Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Cik labs un cik izmantots ir klašu tehniskais aprīkojums skolās? Gaidām viedokli

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
skaisti !!!
s
krustmāte rakstīja: "Arī planšetdatorus var izmantot, lai slidinātos no kalniņa."
j
Aprīkojums nekad neaizstās labu skolotāju. Neglābs ne projektors, ne tāfele, ne tviterkonts. Agri vai vēlu skolēns sapratīs, ka stundās jauki pavadījis laiku, ne vairāk. Atbalstīsim labus skolotājus!
novērotājs..
n
Būtiski jau atcerēties, ka pedagogam nemaksā par to, ka viņš sagatavo stundu mājās - protams, ka tas viss ir izcili, bet tad gan vidusskolas, gan profesionālo skolu pedagogiem ir vajadzīgi asistenti, kas palīdz sagatavot šo materiālu. Ja cilvēks pēc dabas ir jauninājumu, tehnoloģiju vilināts, tad viņš protams pieliks pūles, lai pašam interesantāk, bet ja - nē..
ViensSkolēnsNoRīgas
V
Eiropas naudas projekti veikti ļoti nekvalitatīvi - interaktīvo tāfeļu projektori uzstādīti šķībi, ūdens krāni uzstādīti priekšā kontaktligzdām. Bez pašām interaktīvajām tāfelēm varētu iztikt, jo parasti tās izmanto kā parastas tāfeles vai projektorus. Tikai pāris reizes gadā tās izmantojam vairāk vai mazāk pilnvērtīgi. Skolotāji jūtas nedroši, lietojot tehniku un baidās salauzt, vai iemācīties lietot pilnvērtīgi eksperimentējot. Arī portatīvos datorus izmantojam nu ļoti reti. Bieži izmantojam prezentāciju skatīšanos, taču tās parasti ir garlaicīgas - melni burti uz balta fona. Reti izmantojam ES naudas plakātus un spēles. Taču ikdienišķa parādība ir norakstītu 1984. gada fizikas grāmatu lietošana, kuras tolaik maksājusi 30 kapeikas. Tāpat ir nācies izmantot 1985. gada bioloģijas grāmatu un 70to gadu herbāriju, PSRS laika preperātiem, kuriem pat nav uzlīmēti nosaukumi latviešu valodā - tikai krievu. Parasti ES un dzm materiāli ir pārāk viegli, lai tos nesaprastu vai lai tie palīdzētu saprast īsto mācību vielu, tāpēc arī tos izmanto reti. Kaitina tas, ka uz abiem vienīgajiem datoriem, kuri savienoti ar printeri, ir Linux OS, jo visiem pārējiem un vairumam skolēnu ir Windows. Taču tas vairs netraucē, jo skola liedza izmantot printeri, jo Latvijā ir bezmaksas izglītība, bet par drukāšanu bija jāmaksā 2 santīmi.
sise
s
Visās pilsētas skolās izmantojam e-žurnālu, tas ir ļoti ērti. Notiek operatīva saziņa ar vecākiem, skolēniem, viss pārskatāms, nav jāmeklē pa skolu papīra žurnāls (cik ātri jau tas aizmirsies, esam ļoti pieraduši). Ērti veidot kontroldarbu analīzes, e-žurnāls tam ir labs palīgs, nav kā senāk, kad katru reizi bija jāatceras Exel tabulas. Skolotāji - mani kolēģi - noteikti izmantotu projektoru katrā stundā, ja vien mums visiem tas būtu...
RVT
R
2014. gada 25. februāris PIKC „ Rīgas Valsts tehnikums” ar šo mācību gadu atver Jauno ķīmiķu skolu (JĶS). Skolas mērķis ir nostiprināt un padziļināt skolā apgūtās ķīmijas zināšanas un prasmes. Kā galvenie skolas uzdevumi izvirzīti - veicināt skolēnu interesi un motivāciju apgūt ķīmiju, pilnveidot skolēnu pētnieciskā darba un IT izmantošanas prasmes un, protams, popularizēt mācības Rīgas Valsts tehnikumā. Skolas darbu organizē tehnikuma Ķīmijas un enerģētikas nodaļas skolotāji, un kā palīgi darbosies vecākā kursa audzēkņi. Jauno ķīmiķu skola cer uz veiksmīgu sadarbību ar vispārizglītojošām mācību iestādēm. JĶS aicina piedalīties vispārizglītojošo skolu 8. un 9. klašu skolēnus, bet var pieteikties arī jaunāko klāšu skolēni. Skolas dalībniekiem ir noteikti pienākumi, pirmkārt, regulāri un aktīvi piedalīties JĶS nodarbībās, ievērot darba drošības noteikumus, veikt mājas darbus un sagatavoties nodarbībām. Nodarbībās skolēni veiks pētnieciskus darbus un eksperimentus, piedalīsies semināros un diskusijās. Paredzēts, ka vienu reizi mācību gadā notiks „Jauno ķīmiķu forums”. Pētnieciskā darba aktīviem dalībniekiem paredzētas balvas. Nodarbības notiks vienu reizi mēnesī Rīgas Valsts tehnikuma ēkā, Kr. Valdemāra ielā 1c, Rīgā. Informācija par JĶS nodarbību vietu un laiku, nodarbību tematiem, mācību materiāliem publicēs skolēniem pieejamā mācību vidē Mykoob vietnē un RVT mājas lapā - www.rvt.lv. Lai kļūtu par JĶS dalībnieku ir jāaizpilda anketa, kuru var saņemt tehnikuma kancelejā. Informācija pa tālruni 20370858, vai e-pastu: [email protected].
