Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Salu tilta bedres tiek lāpītas ar tādu pašu metodi, kuras dēļ atlaida Ceļu pārvaldes vadītāju

Vairāki aculiecinieki novērojuši, ka uz Salu tilta radušos bedru aizlāpīšanai tiek izmantota tā saucamā aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija. Par šīs tehnoloģijas pielietošanu janvāra sākumā tika kritizēts un pēcāk arī atbrīvots no darba A/S Ceļu pārvalde valdes priekšsēdētājs Jānis Zauers-Zauls.

Kā ziņots, uz Salu tilta temperatūras paaugstināšanās rezultātā 30.janvārī izveidojušās milzīgas bedres, kuru dēļ uz tilta atļautā ātruma ierobežojums noteikts līdz 30 km/h. Eksperti radušos situāciju dēvē par "katastrofālu" un saista to ar Rīgas pašvaldības nesaimniecisko un bezatbildīgo pieeju pilsētas ceļu uzturēšanai.

Aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija parasti tiek izmantota ziemas laikā, portālam Diena.lv skaidroja Rīgas domes (RD) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Uģis Vidauskis. Lai uzsāktu visaptverošu bedrīšu likvidēšanu pilsētas ielās, nepieciešama pastāvīga diennakts gaisa temperatūra – vismaz septiņi grādi virs nulles, kas Latvijas laika apstākļos parasti iestājas martā un aprīlī, pauž Vidauskis.

Viņš arī norādīja, ka Jāni Zaueru-Zaulu uzņēmuma padome atbrīvoja no darba, jo tika konstatēts, ka uzņēmuma darbinieki ļoti pavirši, neatbilstoši elementārām normatīvajām prasībām, veic ielu bedrīšu lāpīšanas darbus ziemas apstākļos. Šajā gadījumā nav bijusi runa par principu vispār, jo ziemas laikā parasti tiek izmantota aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija, skaidro Vidauskis.

Kā ziņots, RD priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) lūdza AS Ceļu pārvalde padomei izvērtēt Zauera-Zaula atbilstību ieņemamajam amatam saistībā ar internetā ievietotu aculiecinieka videomateriālu, kurā redzams, kā strādnieki remontē ielu bedrītes, aizberot tās un piemīdot ar kāju, nevis izmantojot specializētu tehniku.

Vairāki desmiti uzņēmuma darbinieku 4.janvārī uzņēmuma vadītāja Zauera-Zaula un atlaisto kolēģu aizstāvībai sarīkoja mītiņu, jo uzskata, ka viņš ir vienīgais cilvēks, kas "pacēla" uzņēmumu, bet visi iepriekšējie vadītāji bijuši afēristi. "Zauers-Zauls vislabāk pārzina visas lietas, kas saistās ar ceļu lietām. Šī kampaņa ir miermīlīga, bet esam gatavi darīt visu un cīnīties visiem spēkiem, lai panāktu, lai viņš paliek amatā," pauda sapulcējušies cilvēki.

"Esam uzrakstījuši iesniegumu Ušakovam, ka ļoti pārdzīvojam līdzšinējos notikumus. Tomēr jāsaprot, ka aukstais asfalts bedrītēs pieblietēts ar kājām, jo transporta kustība bija diezgan liela, turklāt asfaltu vēlāk pieblietē arī braucošie transportlīdzekļi. Tā tas notiek visā Eiropā. Internetā ievietotajā video redzamajam nebija jābūt par iemeslu, kādēļ tiek atlaisti darbinieki," norādīja mītiņa dalībnieki.

Viens no Ceļu pārvaldes uzdevumiem ir Rīgas pilsētas ielu remonts un uzturēšana. Šajā uzņēmumā 88,7% akciju pieder Rīgas domei.

Tāpat ceturtdien, 31.janvārī  RD priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks bija sasaucis operatīvo sanāksmi par situāciju uz Salu tilta un Rīgas ielās.

Sanāksmē konstatēts, ka viskritiskākā situācija izveidojusies uz Salu tiltam blakus esošā Bieķensalas viadukta. Mazākas problēmas ir arī Deglava tilta un Zemitānu tilta sabiedriskā transporta joslās.

Ņemot vērā kritisko situāciju un satiksmes drošības apdraudējumus, tiltu un ielu uzturētājiem dots uzdevums strādāt diennakts avārijas režīmā un visas bedres operatīvi aizlāpīt. "Līdz pavasarim tas ir vienīgais risinājums. Tomēr mēs stingri kontrolēsim darbu kvalitāti, lai vakarā aizlāpīta bedre no rīta nav atkal vaļā. Ja darbi netiks pienācīgi veikti, tad "ripos galvas"," pēc sanāksmes uzsvēra Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

Pavasarī tiks uzsākti vairāki remontdarbi, lai sakārtotu Rīgas tiltus - mainīts asfalta segums pašā kritiskākajā vietā uz Bieķensalas viadukta pie Salu tilta un Zemitānu tilta, sāksies Deglava tilta remonts un tiks rekonstruēts Kārļa Ulmaņa gatves satiksmes pārvads pār dzelzceļu. Tāpat Salu tiltam ir gatavs rekonstrukcijas projekts un nākamgad paredzēts uzsākt darbus.

"Šodien devu uzdevumu gatavot konkursus Blieķensalas viadukta un Zemitānu tilta asfalta segumu maiņas darbiem. Pavasarī, grozot Rīgas domes budžetu, piešķirsim šiem projektiem naudu. Drošība uz pilsētas ielām un tiltiem ir mūsu prioritāte," norādīja A .Ameriks.

Zemitānu tilta sabiedriskās transporta joslas remonts varētu izmaksāt aptuveni 60 tūkstošus latu, savukārt Bieķensalas viadukta remonta tāme varētu sasniegt aptuveni 200 tūkstošus latu. Šie remonti tiks pabeigti šogad un garantēs drošību uz četriem gadiem.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas