodokļu maksātāju, palīdzības meklējumos vērsās pa norādīto tālruni. Lai gan noslodzes dēļ bija jāgaida nedaudz ilgāk, nekā ierasts, - sešas minūtes - konsultants bija izpalīdzīgs, paskaidroja, kā aizpildīt deklarāciju, un atvadoties novēlēja jauku dienu. Kad pēc pāris minūtēm, lai precizētu, kāpēc 2014. un 2015. gadā pārmaksātās summas krasi atšķiras, tika veikts atkārtots zvans, otrā klausules galā atskanēja nīgra balss. Vīrietis, izdzirdējis jautājumu, uzstājīgi atkārtoja: "Nu bet sarēķiniet matemātiski." Šī frāze konsultantam bija tik mīļa, ka viņš no tās neatkāpās arī pēc lūguma paskaidrot sīkāk. Sarunas noslēgumā bija skaidrs tikai viens - pa tālruni neko uzzināt neizdosies, esot jānāk klātienē, taču jaukas dienas vēlējums neizpalika.

Visu rakstu lasiet trešdienas, 2.marta, avīzē Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Ne par to ir runa

Nodokļu maksātāju nauda ļauj airBaltic turpināt strādāt.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas