Piemēram, SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP) valdes loceklis, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs aģentūrai LETA paudis viedokli, ka par slēgto maršrutu atjaunošanu jālemj nevis pārvadātājiem, bet pasūtītājiem - vietējām pašvaldībām vai valstij - valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD). Viņaprāt, attiecībā uz starppilsētu reisiem vietējām pašvaldībām jābūt aktīvām, pierādot to nepieciešamību.
Piemēram, kad tika lemts par 31 reisa samazināšanu no 15.septembra, astoņos gadījumos valsts ATD mainīja savu viedokli un reisi tika atstāti, jo ar šādu lūgumu direkcijā vērsās Bauskas rajona Vecumnieku, Rundāles un Iecavas pašvaldības. Savukārt patlaban tiek izskatīts jautājums par reisa atjaunošanu uz Tukumu, ko lūdz Dobeles rajona Bērzes pašvaldība, sacīja Salkazanovs.
Tikmēr SIA "Migar", kas pārvadā pasažierus Jelgavas rajonā, jau ir atjaunojis praktiski visus slēgtos reisus, tiklīdz parādījās nauda, informējis uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Maļko. "Kā iztiksim līdz gada beigām - nezinām. Katru mēnesi ar bažām gaidām desmito datumu un trīcam," tā neziņu par dotāciju pietiekamību pauž SIA "Migar" valdes loceklis. "Migar" saskaņā ar Jelgavas rajona padomes lēmumu no 11.augusta daļēji atjaunojis šī gada 10.jūlijā slēgto 28 reisu izpildi, taču seši reisi tā arī netiks atjaunoti.
No 1.oktobra lielāko daļu 15.septembrī slēgto reisu plānojot atjaunot a/s "Rēzeknes autobusu parks", aģentūru LETA informējis uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vasilijs Smuļs. No desmit likvidētajiem reisiem atjaunoti netiks vienīgi divi maršruta "Rīga-Varakļāni-Rēzekne" reisi ar izpildes laiku darbadienās plkst.17.20 un 4.40.
a/s "Liepājas autobusu parks" savukārt paziņojis, ka septembrī slēgtos regulāros reģionālās starppilsētu nozīmes maršrutus un reģionālos vietējās nozīmes maršrutus šogad neatjaunos. Pārvadātājs atgādina: satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) šonedēļ izteicās, ka pasažieru pārvadātāji varētu veikt jaunus aprēķinus un atjaunot septembra vidū slēgtos reisus, jo iepriekšējie aprēķini balstīti augstākās degvielas cenās. Tomēr "Liepājas autobusu parks" norāda, ka, ņemot vērā nedēļas sākumā novēroto naftas cenu straujo lēcienu pasaules biržās, nav pamata uzskatīt, ka vēl ilgstoši turpināsies degvielas cenas pazemināšanās, tāpēc reisu atjaunošana būs iespējama pie nosacījuma, ja konkrētais reiss ir ekonomiski pamatots, paziņojumā Rīgas Fondu biržā norāda uzņēmums.
Runājot par Latvijas pasažieru pārvadātājiem kopumā, Salkazanovs LETA norādījis, ka, neraugoties uz piešķirto papildu dotāciju desmit miljonu latu apmērā, līdz gada beigām vienalga pietrūks 3,1 miljona latu. Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs vēloties gūt skaidrību par Satiksmes ministrijas nostāju šajā gadījumā - vai pārvadātājiem samazināt pakalpojumu kvalitāti, palielināt tarifus, vai nepildīt dotos solījumus - nākamgad paaugstināt šoferu algas.