Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +13 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 22. oktobris
Irīda, Īrisa, Airisa

Pedagogi prasa apturēt iecerētās izmaiņas mācību stundu skaitā pamatskolās

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
paidagogs
p
Šis ir konkrēts murgs jeb ceļš uz skolēnu nevienlīdzības un haosa programmēšanu. Vai augstās amatpersonas tiešām zaudējušas veselo saprātu, vai arī sašņaukušās kaut ko ne visai veselīgu, bet galvas spējas aptumšojošu?
radit
r
Jamaca skolas radosaa domasana kaa obligats prieksmets.
sociālās samazināt!
s
Jāparevidē sociālo zinību bloks.Piemēram, 1. klasē - ētika/kristīgā mācība kā pamatstunda? Sociālās zinības - 5.-.9.klasēs 2 stundas nedēļā un turpat literatūra 2 stundas nedēļa.NEADEKVĀTI!!!!Sociālās zinības - vismaz 1 stundu noteikti var apgūt klases stundās. Nerunāsim par 1. - 4. klasēs esošajām sociuālo zinību pupu mizām. Tad brīnāmies, ka bērni nezina literatūru.Pa kuru laiku?
Ja BEIDZOT
J
korus ar mūzikas ābeces mācīšanu pārceltu uz vispārizglītojošām skolā, bet spēli uz instrumentiem pasniegtu tikai tie paši skolotāji, kas mūzikas skolās, tātad - TIKAI profesionāli pedagogi, tad kaza būtu dzīva un vilks - paēdis. Nauda, kas tiek bezmērķīgi maksāta mazajos mūzikas skolu koros, ( sākot no...10 dziedātājiem, kam vēl māca...solo dziedāšanu no bērnības...kapēc?, ja tas jāsāk no 17-18 gadu vecuma?) būtu lietderīgi izmantota skolās, kur daudz vairāk skolēnu. Tas būtu arī labs pamats dziesmu svētku kustībai!
pamats
p
Mazo mūzikas skolu kori ir pamats.Ja kāds to nesaprot, lai aizbrauc uz eiropu un paklausās, kādā līmenī tur viss ir.Nu mēs jau eiropu gribam panākt.... Vismaz kaut ko labu vajag saglabāt - mazās mūzikas skolas, jo atbrauc māmiņa no Norvēģijas un raud gaužas asaras, ka viņas bērniem šis prieks tur ir liegts.
  • 3
  • 0
Opis
O
Kādreiz skolās visi dziedāja koros, izņemot dažus zēnus ar balss lūzumiem. Visus iemācīja dziedāt un mīlēt dziesmu!
  • 3
  • 1
Roboti vai Da Vinči?
R
http://davincigens.com/kas-ir-da-vinci-gena-berni-un-izglitiba/
sekas netalredzigai izglitibas poli
s
Radosas stundam jabut daudz vairak par zubramajam stundam, bet Latvijaa tas ir otradi un tad brinas, ka cilveki neko pasi nerada velak, ne biznesu, ne klust par izgudrotajiem, ne inovatoriem.
Derglis
D
Jā, un tic astrologiem, pasaules galam un vēl visādām blēņām, bet nejēdz elementāras lietas, piedzīvo vismuļķīgākos nelaimes gadījumus, nespēj padarīt mājās niecīgākos sīkumus, jo dabaszinātņu pamati nav apgūti.
  • 0
  • 0
to wraper
t
smadzenes iestrēga?
  • 4
  • 1
wraper
w
Nu diez vai vizuālā māksla stipri palīdz inovācijām. Drīzāk jāmāca vairāk eksaktās zinātnes. Lai ir labs pamats izaugsmei augstskolā. Citādi sanāk, ka pabeidzot skolu nezin ne ķīmiju, ne fiziku, ne matemātiku. Bet mūsdienu pasaulē inforācijas tehnoloģijas jau pamatos ir tā pati matemātika.
  • 1
  • 1
Vecmamma
V
Bet ierēdņiem taču jāpalielina algas, arī visvisādām padomēm vajag naudu. Jāpasmeļ no izglītības lauciņa. Bagātnieku bērnus tas neskars, viņi jau sen ārzemju skolās. Kad beigsies eksperimenti ar skolēniem? Un tas ir mūsu zemītes veiksmes stāsts?
Derglis
D
Līdz vecmammas statusam esi nodzīvojusi, bet prātiņa vēl kā nav, tā nav... vai varbūt vairs nav?
  • 0
  • 0
Tikai Ķīlis
T
Visās normālās valstīs pastiprina radošās stundas, Ķīlis visus grib pārveidot par robotiem un gatavos aizbraucējus.
domāju, ka
d
