„Mobilo sakaru tirgū Latvijā ir ļoti sīva konkurence, tādēļ operatori bieži vien dažādos radošos veidos, kas pat balansē uz likuma robežas, cenšas atspoguļot mobilo pakalpojumu tarifu cenas savā labā. Tas nereti tiek darīts tik sarežģīti un samezgloti, ka patērējam ir grūti saprast, cik tad galu galā viņam par mobilajiem pakalpojumiem būs jāmaksā,” uzskata „Patērētāju tiesību aizsardzības centra” patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.
19% mobilo sakaru lietotāju Gudriem.lv aptaujā norādīja, ka operatoru nevar mainīt subsidētā mobilā telefona līguma dēļ. 14% lietotāju ar lielākiem izdevumiem par telefonu samierinās ieraduma dēļ. 12% atzīst, ka operatoru mainīt baidās, jo pēc tam varētu atklāties kādas viņiem iepriekš nezināmas izmaksas.
9% uzskata, ka mobilo sakaru operatora maiņa dotu tik mazu ietaupījumu, ka pūlēties nav vērts. 3% mobilo operatoru maiņu uzskata par pārāk sarežģītu. Savukārt vēl 7% neizdevīgo operatoru nemaina citu apsvērumu dēļ.
„Kopumā mobilo operatoru maiņa ir diezgan vienkārši izdarāma. Bet uz cilvēkiem iedarbojas dažādi faktori, kas to kavē darīt, piemēram, lojalitāte savam ilggadējam operatoram. Tāpat, ja cilvēki redz, ka ietaupījums nebūs liels. Mūsu novērojumi liecina, ka cilvēki uz šādām lietām ir visai kūtri. Viņi labāk izvēlas piemaksāt, nekā kaut ko lietas labā darīt un slēgt jaunu līgumu,” saka Sanita Gertmane.