Mazumtirgotāja SIA Maxima Latvija pārstāvis Jānis Beseris stāsta, ka, piemēram, laikā no 1.decembra līdz 15.decembrim "Maxima" veikalos mandarīni pārdoti par aptuveni 20% vairāk nekā šajā periodā pērn.
"Varu arī atzīmēt, ka līdz 15.decembrim Maxima veikalos ir pārdoti trīs reizes vairāk mandarīnu nekā kartupeļu šajā laika periodā no 1.decembra," atzīmē Beseris.
Lai arī Maxima veikalu pārtikas produktu grupā patlaban viennozīmīgi populārākais produkts ir mandarīni, taču pieprasīti ir arī hurma, kartupeļi, banāni, baltmaize, sviests, kāposti, olas un arī biezpiena sieriņš Kārums.
Turpretī nepārtikas produktu grupā Maxima veikalos tās ir dažādas rotaļlietas.
Tāpat ar katru dienu palielinās pieprasījums piparkūku mīklai, kam šogad, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, ir 17% pieaugums, piparkūkām - 11% pieaugums.
Aizvien vairāk pircēju pērk arī karstvīnu, svētku atribūtiku, piemēram, svētku rotājumus, kā arī eglītes.
Savukārt mazumtirgotāja Elvi pārdošanas dati liecina, ka decembra otrās nedēļas laikā, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, par 83% pieaudzis noiets hurmai, par 51% - riekstiem čaumalās, par 30% - Ziemassvētku puķēm un 26% - mandarīniem.
"Mandarīnu un hurmas sezona šogad ir iesākusies agrāk, līdz ar to pircēji tos labprāt iegādājas," atzīmē SIA Elvi Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.
Tāpat šajā periodā Elvi veikalos arvien vairāk tiek iegādāta piparkūku mīkla, kam pieprasījuma pieaugums ir 336%, salvetes un galdauti - 99%.
Arī Rimi veikalu pirktākais produkts ir mandarīni, stāsta Rimi Latvia pārstāve Dace Valnere.
"Kopš novembra līdz šim brīdim Rimi un Supernetto pircēji iegādājušies aptuveni trīs miljonus kilogramus mandarīnu, un šā gada decembra pirmajās divās nedēļās ir pārdots par 33% vairāk nekā iepriekšējā gada identiskajās nedēļās," atzīmē Valnere.
Bet izteikts pieprasījums pēc piparkūku mīklas un piparkūkām ir, sākot no decembra vidus līdz pat Jaunajam gadam. Raugoties gada griezumā, lielāko piparkūku apjomu Rimi un Supernetto veikalos pārdod vienu nedēļu pirms Ziemassvētkiem.
"Pieprasījums pēc piparkūkām šogad novembrī un decembra pirmajās nedēļās ir būtiski lielāks nekā pērn, proti, tas ir dubultojies," akcentē Valnere.
Jautāti par pircēju aktivitāti šogad, salīdzinot ar pirmssvētku periodu pērn, tirgotāji atzīst, ka būtisku izmaiņu iepirkšanās aktivitātēs nav. Tāpat arī vidējā pirkuma summa saglabājusies pagājušā gada līmenī. Tiesa, cik liela ir šī summa, tirgotāji neatklāj.