Oga
O
Mans kabinets ir labi nodrošināts ar tehniku- ir dators, projektors, interaktīvā tāfele ( neesmu ne bioloģijas, ne ķīmijas, ne fizikas, ne matemātikas skolotāja). Mūsu skolā ( kas ir Rīgas mmikrorajona skola) nodrošināti ir ļoti daudzi kabineti. Mazāk ar interaktīvajām tāfelēm, bet dators+ projektors ir lielākajā daļā kabinetu. Bez tam- skolā ir arī pieejamas dokumentu kameras, balošanas iekārtas. Taču ir problēma ar tehnikas remontu- ja projektoram saplīst lampiņa ( manā kabinetā tas notiek aptuveni reizi pusotrā, 2 gados), tad pie jaunas tikt var tikai ilgākā laika psomā- ja tas notiek finansu gada beigu pusē ( man lampiņa saplīsa oktobra vidū), tad līdzekļus jaunas iegādei skola iegūs tikai martā- diemžēl budžeta iestādēm, skolām, nav brīvu finansiālu līdzekļu, lai ātri un operatīvi nomainītu lapiņu ( cena- 150- 200Ls)... Un te nav runa par to, ka skola neprot plānot līdzekļus, bet gan par to, ka sistēma ir tāda, kas tik vienkārši neļauj iegādāties tik lielas summas pirkumu. Projektoru izmantoju ļoti daudz- gandrīz katrā stundā. Tāpat kā interaktīvo tāfeli. Protams, materiālu sagatavošana ir milzīgs un nepamaksāts ieguldītais darbs. Un atkal jārunā par skolotāju misiju un to, cik daudz darba tiek padarīts par velti tīri tāpēc, ka gribas, lai skolēniem stundās būtu interesantāk. Vai beidzot nevajadzētu skolotāju darba kvalitāti vērtēt arī pēc izveidoto materiālu daudzuma un kvalitātes ( viens no kritērijiem darba kvalitātei), nevis pēc spējām pierakstīt papīru kalnus ( kvalitātes pakāpes).
sarma
s
Es jau rakstīju - esošie līdzekļi tāfele un krīts , vai nav tā kā pa maz mūsu datorizētajā laikmetā.Tad labāk būtu teikt, ja mums būtu atskaņotājs varētu kādu pasaku paklausīties...
sarma
s
Arī mūsu skolā ir tikai dators, tāfele un krīts, arī mums kā jau sākumskolas skolēniem nekas vairāk nepienākas. Magnetafonu atnesu no mājām, kaut kā jāuztur klases tehniskais nodrošinājums, jo pašvērtējumā ir jāatskaitās ar kādiem tehniskiem līdzekļiem mēs papildus strādājam, būtu mājās projektors - stieptu arī to.
àha-===
à
Jā, es zinu, ka skolotāji tā dara, bet domaju, ka tas ir nepareizi, un tie skolotaji, kuri to dara, izdara lāču pakalpojumu sabiedrībai. Es saprotu, ka tas ir labi domāts, bet tādējādi skolas vadība var gulēt uz ausīm, jo ......redz, viss taču ir, viss notiek un atskaites var rakstīt un prēmijas saņemt. Gribēju teikt, ka tas nav pareizi, ka valsts skolas darbā jāiegulda privātie līdzekļi.
  • 5
  • 0
==>> AHA
=
AHA RAKSTĪJA: "Nu man domāt, ka skolotājam no mājām nekas nav jānes, lai nodrošinātu skolas darbu." Atvainojiet, cienītais! Šuņa murgi! Ja skolotājas pērk krāsainos printerus, lai mājās varētu sagatavot un izdrukāt mācību materiālus (skolā printerim nav krāsas vai arī ļoti maz), ja pērk laminētājus un plēves, lai šos materiālus ielaminētu, un skolēni varētu tos izmantot (skolai nav naudas, lai nopirktu plēves pietiekamā daudzumā, jo jāpērk citas biroja preces skolas administrācijas vajadzībām) - tāda, lūk, ir ikdiena. Ja skolai ir vecāku un sponsoru fonds (TV rādāija Franču liceju, kur fonda nauda no privātpersonām vairāk kā 20 000 gadā, neskaitot organizācijas-sponsorus), tad gan.
  • 9
  • 0
aha
a
Jāatskaitās taču tikai par tiem līdzekļiem ,kuri ir skolas, ne jau personīgie, vai kā??? Skolotāja pienākums ir prasmīgi izmantot esošos tehniskos līdzekļus, ja lietojat personīgos, tad no skolas pienākas atlīdzinājums, tieši tāpat kā kad izmanto personīgo auto darba vajadzībām. Nu man domāt, ka skolotājam no mājām nekas nav jānes, lai nodrošinātu skolas darbu.
  • 2
  • 0
sise
s
no Jēkabpils. Dabaszinību kab.par Eiropas naudu ir ar digitālajām tāfelēm, kuras tiešām ikdienā tiek izmantotas. Ir arī gatavi mācību materiāli. BET es neesmu dabaszinību skolotāja. Man ir pieejams pārnēsājamais projektors, kuru dalām vairākas skolotājas (ir gadījumi, kad tas ir jau "aizņemts"). Prezentācijas jāveido, protams, pašām. Vai tās veido skolēni. Ļoti maz izmantojamu gatavu mācību materiālu - prezentāciju, veidot pašam - tas ir miiiiilzīgs laika patēriņš, ja par to maksātu, taisītu daudz biežāk. 5 min materiālam, kamēr sameklēju un skaisti salieku zīm., attēlus, video, paiet viss vakars. Tas nav normāli! Ļoti derētu projektors klasē pie griestiem, lai netraucē klasē sēdošajiem skolēniem un lai varu ieslēgt, kad vēlos, nevis starpbrīdī vadus kabināt klāt, kabināt nost, lūgt , lai priekšā sēdošie pārsēžas citos solos... Mākslas filmas skatāmies, bet tās ir pirātiskās, jo vai tad skolām kāds ir piešķiris licencētas filmas?
skaida
s
Kāpec runā tikai par skolām?!! PII - pirmskolās izglītība nav interešu loks? Jo 5-6 ga'digiem bērniem ir oblīgātā izglītība. Rīgas PII ir vairāk kā 100 PII iestādes, bet tajās nav iespējams atras interaktīvās tāfeles, pat ne projektorus. Tāpat mācību līdzekļi aprobežojas ar drukāto literatūru, rotaļlietas, plastalīni tiek gādādi no vecāku naudas. Bet kā bērniem mācīt par gaismu, skaņu u.c. dabaszinātnēm bez jebkāda aprīkojuma?!
grads
g
Parakstu vākšana bērnu aizsardzībai «Dzimta» Referendums Grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā — par homoseksuālisma propagandas aizliegšanu bērniem. 2013. gada 9. decembrī oficiāli tiek sākta parakstu vākšana par grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likumā. Savu parakstu var nodot līdz 2014. gada 30. septembrim.
skolotāja
s
Manā klasē ir tikai dators un parastā tāfele, uz kuras varam rakstīt ar krītu. Vajadzības gadījumā bērni pieiet pie datora, lai paskatītos informāciju, attēlus vai kādu video. Tik ļoti vajadzētu vismaz projektoru.... Skolas vadībai šķiet, ka mazo klašu skolotāji pārāk daudz grib.... Jelgava.
bijušais skolnieks
b
Klašu aprīkojums ir laba lieta, bet nav pats būtiskākais. Pats būtiskākais skolā ir skolotājs/pasniedzējs/mentors mazajās klasēs. Jūs varat izmest milzu summas uz aprīkojumu, bet atdeve būs 0, ja nebūs laba pasniedzēja. Jāsāk ar skolas personāla uzlabošanu, ne ar aprīkojumu mīļie latvieši.
