Pazīmes, kas liecina, ka ir jāveic kondicioniera uzpilde
Lai kondicionēšanas sistēma spētu pildīt savas funkcijas un tās dēļ nepalielinātos degvielas patēriņš, ik pa laikam nepieciešama sistēmas pārbaude un diagnostika, kā arī uzpilde. To vajadzētu darīt regulāri, pretējā gadījumā mazākas kondicioniera problēmas var pāraugt lielākās, un tas rezultēsies ne vien ar sarežģītāku remontu, bet arī ar augstākām izmaksām. Lūk, pāris pazīmes, kuras nevajadzētu ignorēt un kuras liecina par to, ka ir jāveic kondicioniera uzpilde:
Kondicionieris pūš nevis aukstu, bet siltu vai karstu gaisu
Šis, iespējams, ir vienkāršākais veids, kā noteikt, ka ir jāveic kondicioniera uzpilde - kondicionieris pūš siltu vai karstu gaisu. Ja sistēmā ir pārāk maz dzesētājvielas, iztvaicētāja kodols nespēj sasniegt dzesēšanai nepieciešamo temperatūru, tādēļ arī gaiss ir silts. Iespējams, sākumā gaiss pūš vēsu gaisu, taču pamazām tas kļūst silts.
Notikusi acīmredzama dzesētājvielas noplūde
Par kondicioniera uzpildes nepieciešamību var liecināt arī slapji/sasaluši dzesētājvielas plankumi ap kondicioniera cauruļu metinājumiem vai zem pārsega.
Kondicioniera kompresora sajūgs nereaģē
Kondicioniera kompresora sajūgs ieslēdzas ikreiz, kad ieslēdzat kondicionieri, un parasti tas izklausās pēc neliela klikšķa. Lai ieslēgtos, kondicioniera kompresora sajūgs reaģē uz kondicionēšanas sistēmas spiedienu - ja dzesētājvielas līmenis ir pārāk zems vai pārāk augsts, nerodas atbilstošs spiediens.
No kondicioniera ventīļiem jūtama jocīga smaka
Kondicioniera sistēmas ventīļiem nevajadzētu radīt nekādas specifiskas smakas - ja tās ir jūtamas, iespējams, kondicionēšanas sistēmā uzkrājies ūdens, kā rezultātā radies pelējums. Tomēr jocīgas smakas var rasties vairāku iemeslu dēļ, tādēļ būtu jāveic kondicionieru sistēmas diagnostika.
Kā tiek veikta kondicioniera uzpilde?
Pateicoties modernajām tehnoloģijām, jaunākās paaudzes iekārtas izdara visu sarežģīto darbu, un cilvēka darbs pie kondicionēšanas sistēmas uzpildes ir ļoti minimāls. Ja Jūsu auto nepieciešams veikt kondicioniera sistēmas diagnostiku un uzpildi, pirmais solis ir atrast uzticamu servisu, kur auto kondicionieru uzpildi veic profesionālis ar speciāli šim mērķim paredzētas iekārtas palīdzību.
Kad diagnostika veikta un ir skaidrs, ka nepieciešama kondicioniera uzpilde un pārbaude, auto tiek pieslēgts uzpildes iekārtai. Iekārtā tiek izvēlēta auto marka un modelis, un tā automātiski parāda nepieciešamo gāzes un eļļas daudzumu, kas jāiepilda kondicionēšanas sistēmā. Tad tiek veiktas sekojošas darbības:
- No kondicionēšanas sistēmas izsūknē gāzes atlikumu;
- Kondicionēšanas sistēmā izveido vakuumu, lai pārbaudītu kondicionēšanas sistēmas hermētiskumu;
- Kondicionēšanas sistēmu atbrīvo no mitruma;
- Kondicionēšanas sistēmā iepilda gāzi (R134a), speciālu eļļu sistēmas darbībai, kā arī UV piemaisījumu, kas palīdz identificēt noplūdes vietas.
