Valdība joprojām nav saņēmusi prasīto informāciju no lidsabiedrības otra akcionāra SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS), un, ja nedēļas laikā tā netiks saņemta, valdība dos uzdevumu Satiksmes ministrijai sākt vērtēt citus iespējamos risinājumus, žurnālistiem pēc sēdes sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V).
Viņš uzsvēra, ka valdība jau iepriekš nolēmusi iesaistīties airBaltic problēmu risināšanā, vienlaikus sagaidot pretimnākšanu un informāciju no otra akcionāra. Valdība esot gatava ātriem lēmumiem, tomēr viss būšot atkarīgs no otra akcionāra vēlmes sadarboties.
Noprotams, ka joprojām valdība nav saņēmusi skaidru atbildi uz izvirzītajiem uzstādījumiem par vadības maiņu, iepriekš dzēstajiem 59 000 kompānijas akciju, kuras, kā izrādījies, tomēr nav dzēstas, lidostu Rīgu kā bāzes lidostu, kā arī par citiem ar kompānijas finanšu plūsmu saistītiem jautājumiem.
Piesaistītā finanšu konsultanta Prudentia valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš žurnālistiem apliecināja, ka joprojām no auditora nav saņemts uzņēmuma finanšu pārskats un ir daudz jautājumu par finanšu plūsmām starp BAS un airBaltic. Viņš norādīja, ka BAS ir vairāk kā 20 meitasstruktūru, informācija par tām tiek sniegta daļēji, un šajā jomā BAS veic "pārgrupēšanos" un notiek īpašnieku maiņa, tāpēc joprojām neesot pieejama pilnīga informācija par finanšu situāciju.
BAS kopīgajā biznesā airBaltic aizņem vairāk kā 75% un esot jāsaprot tirgus pakalpojumu cenas, vai tās ir adekvātas. Vienlaikus viņš gan uzsvēra, ka būtiskākie aktīvi joprojām esot BAS īpašumā, lai gan atsevišķu kompāniju akciju daļu īpašnieku maiņa, piemēram, uz Vācijā reģistrētiem uzņēmumiem, esot konstatēta.
Pēc konsultantu pārstāvja teiktā, daudz kas šobrīd sarunās esot atkarīgs tieši no airBaltic vadītāja Bertolda Flika, kurš arī pieņemto daudzus lēmumus, tomēr Flika darbības varot arī ierobežot, ja par to kopīgi vienosies valsts un lielākais lidsabiedrības kreditors Latvijas Krājbanka.
Joprojām neskaidra ir arī iespējama valsts iesaistīšanās ar īstermiņa finansējumu lidsabiedrībā, jo pagaidām tas esot tikai viens no apspriestajiem variantiem, kuram valdība zaļo gaismu nav devusi.
Krastiņš pauda cerību, ka privātais akcionārs tomēr būs gatavs sadarboties un saprāts uzvarēšot, jo kompānijā esot ieguldīti lieli finanšu līdzekļi. No viņa teiktā arī noprotams, ka lēmumi par iespējamu Flika nomaiņu patlaban pušu starpā nav paši būtiskākie, jo, kā norādīja Krastiņš, "Fliks ir izlemts jautājums".
Savukārt Dombrovskis norādīja, ka valdības kopīgais viedoklis par atceltajiem airBaltic reisiem esot, ka šāda rīcība no Flika puses esot klaji destruktīva, kas rada tiešus un netiešus zaudējumus kompānijai. Premjers pieļāva, ka tā nav sagadīšanās, ka reisi tiek atcelti vēlēšanu nedēļā un Šlesera Reformu partija to jau izmantojot savā kampaņā.
Kā ziņots, airBaltic vienīgais valdes loceklis Fliks pirmdien nāca klajā ar paziņojumu, ka piesaistījis aviosabiedrībai nepieciešamo finansējumu, nodrošinot lidsabiedrības pamatkapitāla apmaksas starpības segšanu.
Ja Flikam būtu izdevies pārdot 59 110 airBaltic akciju, kas fiksētas kā nesakritība starp reģistrēto un apmaksāto airBaltic pamatkapitālu, valsts kļūtu par mazākuma akcionāru ar 46,8% akciju, liecina biznesa portāla Nozare.lv veiktie aprēķini.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) pirmdien pēc koalīcijas partiju sanāksmes žurnālistiem paziņoja, ka ir noticis mēģinājums fiktīvi palielināt privāto akcionāru daļu uzņēmumā ar akcijām, kas ir dzēstas, tomēr šis darījums - fiktīvo akciju reģistrācija - neesot noticis un valstij lidsabiedrībā airBaltic joprojām ir vairākums.
Fliks, reaģējot uz šo paziņojumu, sacīja, ka airBaltic vērsīsies Ģenerālprokuratūrā saistībā ar pirmdien izskanējušām spekulācijām par aviosabiedrības pamatkapitāla apmaksas starpības segšanu.
airBaltic kopumā šodien atcēlusi 14 lidojumus - ne tikai septiņus no Rīgas, bet arī septiņus uz Rīgu. Pirmdien airBaltic bez konkrēta iemesla no Rīgas atcēla četrus reisus.
(papildināta visa ziņa)