Titula Gada Jūrasbraucējs piešķiršanu Costa Concordia apkalpei Lloyd's List pamatoja ar to, ka lainera apkalpe demonstrēja „īstu vīrišķību un profesionālismu”, kad tai nakts laikā nācās evakuēt kuģa pasažierus pēc tam, kad laineris uzskrēja klintij. Jāpiebilst, gan, ka no aģentūras sniegtās informācijas nav saprotams, vai izdevums tiešām uzskata lainera komandas darbības par izcili profesionālām, vai arī tituls piešķirts ironiski. (Internetā Lloyd's List materiālus iespējams lasīt tikai abonentiem.)
Tāpar Reuters vēsta, ka daudzi bijušie Costa Conkordia pasažieri lēmumu godalgot kuģa apkalpi par profesionālismu uzņēmuši ar dalītām jūtām. Pēc kuģa bojāejas vienlaikus ar ziņām par apkalpes varonību parādījās arī informācija par to, ka Costa Concordia komandas locekļi nav bijuši gatavi ārkārtas situācijai.
Arī Itālijas tiesas nozīmētie eksperti atzīmēja apkalpes neprofesionalitāti, bet lainera avārijā tiek vainots tā kapteinis Frančesko Sketīno. Viņu apsūdz nolaidībā, kas novedusi pie vairāku cilvēku nāves, un darbībās, kas novedušās pie lainera katastrofas. Tāpat viņš tiek vainots, ka pametis kuģi, nesagaidot pasažieru evakuācijas beigas. Pats F. Sketīno uzskata, ka rīkojies pareizi un darījis visu iespējamo, lai atvieglotu pasažieru evakuāciju. No 17. janvāra līdz 5. jūlijam kapteinis atradās mājas arestā.
Kruīzu laineris Costa Conkordia uz kura atradās vairāk nekā 4200 pasažieri, 2012. gada 13. janvārī ietriecās klintī blakus Itālijai piederošajai Džiljo salai Vidusjūrā. Par kuģa bojāejas upuriem kļuva 32 cilvēki.