Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Atkāpies problēmu māktā aviobūvnieka Boeing vadītājs

Problēmu māktā ASV aviobūves uzņēmuma Boeing vadītājs Deniss Mjulenbergs pirmdien atkāpies no amata, paziņoja kompānija.

Par uzņēmuma vadītāju un prezidentu iecelts Deivids Kalhūns, kurš līdz šim bijis kompānijas uzraudzības padomes priekšsēdētājs. Jaunajā amatā viņš stāsies 13.janvārī.

Savukārt padomes priekšsēdētāja amatā pirmdien stājies padomes loceklis Lorenss Kelners.

Padome nolēmusi, ka "vadības maiņa ir nepieciešama, lai atjaunotu uzticību uzņēmumam, tam virzoties uz priekšu un cenšoties vērst par labu attiecības ar regulatoriem, klientiem un citām ieinteresētajām pusēm", sacīts Boeing paziņojumā.

Tajā solīts, ka Boeing "strādās ar atjaunotu uzticību pilnīgai caurskatāmībai, tostarp veicot efektīvu un proaktīvu komunikāciju ar [ASV] Federālo aviācijas aģentūru (FAA), citiem regulatoriem pasaulē un saviem klientiem".

Mjulenbergs, kurš pēc izglītības ir aviobūves inženieris,  sāka darbu Boeing 1985.gadā  kā māceklis un, pamazām kāpjot pa karjeras kāpnēm, 2015.gadā kļuva par uzņēmuma vadītāju.

Krīze Boeing sākās martā, kad tika pārtraukta lidmašīnu Boeing 737 MAX izmantošana visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki. Gan Indonēzijas aviokompānijas Lion Air lidmašīnas Boeing 737 MAX 8 katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Kompānija ir plaši kritizēta par tās izstrādāto lidmašīnām Boeing 737 MAX domāto automātisko sistēmu Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) , kas tiek uzskatīta par faktoru abās katastrofās.

Lidmašīnu modeļos Boeing 737 MAX 8 un Boeing 737 MAX 9 šī automātiskā sistēma, kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. 

Termiņš lidojumu atsākšanai ar Boeing 737 MAX ticis vairākkārt atlikts, un šomēnes "Boeing" paziņoja, ka apturēs lidmašīnu 737 MAX ražošanu.

Boeing šā gada trešajā ceturksnī strādāja ar 1,2 miljardu dolāru tīro peļņu, kas ir par 50,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar aviolaineru Boeing 737 MAX nedienām.

Top komentāri

Irlielāmērāticams
I
ka gadu par vēlu.
štopors
š
Tur ne tikai jåtkåpjas , bet pie labas reizes sen jau bija jānošaujas. Kaut kādas ku-kū pārgudro programistu komandas pārbåž ļoteni ar mākslīgo intelektu, kurš ;veiksmīgi; novêrsīs problemātiskas konstrukcijas trūkumus. Piedevām neparedzot ātru un ērtu iespēju visu šo huijņu atslēgt. Piloti jau juta ka kaut kas dažreiz nav labi. Kompānijai pohuij. Mākslīgais intelekts sensora kļūdas dēl vienu ļoteni ietriecas zemē. Kompānijai pohuij. Arī otro ļoteni tas pats mākslīgais intelekts ietrieca zemē pat pie pilotu izmisīgajiem centieniem to novērst. Kad no tā līķi jau simtos, tad lēnām sāka atjēgties tomēr taču ir kaut kāda problêma ar ļotenes programmatūru. Tāda problēma ar to mākslīgo intelektu ir daudzās nozarēs, jeb sūdus ko pievāra viens muļķis desmit gudrajiem būs grūti izstrêbt
anonīms
a
Boeing virs ūdens notur tikai militārie pasūtījumi. Ja nebūtu intensīvi visai pasaulei jābruņojas, lai aizstāvētos pret Krievijas agresiju, Boeing sen jau būtu bankrotējis.
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits