Polijas premjerministrs Donalds Tusks steidzami pārtraucis atvaļinājumu Itālijā, lai tiktos ar iekšlietu ministru.Lielākā daļa ziņojumā atspoguļoto faktu atbilst patiesībai, Polijas "Radio ZET" ēterā sacīja Klihs, vienlaikus viņš to nodēvēja par nepilnīgu un norādīja uz kļūdām.Apkalpei nav bijis iespējams izpildīt komandu "Horizonts" un droši veikt nosēšanos rezerves lidlaukā, kā apgalvots ziņojumā, jo šī komanda dota par vēlu, skaidroja Klihs.Sakot, ka "ziņojums ir ņirgāšanās par Poliju", Jaroslavs Kačiņskis norādīja - pie šāda iznākuma nonākts, jo Tusks izmeklēšanu pilnībā uzticējis Krievijai.Rezultātā Maskava varēja aviokatastrofā pilnībā vainot poļu pilotus un Poliju, tam nesniedzot būtiskus pierādījumus, sacīja Kačiņskis. Versija, ka uz pilotiem spiedienu vērsušas augstās amatpersonas, kas atradās pilotu kabīnē, ir pieņēmums, kuru neapstiprina konkrēti fakti.Tostarp Smoļenskas aviokatastrofas upuru tuvinieku advokāts sacīja, ka ziņojums ir skandalozs, vienpusīgs un pilnīgi nepieņemams.Premjers Tusks atradās kopā ar ģimeni atvaļinājumā Itālijā kalnu slēpošanas kūrortā un sākotnēji negrasījās pārtraukt atvaļinājumu Maskavas komitejas konferences dēļ. Tomēr tagad viņš ziņojumu apspriedis ar iekšlietu ministru Ježi Milleru un ceturtdien situāciju komentēs presei, vēsta laikraksts "Gazeta Wyborzca".Augstas Polijas amatpersonas, kuras atradās Krievijā avarējušās prezidenta Kačiņska lidmašīnas pilota kabīnē, izdarīja spiedienu uz apkalpi, kas ignorēja no Smoļenskas saņemto informāciju par nepiemērotajiem laika apstākļiem lidostā un nepieņēma lēmumu veikt nosēšanos rezerves lidlaukā, trešdien paziņoja Krievijas izmeklētāji.Kačiņskis gāja bojā līdz ar 95 citām amatpersonām 2010.gada 10.aprīlī, avarējot prezidenta lidmašīnai, kad tā biezā miglā mēģināja nolaisties lidlaukā netālu no Smoļenskas.Maskavā bāzētās šīs traģēdijas izmeklēšanas komisijas vadītāja Tatjana Anodina apstiprināja, ka lidmašīnas "Tu-154" pilota kabīnē atradušās augstas poļu amatpersonas un izdarījušas spiedienu uz apkalpi."Augstu amatpersonu - Polijas gaisa kara spēku komandiera un Protokola daļas vadītāja - atrašanās pilota kabīnē un gaidāmā negatīvā reakcija no galvenā pasažiera puses bija psiholoģisks spiediens uz apkalpi," viņa teica. Viņa gan neidentificēja "galveno pasažieri", taču šķiet, ka ar to viņa domāja prezidentu Kačiņski.Lidojuma laikā apkalpe "atkārtoti saņēma informāciju par nepiemērotiem laika apstākļiem no Severnijas lidostas Smoļenskā un lidmašīnas "Yak-40" apkalpes, kas bija nolaidusies lidostā iepriekš", viņa piebilda."Neraugoties uz to, "Tu-154" apkalpe nepieņēma lēmumu nolaisties rezerves lidostā. Var uzskatīt, ka ar šo faktu sākās kritiskā situācija lidojuma laikā," viņa sacīja.Galvenie faktori, kas sekmēja katastrofas izraisīšanos, bija "psiholoģiski emocionālā spriedze" un "motīvu konflikts", sacīja Anodina. "Un ļaujiet man uzsvērt - apstākļos, kas nebija droši, lai veiktu nosēšanos, neattaisnota riska apstākļos."
Polija nodēvē Krievijas ziņojumu Kačinška aviokatastrofas lietā par ņirgāšanos
Smoļenskas aviokatastrofā bojāgājušā Polijas prezidenta Leha Kačiņska brālis Jaroslavs trešdien sacīja, ka Krievijas pārstāvju Varšavai iesniegtais galīgais izmeklēšanas ziņojums par aprīlī notikušo traģēdiju ir "ņirgāšanās par Poliju", aviokatastrofā bojāgājušo tuvinieku advokāts ziņojumu raksturoja kā skandalozu, bet īpašais Polijas pārstāvis Maskavā bāzētajā Starpvalstu aviācijas komitejā Edmunds Klihs norādīja, ka ziņojumā ir kļūdas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.