Meklēšanā bez tieši ieinteresētajām valstīm - Malaizijas un Ķīnas (lielākā daļa aviolainera pasažieru bija Ķīnas pilsoņi) – iesaistījušās arī Amerikas Savienotās Valstis, Lielbritānija, Jaunzēlande, Austrālija, Japāna, Dienvidkoreja. Lai atrastu liktenīgā reisa MH370 lidmašīnas atlūzas, ik dienas gaisā paceļas vairākas lidmašīnas, iesaistīti kuģi ar specaprīkojumu zemūdens meklēšanas darbiem, arī zemūdenes.Vērienīgie meklēšanas pasākumi nav lēti – eksperti lēš, ka pašlaik degvielas izmaksas, rezerves daļas, iesaistītā personāla atalgojums un citi izdevumi jau sasniedz 25-30 miljonus eiro, vēsta raidorganizācija BBC.
Meklēšanas darba finansiālo slogu iesaistītās valstis nesīs visas kopā, piemēram, Austrālija vien meklēšanā iesaistījusi vairākus kuģus, kuru darbības izmaksas sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro dienā.
Tomēr Malaizijas transporta ministrs Hišamudins Huseins žurnālistiem uzsvēris – šajā gadījumā par aizvien pieaugošajiem materiālajiem izdevumiem runāt ir nevietā, jo galvenais ir uzzināt patiesību un un sniegt mierinājumu bojāgājušo tuviniekiem.
Līdz šim dārgākā meklēšanas operācija aviokatastrofu vēsturē bija Air France katastrofa 2009.gadā. Toreiz avarējušās lidmašīnas atlūzu un melnās kastes meklēšanas darbi kopumā izmaksāja 32 miljonus eiro.
Jau vēstīts, ka mēnesi turpinās Malaysia Airlines aviolainera Boeing 777-200 meklēšanas darbi. Aizvadītajās dienās izdevies uztvert signālus, ko, iespējams, pārraidījusi lidmašīnas melnā kaste. Lidmašīna, kas ar 239 cilvēkiem uz klāja bija devusies ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu, mīklainos apstākļos pazuda tieši pirms mēneša - 8.martā.
Malaizijas lidmašīnas meklēšana, visticamāk, kļūs par dārgāko operāciju aviokatastrofu vēsturē
Aprit mēnesis, kopš līdz šim nenoskaidrotos apstākļos ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu pazuda Malaysia Airlines lidmašīna ar 239 cilvēkiem uz klāja. Neskatoties uz vērienīgajiem un intensīvajiem glābēju pūliņiem, pārbaudot vienu pavedienu pēc otra, lidmašīnas atlūzas vēl nav uzietas. Meklēšanas darbi turpinās, un pieaug arī to izmaksas, kas jau pašlaik mērāmas desmitos miljonu eiro.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.