Ja atceramies iPad pieejamības problēmas vasarā, tad 21500 iPad ir negaidīti labs rādītājs – daudzi iPad kārotāji, gaidot ierīces parādīšanos Baltijas tirgotāju noliktavās, meklēja laimi ārzemēs (kur, starp citu, ar pieejamību arī tā bija, kā bija), tāpēc domāju, ka daudz nepārspīlēsim (drīzāk otrādi), sakot, ka Baltijā šogad pie jauna iPad vai iPad 2 tika ap 30-35 tūkstoši lietotāju, kas ir ievērojama lietotāju bāze (vēl jāpieskaita tie, kuri pirmo iPad modeli nopirka jau 2010. gadā).
No tirdzniecības viedokļa interesanti, ka iPad un iPad 2 parādīšanās sākumā neapšaubāmi populārākie bija dārgākie – 64 un 32 GB modeļi ar 3G, bet, laikam ritot, savus iPad sāka iegādāties cilvēki, kuri vēlējās iegādāties pieejamākus iPad modeļus ar mazāku atmiņas apjomu un/vai bez 3G modema.
Klēpjdatoru nišā neapšaubāmi ejošākie ir 11 un 13 collu MacBook Air modeļi, kas pēc baltā MacBook ražošanas pārtraukšanas ir kļuvuši par pieejamākajiem Mac klēpjdatoriem.
AVAD statistikā neatspoguļojas Apple iPhone tirdzniecības dati, jo iPhone Latvijā, Lietuvā un Igaunijā nonāk pa citiem tirdzniecības kanāliem – mobilajiem operatoriem.
Lūk, kas rakstīts AVAD preses relīzē:
Apple pārdošanas apjomi Baltijas valstīs pārsnieguši 28,4 miljonus eiro
Pasaulē vadošais tehnoloģiju zīmols Apple 2011. gadā ir vēl vairāk nostiprinājis savas pozīcijas Lietuvas, Latvijas un Igaunijas tirgū. Oficiālais Apple izplatītājs Baltijas valstīs “AVAD Baltic” informē, ka pat pirms Ziemassvētku iepirkšanās drudža sākšanās, šī gada pirmajos 11 mēnešos, apgrozījums ir sasniedzis 28,4 milj. eiro. Tas ir gandrīz divas reizes lielāks par pagājušā gada kopējo apgrozījumu, kas bija 15,3 milj. eiro. Savukārt, salīdzinot ar 2009. gadu, kad pārdošanas apjoms bija 8 milj. eiro, vērojams 258 procentu pieaugums.
Šī gada pirmajos 11 mēnešos Baltijas valstīs kopumā pārdoti jau 21 500 “iPad” un “iPad 2” planšedatoru – aptuveni 65 planšetdatori katru dienu, un 15 500 Apple datoru. Vispopulārākie datoru modeļi – ātrdarbīgais “Macbook Pro” un neticami plānais “Macbook Air”. Salīdzinot ar visu 2010. gadu, Apple datoru pārdošanas apjomi Baltijas valstīs jau tagad ir strauji kāpuši par aptuveni 40 procentiem. Pavisam Baltijas valstīs 2010. gadā tika pārdoti 11 tūkstoši “Mac” datoru.
Kā apgalvo “AVAD Baltic” direktors Toms Palšis, līdzko tirgū parādījās planšetdatori “iPad” un “iPad 2” un, strauji pieauga to pārdošanas apjoms, pirmajā ceturksnī bija nedaudz samazinājies “Mac” datoru pārdošanas pieauguma temps. Tomēr divos pārējos ceturkšņos datoru pārdošanas apjomu līkne atgriezās iepriekšējā līmenī, domājams, tāpēc, ka “iPad” planšetdatorus “atklāja” jauni lietotāji, kuri līdz šim varbūt pat nelietoja “Mac” datorus.
“AVAD Baltic” vadītājs, kurš šī gada sākumā prognozēja divkāršu pieaugumu, apgalvo, ka apgrozījums 28,4 miljonu eiro apmērā priecē, tomēr tas nav bijis negaidīts. “Vairs nepārsteidz fakts, ka Apple apgrozījuma pieaugums Baltijas valstīs ir līdzīgas tam, kāds tas vērojams visā pasaulē – katru gadu tas dubultojas. Šajā gadā to ietekmēja arī “iPad” un “iPad 2” ienākšana mūsu reģionā. Ļoti universālā Apple planšetdatora pārdošanas apjomi pārsniedza mūsu cerības – tie bija lielāki, nekā prognozējām. Šajā gadā “iPad 2” bez grūtībām ir kļuvis par vislabāk pārdodamo produktu planšetdatoru kategorijā Baltijas valstīs,” apgalvo T. Palšis, atgādinot, ka gads vēl nav beidzies un vēl ir priekšā pašas “karstākās” tirdzniecības nedēļas.