Regulatora rīcībā esošā informācija liecina, ka personas, kuras nodarbojas ar krāpnieciskiem darījumiem, izmanto nozagtajā telefonā esošo SIM karti, lai ar datora palīdzību ģenerētu izsaukumus. Tā rezultātā pat stundas laikā var tikt veikti telefona izsaukumi vairāku tūkstošu eiro apmērā. Tradicionāli izsaukumi tiek veikti uz valstīm ārpus Eiropas Savienības.
Ja klients nebūs brīdinājis savu mobilo sakaru operatoru par telefona pazušanu vai nozagšanu, krāpnieciskos zvanus nāksies apmaksāt klientam pašam. Ja operators ir brīdināts, tad no tā brīža, kad informācija ir saņemta, telefonu zagļu radītos izdevumus par izsaukumiem, sedz operators.
Tāpēc konstatējot, ka telefons ir pazudis vai nozagts, nekavējoties jāsazinās ar savu mobilo operatoru. Tāpat kā pazaudējot bankas karti nekavējoties tiek zvanīts vai rakstīts e-pasts savai bankai ar lūgumu to nobloķēt, arī mobilā telefona pazaudēšanas gadījumā jārīkojas līdzīgi – steidzami jāsazinās ar savu operatoru.
Iedzīvotājiem saskaņā ar līgumā atrunāto kārtību ir jāsazinās ar savu mobilo operatoru, zvanot vai rakstot e-pastu, ja nav izdevies iepriekš sazvanīt. Laicīgi informējot mobilo operatoru, iedzīvotāji sevi pasargās no liekiem un neplānotiem tēriņiem. Iedzīvotājiem jārūpējas, lai telefona aparāts un SIM karte būtu aizsargāta ar drošām parolēm, kas ļaundaru plānus apgrūtina. Ir vērts nomainīt telefona ražotāja piedāvāto paroli uz jaunu paroli. Bieži vien iedzīvotāji izmanto ražotāju piedāvātās un viegli uzminamās paroles 0000 vai 1111.