no Rīgas xxxskolas
n
Pirms 7 gadiem skolā bija direktore un 2 mācību pārzines, tad uz 1/2 slodzi informātikas skolotāju paaugstināja par vietnieci. Pagājuša un šajā macību gadā direktorei ir 6 vietnieces uz 1/2 slodzi - esot eletroniski jāgatavo milzīgi papīru kalni, vajagot skaitliski vairāk cilvēku. Cietējas esam mēs, skolotājas! Katrai vietniecei jāgatavo sava atskaite vai citi dokumenti. Trakākais, ka pieprasa arī izprintētu, ar datora versiju uz epastu nepietiek. Citās skolās ir piemaksas skolotājām par labu darbu, par papildus ieguldījumu skolai. Mūsu skolā piemaksu komisija katru mēnesi lielāko daļu atvēlētās summas "iedala" vietniecēm par papildus darbu, jo ar 1/2 slodzi netiekot galā. Kad uz Ziemassvētkiem dalīja Rīgas domes naudas balvu, stāsta, ka vietnieces saņēmušas 5x vairāk kā pieredzes bagātākās un skolēnu mīlētākās skolotājas. Tā lūk! Lapseņu pūzni jāizdzenā, birokrātiskais aparāts skolās un departamentā jāsamazina!
  • 3
  • 0
skolā nestrādāju 1,5 gadus (ped.stā
s
Problemātiski, ja vairāk kā 2/3 pedagogu skolā ir tā dēvētajā "pirmspensijas vecumā". Un atšķirībā no citiem senioriem (50+), Lattelecom projekta "Pieslēdzies, Latvija! - bezmaksas datorapmācība senioriem" dalībniekiem, skolotāji jebkuras IKT aktivitātes uztver tikai kā apgrūtinājumu - ja Tev vajag datorkursus, ej pati. Tas ir pašsaprotami, jo skolas administrācijai par visu svarīgākās ir visa veida formālās atskaites. Ja skolotāja ar bibliotekāres palīdzību reizi 2 nedēļas prot atvērt e-klasi un ielikt vērtējumu, tad visās atskaitēs droši var rakstīt, ka skolā IT tehnoloģiju izmantošana ir "teicami".
  • 5
  • 0
Krustmātei
K
Interaktīvās tāfeles ir vairāku veidu. Ir tādas, uz kurām patiešām var rakstīt un lipināt, pārslēdzot tāfeles režīmus un ir tādas, uz kurām to darīt nedrīkst. nedomāju, ka skolotāja šajā gadījumā nezinātu, ko dara.
  • 0
  • 0
>>>krustmātei
&
Pie interaktīvās tāfeles var lipināt plakātu, var rakstīt ar sarkanu, pat zaļu, flomasteru. Galvenais - neaplipināt un neaprakstīt projektoru. Tas ir tas svarīgais aparāts.Un labi vien ir, ka bērniem bezvadu internets nav pieejams, citādi starpbrīžos vairs neviens nesarunājas, bet stundu laikā notiek nesankcionēta informācijas aprite.
  • 7
  • 0
krustmāte
k
Viena no Rīgas speciālajām skolām, kur pagājušajā gadā mācījās krutmeita, lepojas ar modernajām tāfelēm un skolotāju datoriem.Kad krustmeita stāstīja, ka skolotāja ar sarkanu flomāsteri raksta uz modernās tāfeles, domāju, ka nepareizi sapratu. Kad atvērto durvju ieraudzījām pie interaktīvās tāfeles pielipinātu apsveikuma plakātu un rozīgos plankumus, sapratu, ka krustmeita nejoko. Skolā esot arī bezvadu internets, bet skolēniem un vecākiem, kas gaida bērnus, nav pieejams. Atskaitēs un skolas attīstības plānā internetā izskatās burvīgi, bet dzīvē, iespējams, daudzām skolotājām tehnoloģijas ir tikai apgrūtinājums. Arī planšetdatorus var izmantot, lai slidinātos no kalniņa.
  • 11
  • 3
minējums?
m
Atkal top kārtējais projekts kabatu pildīšanai ministrijā? Pirksim tehnisko aprīkojumu, noteikti pašu jaunāko un dārgāko, kurs maksās vēl dārgāk nekā patiesībā maksā. Tas jau nekas, ka to izmantos reti, vai arī nemācēs lietot, atskaitēs varēs ierakstīt un kabatas pildīsies.
  • 4
  • 0
IMHO
I
Pilnīgi piekrītu. Klasē var būt visas sienas ar digitālajām tāfelēm. Labāk būtu padomājuši, kā uzcelt visām skolām normālas sporta halles vai stadionus.
  • 7
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Jaunumi

Vairāk Jaunumi