IDC un Stategy Analists 29. jūlijāpaziņoja gada otrā cetrukšņa rezultātus mobilajā industrijā, un saskaņā ar tiem par viedtelefonu tirgus līderi pasaulē ir kļuvusi Apple, kurai izdevies pēdējos trīs mēnešos pārdot 20,3 miljonus iPhone (šobrīd Apple tirgo iPhone 4 un iPhone 3GS modeļus), tādējādi iegūstot 18,5% viedtelefonu tirgus daļu.
Otrajā vietā – Samsung ar 17,5%, bet agrākais tirgus līderis Nokia, cīnoties ar reorganizācijas un jaunas platformas – Windows Phone – apguvi strupceļā nonākušās Symbian OS vietā, noslīdējusi līdz 15,2% līmenim, tādējādi viena gada laikā somu milža tirgus daļa sarukusi ne vairāk, ne mazāk, kā uz pusi.
Visi pārējie ražotāji kopā aizņem atlikušos 48,9% viedtelefonu tirgus.
Vēsturiskā kontekstā te nāk prātā kādreizējā Nokia CEO Olli-Pekka Kallasvuo 2008. gada 17. aprīlī teiktais, ka "Nokia ātri vien atgūs zaudēto, jo iPhone ir nekas vairāk, kā nišas produkts".
Skatoties visas mobilo telefonu industrijas (ne tikai viedtelefonu)griezumā, Apple ir 5,6% tirgus daļa, kas to padara par ceturto lielāko ražotāju aiz Nokia, Samsung un LG.
Ja runājam par peļņu, tad šai aspektā Apple ir neapstrīdams līderis jau ilgāku laiku, un tā savas pozīcijas vēl vairāk nostiprinājusi, gūstot 66% no visas mobilo telefonu industrijas (ne tikai viedtelefonu) peļņas.
No kopējām industrijas tendencēm ir vērts atzīmēt, ka pirmo reizi vēsturē apstājusies "parasto mobilo telefonu" (feature phones) segmenta izaugsme, kas lielā mērā ir noticis arvien pieejamāko viedtelefonu un lielākas to popularitātes dēļ. Industrijā kopumā ir vērojams pieeugums, ber "parasto telefonu" īpatsvars tirgū sarūk, un ir paredzams, ka šī tendence turpināsies.