Cik maksā kondicioniera uzpilde?
Kondicioniera uzpildes izmaksas galvenokārt atkarīgas no servisa/uzpildes punkta, kuru izvēlaties, kā arī no auto markas un modeļa, jo katram auto nepieciešamais R134a gāzes daudzums var ievērojami atšķirties. Turklāt, vēl pirms uzpildes var būt nepieciešama diagnostika un remonts, lai sagatavotu kondicioniera sistēmas komponentes dzesētājvielas ievadīšanai. Vidēji tas izmaksā aptuveni 15 līdz 60 eur, tomēr, lai noskaidrotu precīzas izmaksas, dodieties uz sevis izvēlēto servisu/uzpildes punktu!
3 izplatītākie iemesli, kāpēc automašīnai var nestrādāt kondicionieris
Kad auto kondicionieris nestrādā kā nākas, pēdējā lieta, ko vēlamies darīt gada siltākajā periodā, ir doties ārpus mājas ar auto. Lai kondicioniera sistēmas problēmas neliktu atcelt plānus un varētu doties piedzīvojumus, svarīgi pēc iespējas ātrāk saprast problēmas iemeslu, lai to varētu pēc iespējas ātrāk arī novērst. Lūk, 3 izplatītākie iemesli, kāpēc auto var nestrādāt kondicionieris:
1. Noplūde dzesētājā
Šis, iespējams, ir visbiežāk sastopamais iemesls, kāpēc auto var nestrādāt kondicionieris - noplūde dzesētājā. Lai arī izklausās pavisam vienkārša problēma, tās diagnostika var aizņemt daudz laika, jo noplūde var rasties arī dažādās vietās vienlaicīgi. Parasti noplūde rodas kondicioniera šļūteņu savienojumu vietās, tādēļ pirms gada siltākā perioda nepieciešams veikt vizuālu šo šļūteņu pārbaudi un, ja nepieciešams, laicīgi tās nomainīt! Ja radusies noplūde dzesētājā, šļūteņu savienojumu vietās var būt redzama elļaina viela, savukārt pret noplūdēm var cīnīties ar hermētiķi.
2. Bojāts kompresors
Kompresors var sabojāties tad, ja auto ilgāku laiku netiek lietots - īpaši tad, ja ziemas laikā tas stāvējis, savukārt siltākajā periodā atkal iedarbināts, tādējādi radot pārpūli. Lai nerastos kompresora bojājumi un pārpūles gadījumā tas nesaplīstu pavisam, arī gada aukstajā periodā nepieciešams ik pa laikam ieslēgt kondicionieri un darbināt to vismaz 10-15 minūtes.
3. Bojājumi auto elektronikā
Diemžēl gadījumā, ja nestrādā auto kondicionieris, elektronikas diagnostika ir ļoti sarežģīta un aizņem daudz laika. Pirmkārt, jāveic vizuāla pārbaude, lai saprastu, kādā stāvoklī ir vadi. Otrkārt, ja vadi ir bojāti, tos nepieciešams labot vai aizstāt. Ja tiek konstatēti bojājumi auto elektronikā, tos nepieciešams nekavējoties novērst, pretējā gadījumā var rasties bīstamas situācijas! Visprātīgāk šo darbu uzticēt profesionālim.
Auto kondicionieru diagnostika un remonts nav vienkāršs uzdevums, tādēļ kondicionēšanas sistēmas vajadzētu regulāri un uzmanīgi aprūpēt, t.sk. javeic laicīga auto kondicionieru uzpilde ar dzesētājvielu - tas garantēs, ka kondicionieris kalpo ilgāk un efektīvāk. Pirms dodaties ceļā, parūpējieties arī par tādu svarīgu lietu kā OCTA polise, kas ātri, ērti un izdevīgi pieejama Octas.lv. Vēlam veiksmīgu ceļu!