Par radošumu var piekrist, bet te ir runa par pārspīlētu brīvību. ATKAL kāpjam uz tā paša grābekļa, uz kura uzkāpa jau Piebalgs - kad bija brīvie mācību plāni un varēja nemācīties matemātiku utt! Pamatskolās jau nu gan vajadzētu būt VIENĀDĀM prasībām visiem. ja kādā skolā var kādu priekšmetu mācīt ar daudz mazāku stundu skaitu- tad jau iznāk, ka izglītība kļūst pavisam dažāda un NEVAR būt kopīgi nenovērtējama, tad jau jāatsakās arī no gala eksāmeniem - centralizētajiem.. - katra skola eksaminē pa savam .. Kā būs?
  • 2
  • 0
nav perpektivas
n
Makslas skolotajam sen nesanak slodze skolaa, jo 1 stunda nedelaa un rezultataa alga ir loti maza.
Ieva
I
Pag, pag....Viss ir atkarīgs no tā, cik liels ir tas minimālais vai maksimālais skaits. Un, ja viena skola māca knapi minimālo, bet otra vēl ne vienu vien stundu pa virsu, tad arī tā situācija sanāk dažāda. Tā kā var mierīgi to minimālo noteikt tikpat lielu cik tagad maksimālo un skolas, ja vēlas, lai māca vēl, izmantojot papildliteratūru.
Portoss
P
Kaujos tāpēc, ka kaujos,...jeb jāreformē tāpēc, ka jāreformē.
  • 1
  • 0
labais:
l
Ar skolu direktoriem, kuri skolās laiž masierus, izīrē tiem telpas un vēl vells viņ zin ko - tā skolu "autonomija" var novest pie dažādiem kurioziem - ņems un tās liekās stundas atdos "masēšanas mācību priekšmetam" :) Bet visticamāk - liekās stundas atdos tam skolotājam, kurš rads vai draugs direktoram. Vispirms vajadzēja nomainīt skolu direktorus vai vismaz kaut kādus kritērijus viņu darbam izstrādāt, nevis grābstīties gar stundu skaitu mācību priekšmetos.
  • 1
  • 0
redz!
r
Mūsu pedagogu darba kvalitātes un sapratnes līmenis vēl ir pārāk zems, lai dotu tādu brīvību!
  • 3
  • 5
Andrejs Mūrnieks
A
1) Galvenais, kas šajā gadījumā satriec, tā ir nevēlēšanā šādas idejas apspriest ar pašiem pedagogiem. ŠĪS IZMAIŅAS NEBIJA APSPRIESTAS profesionāļu vidē! To atzīst arī MK grozījumu iniciatori. Kāpēc? Vai tiešam izglītības ministrijas jaunie ierēdņi domā, ka viņi ir gudrāki par skolotājiem, kas nostrādājuši skolā daudzus gadus un piedzīvojuši ne vienu vien reformu? Un priekš kam tad IZM ir konsultatīvās padomes? Kāpēc tas netika saskaņots ar sociālajiem partneriem? Izmaiņa iespējams nostādīs vairākas pedagogu grupas neizdevīgā situācijā un pasliktinās to darba nosacījumus t. sk. slodzes. 2) Latvijas Pedagogu domes neiebilst pret reformām! Taču tādām, kas ir loģiski pamatotas un izdiskutētas. Ar nepacietību gaidām rezultātus no digitalizācijas projektiem! Atbalstām un prasām lielākus līdzekļus izdalīt inovācijām! Lūk - tas ir reformu virziens, kur var veidoties kaut ka JAUNS. Turpretī manipulācijas ar stundu skaitu - nav reformas un nekādus jauninājumus vai uzlabojumus pašas par sevi - nedos. 3) Ja minētie grozījumi ir reformu sastāvdaļa, tad jāredz kopaina, mērķi un ceļi kā to īstenot. Tieši detaļām jābūt sasaistītām un jāveido struktūra, kur katram elementam ir sava vieta. žēl, ka par šādam izmaiņām jādiskutē portālos nevis izglītības ministrijā, kur tas notiek normālās demokrātiskās valstīts. Paldies kolēģiem, ka šeit izsaka savu viedokļus! Taču IZM ir atbildīga par to, ka tas netika darīts PIRMS šo grozījumu virzīšanas MK.
  • 2
  • 2
Piekrītu
P
un savādi,ka LPD tā iestājās par skološanas kvalitāti ar virzītu reformu apturēšanu.
  • 1
  • 3

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Burovs mērķē uz Rīgas mēra krēslu

Par politiskajiem procesiem un to, kādēļ Rīgai un valstij kopumā tik grūti sokas ar ekonomikas sekmēšanu, laikraksta Diena galvenais redaktors Gatis Madžiņš un žurnālists Guntars Gūte sarunājas ar S...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas