GM plāno šādi bloķēt Saab darījumu ar Ķīnas firmām Pang Da un Youngman, kuras vēlas iegādāties Saab un sniegt finanšu problēmās nonākušajam autoražotājam ilgtermiņa finansējumu.
GM arī paziņoja, ka šādas Saab iegādes gadījumā tā anulēs Zviedrijas autoražotājam piešķirtās tehnoloģiju apmaiņas licences, tomēr labprāt turpinātu piegādāt dažus auto komponentus.
"Lai gan GM ir atvērta spēka pārvadu un citu komponentu turpmākai piegādāšanai Saab saskaņā ar atbilstošiem nosacījumiem, GM nepiekritīs turpināt pastāvošās tehnoloģiju licences vai arī turpmāk piegādāt 9-4X modeļa automašīnas Saab pēc ierosinātās īpašnieku maiņas, jo tā nebūs GM akcionāru interesēs," paziņoja GM.
9-4X pamatā ir GM ražotās automašīnas Cadillac SRX. Abiem modeļiem ir līdzīgs izskats, kopīga komplektēšanas līnija GM rūpnīcā Meksikā un kopīgas svarīgākās sastāvdaļas.
Saab mātesfirma Nīderlandes Swedish Automobile (Swan) 28.oktobrī izplatīja paziņojumu par vienošanos par 100 miljoniem eiro (70 miljoniem latu) pārdot 100% Saab akciju partnerfirmām no Ķīnas Youngman un Pang Da. Abas Ķīnas kompānijas 31.oktobrī paziņoja, ka ieguldīs Saab 855 miljonus ASV dolārus (429 miljonus latu), lai atdzīvinātu autoražotāja darbību.
GM sestdien brīdināja, ka varētu bloķēt šo Saab iegādi, jo "GM nevarēs atbalstīt Saab īpašnieku maiņu, kas varētu negatīvi ietekmēt GM pastāvošās attiecības Ķīnā vai citādāk negatīvi ietekmēt GM intereses visā pasaulē".
Youngman, Pang Da un Saab darījumam nepieciešama piekrišana no vairākām pusēm, tostarp nozīmīgu lomu spēlē piekrišana no agrākā Saab īpašnieka GM, Ķīnas varas iestādēm, Eiropas Investīciju bankas un Zviedrijas Valsts kases.
Swan paziņoja, ka ir noslēgts saprašanās memorands ar Pang Da un Youngman, kas paredz īstenot 100% Saab akciju pirkšanas un pārdošanas darījumu par 100 miljoniem eiro.
Vēl nesen tika ziņots, ka Swan pārtraukusi darījumu par finansējuma saņemšanu no Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompānijas Pang Da Automobile un Ķīnas autobūves kompānijas Zhejiang Youngman Lotus Automobile, kas tika uzskatītas par Saab glābējām no bankrota, jo tās vēlējās savā īpašumā iegūt visu kompāniju, ne tikai investēt Saab 245 miljonus eiro (172 miljonu latu), kas tām dotu tiesības uz apmēram pusi kompānijas akciju.
Saab reorganizācijas administrators Gujss Lofalks iepriekš pieprasīja tiesai apturēt kompānijas reorganizācijas procesu, minot, ka finansējums, ko Saab var saņemt, nav pietiekams, lai izvairītos no bankrota, jo potenciālie investori no Ķīnas vairs nevēlas vien investēt, bet gan pārņemt Saab savā kontrolē. Taču pēc paziņojuma par Saab pārdošanu Ķīnas kompānijām Lofalks atsauca šo prasību tiesai.
Saab un Swedish Automobile ģenerāldirektora Viktora Mullera sniegtā informācija liecina, ka kompānijas parādsaistības sasniedz 150 miljonus eiro (105 miljonus latu), tā nav norēķinājusies ar piegādātājiem, kas kopš aprīļa nav veikuši piegādes. Saab darbinieki nav saņēmuši algas vēl par augustu, bet Saab rūpnīca Trollhetenā darbu pilnībā pārtrauca jau jūnijā, bet periodiski darbības pārtraukumi rūpnīcā sākās jau aprīlī, jo Saab nespēja samaksāt piegādātājiem un tie pārtrauca piegādes.
Saab automašīnu būvēšanu sāka 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves koncerns General Motors (GM) iegādājās 50% Saab akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieku. 19 no 20 gadiem, kad Saab bija GM kontrolē, Saab ir strādājis ar zaudējumiem
Swedish Automobile, kas agrāk bija pazīstama ar nosaukumu Spyker, iegādājās Saab no GM pērn janvārī, tomēr kompānijai bija problēmas ar finansējuma piesaisti, lai Zviedrijas autoražošanas lepnums turpinātu darbu.