Kā aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji, iekārojamāko darba devēju saraksta sākumā atrodas arī telekomunikāciju uzņēmumi Lattelecom.
Tālākajās vietās seko LMT Retail & Logistics, AS Swedbank, starptautiskā lidosta Rīga, AS Latvijas Gāze, degvielas tirgotājs Statoil Fuel&Retail Latvia, kura juridiskais nosaukums mainīts uz Circle K Latvia, Latvijas Mobilais telefons, lidsabiedrība Air Baltic Corporation jeb airBaltic un Latvijas Banka.
Pētījuma rezultāti atklāj uzņēmuma darba devēja zīmola atpazīstamību un kā to uztver potenciālie un esošie darbinieki. Iegūtos datus ir iespējams analizēt pēc respondentu izglītības, amata, atalgojuma līmeņa un citiem kritērijiem, kas ir neatsverams palīgs personāla atlasē, jo ļauj izvēlēties atbilstošas metodes attiecīgo speciālistu piesaistīšanai.
Kā norāda pētījuma veicēji, svarīgāk par vietu, kurā uzņēmums atrodas iekārotāko darba devēju topā, ir tas, kādu uzņēmums ir izveidojis darba devēja zīmolu. Pētījumā respondentiem tika jautāts, kuri viņiem ir svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, un lūgts novērtēt, cik lielā mērā, pēc viņu domām, šie kritēriji tiek īstenoti uzņēmumā, par kuru viņi balso. Iekārojams darba devēja zīmols var būt arī mazāk populāram uzņēmumam, kurš nav ierindojies topa augšgalā, jo strādā kādā šaurā nozarē un ir sabiedrībā mazāk pazīstams. Tajā pašā laikā, ja uzņēmumam ir izdevies pakāpties "iekārotāko" darba devēju topa augšgalā, darba meklētājam tas kļūst par pirmo izvēli.
Labi izkopts darba devēja zīmols palīdz piesaistīt uzņēmumam un noturēt talantīgākos speciālistus, kas ir svarīgs nosacījums uzņēmējdarbībai konkurences apstākļos, atzīmē WorkingDay Latvia pārstāvis Māris Silinieks. Uzņēmumam, kurš taupa līdzekļus darba devēja zīmola spodrināšanai, var nākties tērēties jaunu darbinieku piesaistei un lielākām darba algām.
Tāpēc ir svarīgi saprast, ka darba devēja zīmols tiek veidots ne tikai ārējā komunikācijā, bet arī pašā uzņēmumā - sākot no vadības stila, līdz pat tam, kā darba devējs pilda darbiniekiem dotos solījumus. Tieši darbinieki ir aktīvākie darba devēja zīmola veidotāji.
Pētījums Iekārotākais darba devējs tiks veikts arī turpmāk.
WorkingDay Latvia pētījumā ik gadu piedalās vairāki tūkstoši respondentu, kopumā izvērtējot kā darba devējus vairāk nekā 1000 uzņēmumu.