Šogad Japānas vides ministrs Rju Macumoto izsludinājis jaunu "Super Cool Biz" kampaņu, lai mazinātu elektroenerģijas krīzi pēc 11.marta zemestrīces un cunami izraisītās avārijas Fukušimas Dajiči atomelektrostacijā."Elektrības trūkuma dēļ valdība aicina par 15% samazināt enerģijas patēriņu šajā vasarā," vides aktīvistu grupas rīkotajā un valdības atbalstītajā modes skatē Tokijā paziņoja Macumoto, kurš pats bija tērpies baltā kreklā ar īsām piedurknēm."Šis ir liels solis, ar kuru Japāna cenšas ne tikai izdzīvot šajā vasarā, bet arī mainīt tās dzīvesveidu nākotnē", viņš piebilda."Izbaudīsim "Super Cool Biz" ar izaicinājuma garu, lai pārvarētu valsts krīzi," pasākuma laikā sacīja bijušais vides ministrs Juriko Koike, kurš arī bija tērpies neformālā apģērbā.Modes skates laikā vasaras apģērbus demonstrēja ne tikai profesionāli modeļi, bet arī politiķi, komiķi un diktori.Pasākums tika aktīvi atspoguļots arī mikroblogu vietnē "Twitter".Kopš avārijas Fukušimas Dajiči atomelektrostacijā Japānā samazinājies saražotās enerģijas apjoms. Elektroenerģijas uzņēmumi ir ieplānojuši pārtraukumus strāvas padevē, un uzņēmumi sākuši taupīt, ierobežojot apgaismojumu, izslēdzot apsildāmos tualetes podu vākus un pārejot uz elektroenerģiju taupošām spuldzēm."Super Cool Biz" kampaņa aicina uzņēmumus un valdības iestādes lietot gaisa kondicionierus tikai tad, ja gaisa temperatūra sasniedz 28 grādus pēc Celsija.Piemēru gatavojas rādīt ministriju darbinieki, valkājot kokvilnas bikses, kreklus ar īsām piedurknēm un pat košus havajiešu kreklus. Bet tikai laiks rādīs, cik veiksmīga būs šī kampaņa visumā konservatīvi noskaņotajā valstī.Iepriekšējos gadus "Cool Biz" piekritēji devās uz darbu ar kaklasaiti kabatā, bet vējjaku noslēpa portfelī.Ziņu aģentūra "Kyodo News" vēsta, ka katastrofas skartās Ivates prefektūras valdība nolēmusi neiet tik tālu, lai atļautu birojos valkāt džinsu bikses, jo nevēlas likt apmeklētājiem justies neērti.Izteikti konservatīvi noskaņotie japāņi tomēr var justies atviegloti, jo īsās bikses, vestes un vaļējas sandales nav atļautas arī šogad.Pirmās "Cool Biz" kampaņas rezultātus Vides ministrija atklāja 2005.gada oktobrī, aprēķinot, ka kampaņas rezultātā ogļskābās gāzes emisija samazināta par 460 000 tonnu. Tas ir līdzvērtīgs apjoms tam, kāds mēnesī rodas no teju miljons mājsaimniecībām.Tomēr "Super Cool Biz" kampaņas pirmajā dienā Tokijas galvenajā iepirkšanās rajonā Ginzā vīdēja šalles un lietussargi. Trešdien no rīta gaisa temperatūra Tokijā pakāpās tikai līdz 16 grādiem pēc Celsija, kas ir par sešiem grādiem mazāk nekā vidēji jūnijā, ziņo Japānas Meteoroloģijas aģentūra.
Taupības nolūkos Japānā mudina ģērbties plānāk
Cenšoties samazināt elektroenerģijas patēriņu, Japānas valdība aicinājusi biroja darbiniekus, sākot ar trešdienu, nomainīt savus uzvalkus pret ikdienišķāku un plānāku apģērbu.Kopš 2005.gada valdība cenšas mudināt biroju darbiniekus karstās vasaras laikā atteikties no kaklasaitēm un žaketēm, lai mazāk tiktu lietoti gaisa kondicionētāji, taupīta enerģija un samazināta ogļskābās gāzes emisija, sekojot Kioto protokola mērķiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.