Plānots, ka padziļināto pārbaudi pabeigs 17.jūnijā, taču jau patlaban saistībā ar šīm šaubām ir paredzēts atkārtoti pārbaudīt izsniegtās atļaujas nosacījumus, informēja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Edmunda Sprūdža (RP) preses sekretāre Maija Pētermane.
Terminālim ir izsniegta B kategorijas piesārņojošās darbības atļauja, kas neatļauj veikt amonija nitrāta pārkraušanu un uzglabāšanu. Tas nozīmē, ka minerālmēslu pārkraušanas atļauja šim terminālim pagaidām vēl nav izsniegta. Pirms darbības sākšanas kompleksa drošības pārskatu izvērtēs arī Drošības policija.
Sprūdžs norāda, ka "Riga Fertilizer Terminal" kā jebkura paaugstinātas bīstamības objekta būvniecībai ir jānorit saskaņā ar ietekmes uz vidi novērtējumu. Tādēļ ir svarīgi ne tikai precīzi izvērtēt riskus pirms būvniecības, bet arī uzraudzīt, vai šie ieteikumi ir ņemti vērā būvniecības procesā. Pēc sprādzieniem Teksasas štata Vestas mākslīgā mēslojuma rūpnīcā ministrs pagājušajā mēnesī uzdeva veikt padziļināto pārbaudi saistībā ar kompleksa būvniecību.
Arī Saeimas Vides apakškomisijas sēdē šodien tika runāts par problēmām saistībā ar šo termināli. Mežaparka attīstības biedrības pārstāvji sēdē uzsvēra, ka nav veikts pilnīgs ietekmes uz vidi novērtējums, turklāt tajā esot bijuši arī kļūdaini dati. Tāpat jāvērtē arī ekonomiskie aspekti, sacīja biedrības pārstāve, piebilstot, ka pirms galīgā lēmuma pieņemšanas nepieciešams ņemt vērā un izskatīt visus aspektus, kā arī jāinformē par tiem sabiedrība.
VARAM parlamentārais sekretārs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) akcentēja, ka visi aspekti tiks ļoti rūpīgi izvērtēti un tiks strādāts pie tā, lai veicinātu maksimālo drošību. Vienlaikus Cilinskis sacīja, ka šis paredzētais terminālis nav vienīgais, kas pārkrauj šādus minerālmēslus. Kopumā jaunajā terminālī paredzētais kopējais pārkraušanas apjoms gadā ir 2 miljoni tonnu.
Vienlaikus Cilinskis atzina, ka riskus šādam objektam nevarot noliegt, tomēr, ievērojot drošības pasākumus, problēmas neradīsies.
Apakškomisijas deputāti uzdeva atbildīgo institūciju pārstāvjiem dažādus jautājumus saistībā ar šo projektu, savukārt VARAM solīja sagatavot informāciju par bīstamo kravu apjomu, kas tiek pārkrauts citās ostās, lai to varētu salīdzināt ar plānoto terminālī "Riga Fertilizer Terminal".
Sēdes noslēgumā apakškomisijas vadītājs Dzintars Kudums (VL-TB/LNNK) rezumēja, ka svarīgākais ir iedzīvotāju drošība, kas arī jāņem vērā, veicot šādu projektu īstenošanu. Tāpat viņš arī aicināja vairāk informēt iedzīvotājus par šo projektu, iespējamiem riskiem u.c.
Rīgas domes lēmumu 2011.gada jūlijā tika dota zaļā gaisma SIA "Riga Fertilizer Terminal" minerālmēslu uzglabāšanas un pārkraušanas kompleksa būvniecībai Kundziņsalā, Rīgā.