Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -2 °C
Skaidrs
Sestdiena, 21. decembris
Saulcerīte, Tomass, Toms

Stepanovs aicina Roni taisīt revolūciju transporta un loģistikas nozarē

Transporta un loģistikas nozarē nepieciešama revolūcija - ostu saimniecības pārvaldes reforma ir nobriedusi, jo 20 gados neatkarības ir savi panākumi, taču ir arī lielas problēmas, intervijā biznesa portālam Nozare.lv sacīja Ventspils tranzīta nozares uzņēmējs, par Ventspils mēra Aivara Lemberga oponentu dēvētais Oļegs Stepanovs.

"Pastāvēs, kas pārmainīsies, to jau arī Latvijas klasiķi teikuši," sacīja Stepanovs. "Jaunajam ministram jāvirza nozīmīgas reformas, un viņš varētu ieiet vēsturē, jo faktiski nozarē jāveic revolūcija."

Viņš gan norāda, ka ideja, ka ostas vairs nepiederēs pašvaldībām, ir pārāk kategoriska. Vienlaikus ostu pārvaldē nav nepieciešami astoņi valdes locekļi, no kuriem "ne visi izprot priekšmetu, kuru viņi vada".

Osta jāvada profesionālam pārvaldniekam, bet ostas budžets jāsaskaņo ar valsts un pašvaldības pārstāvjiem. Šim procesam nepieciešams viens cilvēks - pašvaldības vadītājs un Ministru prezidents vai kāds cits pašvaldības pārstāvis un kāds no valdības, sacīja Stepanovs.

"Patlaban pārvaldītāju lielais skaits nepāriet kvalitātē," sacīja Stepanovs.

Uzņēmējs atzinīgi vērtē Aivja Roņa nokļūšanu satiksmes ministra amatā, un norāda, ka ministram nav obligāti jābūt speciālistam, taču ministrijas aparātā gan vajadzētu piesaistīt profesionāļus.

"Domāju, ka pašreizējā situācijā reformas Satiksmes ministrijas jomās atbalstītu visi politiskie spēki. Visiem vajadzētu būt vienotiem, ka ministrijā jāstrādā profesionāļiem. Nepieciešama algu reforma, lai cilvēki ar zināšanām nāktu no citām ekonomikas sfērām, arī transporta un loģistikas sfēras. Tādi cilvēki ir, bet algu atšķirība neļāva viņus piesaistīt," sacīja Stepanovs.

Viņš arī uzsver, ka Latvijai nevajadzētu kopēt Igaunijas vai Lietuvas ostu pārvaldes modeļus, jo lietuviešiem ir viena galvenā osta - Klaipēda - un ap to viss riņķo - dzelzceļš, investīcijas. Savukārt Igaunijā visas ostas tika apvienotas vienā valsts holdingā, kas izskaidrojams ar ģeogrāfisko ostu tuvumu - gan vecā Tallinas osta, gan Paldiski, gan Muga, gan Silame ostas, atrodas netālu viena no otras, sacīja Stepanovs.

"Latvijā vajag savu aktuālo modeli. Pieļauju, ka gan Rīgā, gan Ventspilī pietiek ar vienu profesionālu pārvaldnieku ar komandu. Pārvaldniekam būtu jāatskaitās Satiksmes ministrijā regulāri pa ceturkšņiem, kā tiek izpildīts budžets," uzskata Stepanovs.

Stepanovs darbojies vairāku tranzīta uzņēmumu valdēs un padomēs, tostarp "Ventspils Jūras Tirdzniecības osta", "Latvijas kuģniecība", "Ventspils nafta" un "Ventbunkers", "Kālija parks", "Ventspils tirdzniecības osta", kā arī bijis Ventspils ostas valdes loceklis. Stepanovs ir arī vairāku Ventspils tranzīta biznesa uzņēmumu līdzīpašnieks, un bijis iesaistīts tā sauktajā Ventspils tranzīta karā. Tiek dēvēts par Ventspils mēra Aivara Lemberga oponentu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Sekli meli un kandidātu pazemošana

Pagaidām nezinot, kāds politiskais vai saimnieciskais tirgus novedis pie koalīcijas vienošanās tomēr atteikties no esošajiem kandidātiem un janvārī virzīt kopīgu Latvijas Bankas prezidenta ...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas