Dienas aptaujātie uzņēmumu tēla pētnieki norāda, cenu paaugstināšana sabiedrības viedokli par RS nav mainījusi. Zīmolu eksperts Krišjānis Papiņš, piesaucot nupat publiskoto pētījumu par Baltijas valstīs iecienītākajiem zīmoliem, šo situāciju salīdzina ar citiem uzņēmumiem - proti, ka, pat par spīti Zolitūdes traģēdijai, Maxima Latvijā ir tikpat mīlēta kā Rimi. "Nekas nav mainījies. Šis pētījums tam ir kārtējais apliecinājums. Pērn to parādīja arī uzņēmumu reputācijas tops. Tad kāpēc lai kaut kāda cenu celšana ietekmētu? Kopumā ņemot, pasaulē viss kļūst sliktāk, dažu simtu kilometru attālumā notiek karš, un uz tā fona mums paceļ sabiedriskā transporta biļešu cenas. Jā, protams, tas ir nepatīkami, bet lielos vilcienos tas ir nieks. Cilvēki pieradīs un aizmirsīs," komentē Papiņš.Rīgas satiksmi, Rīgas domi un tās mēru Papiņš sauc par svēto trīsvienību, kuru tēli savā starpā ir ļoti cieši saistīti, pat saplūduši: "Jāatzīst, ka kopumā viņu tēls ir veiksmīgs. Var jau būt, ka satiksmes jautājums, kas Ušakovam it kā piesiets pie vienas kājas, viņam liek nedaudz pieklibot, bet smaids sejā to kompensē."Citādi piesauktās "trīsvienības" tēlu vērtē sabiedrisko attiecību eksperts Arnis Lapiņš, sakot, ka tas vienmēr ir bijis visai negatīvs. "Ir kaut kādi brīži, kad tēlam nemaz tik lielas nozīmes nav. Lielai daļai cilvēku nav, kur likties, un viņiem gribot negribot ir jābrauc ar sabiedrisko transportu. Šeit tēlam nav nozīmes," viņš saka. Tajā pašā laikā viņš neizslēdz, ka tas varētu radīt ietekmi pašvaldību vēlēšanās. Kaut līdz 2017.gadam vēl tālu, konkurentu partijas to varētu atcerēties un sabiedrībai atsaukt atmiņā. "Cenu celšana šajā periodā tik tālu līdz vēlēšanām bija pilnīgi apzināta. Ir bijuši daudz dažādu cenu celšanas gadījumi, un, pēc pieredzes varu teikt, cilvēki ātri pielāgojas. Ja cenu celšana notiktu īsi pirms vēlēšanām, tam varētu būt izšķiroša nozīme," norāda eksperts.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas, 15.aprīļa, numurā!
Smalkais aprēķins biļetē
Iespaidīgā cenu celšana Rīgas sabiedriskajā transportā, kā arī autostāvvietu maksas palielināšana ir bijis pārāk nenozīmīgs solis, lai iedragātu uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) tēlu sabiedrības acīs. Jaunākie publiskotie dati liecina, ka pasažieru skaits sarucis par četriem procentiem. RS pārstāvis Viktors Zaķis norāda, ka šīs izmaiņas uzskatāmas par niecīgām, un arī Rīgas mērs Nils Ušakovs (Saskaņa) iepriekš LTV ziņu raidījumā uzsvēra, ka tas esot pat "ļoti pozitīvs rādītājs", trešdien vēsta laikraksts Diena.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.