Džiljo salas iedzīvotāju skaits vasaras mēnešos pieaug no 800 līdz 5000 cilvēkiem. Tūristi iecienījuši salas piekrasti kā jauku vietu peldēšanai, snorkelēšanai un niršanai kristāldzidrajā ūdenī. Taču salinieki bažījas, ka avarējušais kuģis un tā izraisītie vides piesārņojuma draudi varētu atbaidīt tūristus.
Pirmdien vairāk nekā 200 Džiljo iedzīvotāji izveidoja jaunu pilsonisko komiteju, kuras uzdevums būs lūgt varasiestāžu palīdzību pirms 2012.gada vasaras sezonas.
Ja gadījumā no Costa Concordia noplūstu degviela, tā būtu ne tikai vides katastrofa, bet arī smags trieciens restorāniem, bāriem un viesnīcām, kam tūristi nodrošina iztiku. "Ja no vraka noplūdīs degviela, tas nospiedīs salu uz ceļiem. Ne tikai salu, bet visu Toskānas piekrasti," brīdina salas tūrisma birojs.
Pašlaik braucieni, kuros tūristiem tradicionāli tiek piedāvāta iespēja aplūkot delfīnus, aizstāti ar iespēju nofotografēt milzīgo luksusa kuģi un ārkārtas dienestu darbiniekus, kas tā apkaimē strādā.
Nīderlandiešu kompānija, kam uzticēts ne būt ne vieglais uzdevums izsūknēt no kuģa degvielu, bija plānojusi darbus sākt jau aizvadītajā nedēļas nogalē, taču nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ tie atlikti.
Jau ziņots, ka Vidusjūras kruīza kuģis Costa Concordia 13.janvāra vakarā ap plkst.21.30 pēc vietējā laika (plkst.22.30 pēc Latvijas laika) pasažieru vakariņu laikā uzskrēja rifam pie Džiljo salas Toskānā, Itālijā.
Tiek uzskatīts, ka avārijā dzīvību zaudējuši 32 cilvēki. Līdz šim atrastas 17 bojāgājušo mirstīgās atliekas, no tām 16 jau identificētas. Vēl 15 cilvēki joprojām oficiāli tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem.