Arī starp CAE uzņēmumiem vērojamas būtiskas viedokļu atšķirības starp mākoņpakalpojumu lietotājiem un pārējiem uzņēmumiem. 66 % mākoņpakalpojumu lietotāju ir pārliecināti, ka šie pakalpojumi ir ļoti svarīgi biznesa attīstībai, bet tikai 37 % no pārējiem domā tāpat. Interesanti, ka mākoņpakalpojumu lietotāji kā iemeslu Nr. 1 pārejai uz mākoni min drošības apsvērumus, kamēr mākoņa nelietotājiem drošības jautājumi rada lielākās bažas, apsverot iespēju pāriet uz mākoņpakalpojumiem.
Pētījuma dati liecina arī par to, ka CAE uzņēmumi arī turpmāk varētu būt aktīvāki par Rietumeiropas kompānijām, jo par plašāku mākoņpakalpojumu ieviešanu nākamā gada laikā domā 33 % CAE un tikai 23 % Rietumeiropas MVU.
“Būtisku lomu aktīvākā mākoņpakalpojumu ieviešanā noteikti spēlēs jaunākās paaudzes Office 365 biznesam, kas no aprīļa pieejams arī Latvijā un latviešu valodā. Jaunākais Office 365 ir vispilnīgākais biznesa produktivitātes risinājums, kas iespēju un izmaksu ziņā īpaši pielāgots arī mazām un vidējām organizācijām. Līdz ar Microsoft Lync Online, Microsoft Exchange Online un Microsoft SharePoint Online pakalpojumiem biznesa lietotāji var izmantot ierastās Office lietojumprogrammas ar vienu licenci līdz pat piecās dažādās ierīcēs,” stāsta Andrejs Juščenko, Microsoft Office biznesa grupas vadītājs Baltijā.
Kopš Office 365 pirmā laidiena 2011. gadā, tas ir kļuvis par vienu no straujāk augošajiem biznesa virzieniem Microsoft vēsturē. Pēdējo 12 mēnešu laikā MVU, kuri lieto Office 365, skaits pasaulē ir pieaudzis par 150 %; Office 365 lieto katrs septītais no Microsoft klientiem starp lielajiem uzņēmumiem. Arī Latvijā Office 365 popularitāte arvien pieaug. Šobrīd to jau lieto tādas organizācijas kā Latvijas Pašvaldību savienība, Food Union, Dobeles dzirnavnieks un daudzas citas.
“Mūsu kompānija Office 365 lieto kopš 2012. gada decembra. Sākām ar e-pasta servera migrāciju, un varam apliecināt, ka tas strādā stabili un elektroniskajam pastam iespējams piekļūt no gandrīz jebkuras ierīces. Ļoti ērta ir kalendāra un kontaktu sinhronizācijas iespēja. 25 Gb pastkastītes izmērs ir iespaidīgs — tādu apjomu piepildīt nemaz nav vienkārši. Šobrīd strādājam pie līgumu apstiprināšanas sistēmas ieviešanas, izmantojot informācijas grupas vietni (Team Site). Office 365 ir ļoti labs risinājums vidēja lieluma uzņēmumam — nav nepieciešami ne kapitālieguldījumi, ne administrēšanas izmaksas. Tīmekļa lietojumprogrammas ļauj aplūkot un pat rediģēt dokumentus bez Microsoft Office instalēšanas,” par sava uzņēmuma pieredzi stāsta Romans Nenčins, Food Union IT vadītājs.
“Mūsu uzņēmums Office 365 lieto jau kopš dibināšanas 2011. gada rudenī. Mazam uzņēmumam šis piedāvājums ir ļoti piemērots — ērts, lēts un vienkāršs. Mūsu uzņēmumā nav ne IT speciālista, ne serveru, un ar Office 365 priekšrocību izmantošanu ikdienas darbā tiekam galā veiksmīgi paši. IT speciālistu palīdzību izmantojām, tikai uzstādot Office 365. No iespēju viedokļa mums kā konsultāciju un pētījumu uzņēmumam ir ļoti būtiski, lai vairāki cilvēki var vienlaicīgi strādāt pie viena dokumenta. Svarīgi ir arī informācijas drošības aspekti un tas, ka paši varam regulēt piekļuves tiesības dokumentiem – daļai informācijas var piekļūt tikai vadītājs, daļai – visa projekta komanda, daļai — arī partneri. Tāpat arī izmantojam kalendāra kopīgošanas un notikumu plānošanas iespējas, kā arī interneta konferences pakalpojumus saziņai ar partneriem un ekspertiem gan Latvijā, gan ārvalstīs,” par Office 365 izmantošanu savā uzņēmumā stāsta Līna Dzene, Dynamic University valdes locekle.
Office 365 biznesam ir pieejams trīs dažādu piedāvājumu veidā:
- Office 365 ProPlus. Tas iekļauj pilnīgu Microsoft jaunāko lietojumprogrammu klāstu — Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher, InfoPath un Access — kā pakalpojumu, kas ar vienu licenci lietotājam pieejams līdz pat piecās dažādās ierīcēs (dators, viedtālrunis, u. tml.). Tas nozīmē, ka lietotājs var pieslēgties Office 365 ar jebkuru no šīm ierīcēm, piekļūstot visiem saviem dokumentiem un personalizētajiem uzstādījumiem. Office 365 ProPlus pieejams par € 12,90 par vienu lietotāju mēnesī.
- Office 365 Midsize Business — vidējiem uzņēmumiem. Šī Office 365 versija veidota uzņēmumiem, kuros ir līdz 250 darbinieku, tātad tas ir piemērots lielākajai daļai Latvijas uzņēmumu. Papildus Office 365 ProPlus tas iekļauj arī augsta līmeņa saziņas un sadarbības rīkus — Exchange Online, Lync Online un SharePoint Online, kā arī vienkāršus IT risinājumus pakalpojumu un lietotāju administrēšanai. Izmaksas vienam lietotājam mēnesī ir € 12,30.
- Office 365 Small Business Premium ir piemērota pašnodarbinātajiem vai uzņēmumiem ar ne vairāk kā 25 darbiniekiem. Tas ietver ne tikai plašu Office lietojumprogrammu klāstu, bet arī biznesa klases e-pastu, laika plānošanas iespēju (kalendārs), rīkus savas interneta lapas izveidei un HD videokonferenču iespēju. Office 365 Small Business Premium lietošanai nav nepieciešamas IT administrēšanas prasmes. Pakalpojuma cena — € 124,80 vienam lietotājam gadā, proti, € 10,40 mēnesī.
Aicinām izmēģināt vai iegādāties Office 365 šajā vietnē — http://office.microsoft.com/lv-lv/.