Tā ir prestiža lieta arī Malaysia Airlines, kam šis ir īpaši melns gads, jo jūlijā virs Austrumukrainas notrieca tai piederošu aviolaineri ar 298 cilvēkiem uz borta.
"Arlabunakti!" bija pēdējais, ko Malaysia Airlines reisa MH370 piloti pavēstīja Malaizijas gaisa satiksmes kontrolieriem 8. martā pulksten 1.19 pēc vietējā laikā. Pēc 11 minūtēm lidmašīna pazuda no civilajiem avioradariem.
Pasažieru lidmašīnas, kura stundu agrāk bija pacēlusies no Kualalumpuras lidostas, galamērķis bija Ķīnas galvaspilsēta Pekina, kas atrodas uz ziemeļiem no Malaizijas galvaspilsētas. Tomēr izmeklētāji uzskata, ka neilgi pēc pazušanas no radariem lidmašīna nezināmu iemeslu dēļ mainīja lidojuma kursu uz dienvidiem un autopilota režīmā turpināja lidot vēl aptuveni sešas stundas līdz iekrišanai Indijas okeānā.
Malaysia Airlines lidmašīnas pazušana ir nodēvēta par "lielāko mistēriju" aviācijas vēsturē, un daudzi šaubās, vai kādreiz vispār izdosies uzzināt, kādēļ reiss MH370 noslēdzās traģiski. Joprojām nav izdevies rast atbildes uz virkni svarīgu jautājumu, piemēram, kādēļ lidaparāts nozuda no radariem, kādēļ tas mainīja kursu, kādēļ apkalpe pārtrauca sakarus ar ārpasauli, bet lidmašīna bez acīmredzamām tehniskām problēmām vēl vairākas stundas turpināja lidot, līdz tai, visticamāk, beidzās degviela.
Līdz šim meklēšanas kuģi ir "izķemmējuši" Indijas okeāna dibenu tūkstošiem kvadrātkilometru lielā platībā, bet nav atraduši pilnīgi nevienu lidaparāta atlūzu. Šomēnes paredzēts sākt nākamo pazudušās lidmašīnas atlūzu meklēšanas posmu. Austrālijas varasiestādes, uzklausot zinātnieku padomus, ir iezīmējušas aptuveni 60 tūkstošu kvadrātkilometru lielu rajonu, kur varētu būt izkaisītas aviolainera daļas. Tiek lēsts, ka meklēšanas darbi varētu ilgt vēl vismaz gadu un izmaksās vairāk nekā 100 miljonus dolāru (77 miljoni eiro).
Visu rakstu lasiet otrdienas, 9.septembra, avīzē Diena!