"Jak-42" markas lidmašīna, kurā atradās visa "Lokomotiv" komanda, avarēja Jaroslavļā neilgi pēc pacelšanās pagājušā gada 7.septembrī. Avarējušajā lidmašīnā atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā avārijas brīdī, tostarp arī Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš gan pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.
Lidmašīna pēc pacelšanās paspēja uzlidot līdz aptuveni 500 metru augstumam un pēc tam nogāzās divu kilometru attālumā no skrejceļa. "Lokomotiv" komandai todien bija jādodas uz Minsku, kur tai bija plānota sezonas pirmā spēle ar vietējo "Dinamo" komandu.
Bez Skrastiņa "Lokomotiv" spēlēja arī Čehijas, Slovākijas un Zviedrijas spēlētāji, kas bija vienības līderi.
Krievijas Federācijas Izmeklēšanas komiteja sākotnēji apgalvoja, ka aviokatastrofas iemesla pamata versijas ir tehnisks lidaparāta defekts un kļūda tā pilotēšanā, bet vēlāk ilgas un plašas izmeklēšanas rezultātā komiteja par galveno atbildīgo pasludināja aviokompānijas "Jak Servis" ģenerāldirektoru Vadimu Timofejevu, pret kuru par drošības noteikumu pārkāpšanu ierosināta lietas izskatīšana. Savukārt Starpvalstu Aviācijas komiteja (MAK) pavēstīja, ka traģēdiju izraisīja apkalpes kļūdainās darbības. Avarējušā lainera "Jak-42" piloti lidmašīnas ieskriešanās laikā tieši pirms pacelšanās kļūdas pēc nospieduši bremzes pedāļus.
Pēc notikušā "Lokomotiv" atsauca dalību KHL čempionātā un pagājušajā sezonā ar atjaunotu sastāvu piedalījās Krievijas Augstākās hokeja līgas (VHL) čempionātā, bet šajā sezonā atgriežas KHL. Šogad kluba rindās spēlē latvietis Miķelis Rēdlihs.
Jaroslavļas "Lokomotiv" komanda ir divkārtēja KHL Gagarina kausa fināliste. Tai pirms pagājušās sezonas pievienojās arī Skrastiņš, kurš pirms tam kopš 1998.gada spēlēja Nacionālajā hokeja līgā (NHL).
Skrastiņš (dzimis 1974.gada 7.jūlijā Rīgā) profesionālā hokejista karjeru sāka 1991.gadā Rīgas "Pārdaugava" komandas sastāvā, kuras rindās aizvadīja trīs sezonas, bet pēc tam viņš vēl trīs sezonas pavadīja Somijas augstākās līgas klubā Turku TPS, ar kuru 1997.gadā izcīnīja Somijas čempionāta sudraba medaļu.
1998.gada NHL jauno spēlētāju drafta ceremonijā Skrastiņu ar kopējo 230.numuru izvēlējās Nešvilas "Predators" komanda, kuras sastāvā aizsargs vēlāk nospēlēja piecas sezonas. 2003.gadā Skrastiņš tika aizmainīts uz Kolorādo "Avalanche", bet NHL lokauta laikā 2004./2005.gada sezonā viņš spēlēja Latvijas klubā "Rīga 2000", tiekot atzīts par Baltkrievijas atklātā čempionāta sezonas labāko aizsargu.
Pēc divām ar pusi "Avalanche" komandā pavadītām sezonām Skrastiņš 2008.gada 26.februārī tika aizmainīts uz Floridas "Panthers" vienību. Šī paša gada 16.oktobrī viņš aizvadīja savu 600.spēli NHL karjerā, bet 1.novembrī guva savu 100.rezultativitātes punktu NHL.
2009.gada jūlija sākumā Skrastiņš parakstīja divu gadu līgumu ar NHL klubu Dalasas "Stars", kurā spēlēja līdz pārejai uz "Lokomotiv".
Laika posmā no 2000.gada 21.februāra līdz 2007.gada 8.februārim Skrastiņš aizvadīja 487 NHL spēles pēc kārtas, labojot Tima Hortona aizsargu rekordu. Latvieša pēc kārtas aizvadīto spēļu sērija ilga līdz tā paša gada 25.februārim, sasniedzot 495 spēļu robežu, tomēr pēc tam jau par "Dzelzs vīru" iesauktajam latvietim nācās izlaist vairāk nekā desmit spēles.
Līdz tam 2000.gada 18.februāra spēle pret Sentluisas "Blues" bija vienīgā, kuru Skrastiņš bija izlaidis visā NHL karjerā. NHL rekords pēc kārtas aizvadītajās spēlēs ar 964 mačiem pieder Dagam Džārvisam.
Latvijas izlases sastāvā Skrastiņš piedalījās 12 pasaules čempionātos, kā arī trijās olimpiskajās spēlēs. 2000.gada pasaules čempionāta mačā pret Baltkrieviju Skrastiņš guva trīs vārtus un tādējādi kļuva par pirmo aizsargu, kas vienā pasaules čempionāta spēlē spējis gūt trīs vārtus.