Desmitgadēm ilgi mediji ievērojuši vienošanos nepublicēt rezultātu aplēses, pirms attiecīgajā štatā nav beigusies balsošana visos iecirkņos, lai tādējādi neietekmētu vēl nenobalsojušo vēlētāju izvēli.
Taču šogad _Slate_ sadarbībā ar _Votecastr_ plāno publiskot informāciju un tās analīzi par situācijas attīstību visos svarīgākajos svārstīgajos štatos nekavējoties.
Tradicionāli šai informācijai bijusi piekļuve vienīgi kandidātu kampaņas štābiem.
Keisa Rietumu Universitātes asociētais politikas zinātnes profesors Džastins Bačlers sarunā ar raidorganizācijas ABC 5.ziņu kanālu atzina, ka šī iecere ir milzīga novirzīšanās no līdzšinējās žurnālistikas ētikas.
"Tas būs ļoti atšķirīgi. Mēs nezinām, kādas būs sekas šāda veida informācijas publiskošanai," norāda profesors.
Viņš piesauca 2000.gadu, kad lielie televīzijas kanāli paziņoja par Ala Gora uzvaru Floridā, lai gan balsošana Rietumfloridā vēl nebija beigusies. Toreiz galu galā izrādījās, ka uzvaru šajā pavalstī guvis Džordžs Bušs juniors.
Tomēr Bačlers uzskata, ka ir ļoti grūti prognozēt, kā priekšlaicīgā datu publiskošana var ietekmēt vēlētāju aktivitāti.
"Ja tiek prognozēts, ka viena puse zaudē, tā aiz niknuma var mobilizēties," norāda profesors, piebilstot, ka var būt arī pretējs efekts un zaudētāju puses elektorāts jūtas tik nospiests, ka paliek mājās.
Lai gan vairums mediju solās ievērot tradicionālo informācijas embargo, sociālo mediju ietekme tomēr var būt vērā ņemama, atzīst Bačlers.