"Pirmais posms ir uzsākts, un tam paredzēti 10 miljoni eiro. (..) Mēs ceram, ka šogad šos darbus pabeigsim," žurnālistiem sacīja Bilotaite, kopā ar Valsts robežsardzes dienesta priekšnieku Rustamu Ļubajevu apmeklējot robežu Šalčininku rajonā.
Pēc viņas teiktā, otrajā posmā par 40 miljoniem eiro tiks ierīkoti vēl 250 kilometri patrulēšanas trases, bet sarežģītākais - trešais posms - ietvers purvainos robežas posmus.
"Mēs darīsim visu iespējamo, lai maksimāli izmantotu šo infrastruktūru," piebilda ministre.
Patrulēšanas trase būs līdz 3,5 metrus plata un, ciktāl iespējams, būs piemērota kājnieku patruļām, džipiem, kvadricikliem un citiem speciālajiem transportlīdzekļiem.
"Situācija ir tāda, ka dažās vietās mums bija šāda patrulēšanas trase, bet robežžoga būvniecības laikā to nācās labot un rekonstruēt. Dažās vietās patrulēšanas trases nebija," piebilda ministre.
Bilotaite uzsvēra, ka dažās vietās patrulēšanas trase jau ir, bet tagad tā jāremontē.
Savukārt Ļubajevs žurnālistiem pastāstīja, ka "patrulēšanas trase tika ierīkota jau 2002.-2003. gadā, kad tika veikti pirmie barjeras uzstādīšanas darbi, bet pa šo laiku infrastruktūra nolietojās un (..) fiziskās barjeras un videonovērošanas sistēmu uzstādīšanas laikā barjera tika bojāta".
Viņš sacīja, ka patlaban patrulēšanai ir aprīkoti aptuveni astoņi kilometri robežlīnijas.
Pēc Ļubajeva teiktā, ir noslēgti līgumi ar četriem darbuzņēmējiem.
Robežpatrulēšanas maršruta ierīkošana ir nepārtraukts projekts, kura mērķis ir stiprināt Eiropas Savienības (ES) ārējo robežu aizsardzību. Projekta izmaksas ir aptuveni 10 miljoni eiro. Lietuva 75% no šīs summas saņem no ES fondiem, bet vēl 25% finansē no valsts budžeta.
Gada laikā uz Lietuvas un Baltkrievijas robežas tika uzstādīts 530 km garš žogs un 360 km gara dzeloņstiepļu barjera, un visa robeža ar Baltkrieviju tiek kontrolēta ar robežapsardzes sistēmām.
Lietuvas un Baltkrievijas robežas kopējais garums ir 679 kilometri, no kuriem vairāk nekā 100 kilometri stiepjas gar upju un ezeru krastiem.
Jau ziņots, ka kopš 2021.gada Baltkrievijas režīms apzināti veicina nelegālo migrantu plūsmu pāri abu valstu robežai, tāpēc Lietuva uzbūvēja robežžogu un uzstādīja dzeloņstiepļu barjeru.