Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Starptautiskie autobusi cīnās ar lētajām aviokompānijām

Šobrīd starptautiskie pasažieru pārvadājumi ar autobusu ir pieprasīti galvenokārt virzienā uz NVS valstīm. Latvijā ir reģistrētas 13 pasažieru pārvadājumu firmas, no tām uz Eiropas Savienības (ES) valstīm reisus organizē tikai četras, pārējās piedāvā braucienus tieši uz NVS valstīm, liecina Autotransporta direkcijas (AD) dati.

Zīmola Ecolines, kuru pārstāv SIA Norma-A, vadītājs Andris Podgornijs atzīst, ka kopš Latvijas iestāšanās ES vairs nevar runāt par pasažieru pārvadājumu veidiem vienas valsts tirgus vai viena transporta veida mērogos. "Tā ir kopēja konkurence, kas valda starp autobusiem, prāmjiem, vilcieniem un arī lidmašīnām. Un sīvākie konkurenti mainās pa maršrutiem un pat to posmiem. Bieži novērojam, ka atšķirīgs pieprasījums ir tā paša maršruta pretējos virzienos. Tas nozīmē, ka vienā virzienā spēcīgāki esam mēs, bet pretējā - kāds cits uzņēmums," uzsver Podgornijs.

Nozarē iesaistītie atzīst, ka jaunu maršrutu atvēršana tiek balstīta uz rūpīgu tirgus izpēti. Par to, ka pirms jaunu galapunktu atvēršanas tiek rūpīgi izvērtēts tirgus, liecina tas, ka pēdējos gados, piemēram, Lux Express slēdzis tikai vienu maršrutu Rīga-Klaipēda. Savukārt Ecolines pārstāvis, jautāts par nerentablajiem maršrutiem, skaidro, ka "nevar atrauti vērtēt kāda maza maršruta rentabilitāti, jo tai, iespējams, ir būtiska ietekme uz vēl desmit citiem maršrutiem".

Podgornijs arī norāda, ka rentabilitāti ietekmē sezonalitāte - ir laiks, kad lielākā daļa maršrutu ir nerentabli, piemēram, ļoti izteikti tas jūtams februārī un martā. '"Ir jāseko tirgus situācijai un tai jāpielāgo reisu skaits," pieredzi izklāsta Podgornijs un atzīst, ka Ecolines bijis tikai viens patiešām neveiksmīgs projekts - maršruts uz Skandināviju, konkrēti, Norvēģiju. "Tas bija ļoti komplicēts maršruts, jo reisa laikā, braucot ar prāmi, bija jāšķērso arī jūra, pieturvietas bija gan Zviedrijā, gan Norvēģijā. Izrādījās, ka tas bija pārlieku sarežģīti gan mums kā uzņēmumam, gan klientiem, turklāt nopietnu konkurenci radīja lēto aviosabiedrību piedāvājums," stāsta Ecolines pārstāvis.

Savukārt Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū norāda, ka starptautiskajiem pārvadātājiem dažos maršrutos ir viegli konkurēt ar zemo cenu aviokompānijām. Viņš apgalvo: "Mēs ar aviokompānijām varam konkurēt ļoti labi, it īpaši īsākos maršrutos (300-500 km), jo mūsu autobusos cenas tomēr ir ievērojami zemākas nekā lidmašīnās."

Arī Ecolines pārstāvis uzsver, ka autobusu priekšrocība ir tā, ka iespējams nogādāt cilvēkus uz tādām vietām, uz kurām cits sabiedriskais transports neaizvedīs nekad: "Mēs varam nogādāt cilvēku no Liepājas līdz mazpilsētai Šveicē, to nespēj piedāvāt ne aviokompānijas, ne vilcieni, ne prāmji. Arī autobusi vairs nav tādi kā pirms desmit gadiem, šodien to piedāvātais ērtību un izklaides iespēju līmenis ir ļoti tuvs lidmašīnu piedāvājumam. Arī autoceļi - ja ne Latvijā, tad citur Eiropā - kļūst arvien labāki, tas nozīmē gan ātrāku, gan ērtāku pārvietošanos ar autobusiem."

Plašāk lasiet Ingas Patmalnieces rakstā Cīnās ar lētajām aviokompānijām otrdienas, 25.marta, laikraksta Diena 10.-11.lpp.! 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas