Šajā rakstā esam apkopojuši būtiskāko informāciju par to, kas ir SEO pakalpojumi, kādi ir to pamata elementi un to, kāpēc tie ir tik būtiski ikvienam uzņēmumam, kuram ir mājaslapa. It īpaši e-komercijas uzņēmumiem jeb interneta veikaliem.
Kas ir SEO optimizācija?
Sāksim ar nelielu teorijas daļu.
SEO ir saīsinājums no termina “meklētājprogrammu optimizācija” (angļu val. Search Engine Optimization). Tas ir pasākumu kopums, ko veic, lai uzlabotu mājaslapu un palielinātu tās redzamību un atrodamību Google, Bing un citās meklētājprogrammās.
SEO mērķis ir piesaistīt organisko apmeklējumu (angliski: organic traffic), kas ir apmeklētāji, kuri nonāk mājaslapā caur meklēšanas rezultātiem (Google, Bing u.c.), nevis apmaksātajām reklāmām, sociāliem tīkliem vai pa tiešo ierakstot mājaslapas nosaukumu URL laukā.
Apkopojot – SEO ir nepieciešams, lai paceltu Tavu mājaslapu augstāk Google meklēšanas rezultātos.
SEO optimizācijas pamati: Ko tie ietver?
Tehniskais SEO
Visu pamatu pamats ir mājaslapa un tās tehniskais stāvoklis. Tas ne tikai var, bet pat būtiski ietekmē SEO rādītājus un to, kur Tava mājaslapa atradīsies Google. Par tādiem svarīgiem tehniskiem SEO aspektiem tiek uzskatīti:
- Mājaslapas ielādes ātrums;
- Mājaslapas pielāgotība lietošanai viedierīcēs;
- URL struktūra;
- 404 kļūdu lapas;
- Drošības sertifikāti jeb SSL, un vēl daudzi citi faktori.
Nav svarīgi, vai mājaslapa ir pavisam svaiga vai izstrādāta un darbojas jau vairākus gadus. Tehnisko faktoru stāvoklis mājaslapā var mainīties nemitīgi. To var ietekmēt gan nesen ievietotais bloga raksts, kurā pievienotās bildes nav atbilstošā formātā, līdz ar to palēninot lapas ielādi, vai arī izdzēsta mājaslapas sadaļa, kas radījusi kļūdu lapu ar 404 kodu.
Pirmais solis, uzsākot SEO darbus, noteikti ir tehniskais audits un pēcāk konstatēto problēmpunktu risināšana.
On-Page SEO jeb iekšējais SEO
Kad mājaslapas tehniskie faktori sakārtoti, var ķerties klāt saturam. Tas ir viss teksts, bildes, video vai cita veida saturs, kas ievietots mājaslapā. Tostarp bloga rakstu izveide, un produktu aprakstu sagatavošana u.c.
Uzsākot iekšējo SEO optimizāciju, kā visbūtiskāko punktu jāmin atslēgvārdu izpēti. Bez tās nav iedomājama tālākā satura izstrāde. Tiek atlasīti stratēģiski nozīmīgākie atslēgvārdi un pēc tam grupēti, atbilstoši kategorijām / mājaslapas sadaļām.
Balstoties uz veikto atslēgvārdu izpēti, tālāk var veidot kategoriju aprakstus, mājaslapu sadaļu tekstus, kā arī, lai aptvertu vēl vairāk ar nozari saistīto atslēgvārdu, veidot bloga sadaļu. Lai arī nereti var rasties jautājumi: kas ir blogs?; vai tas tiešām ir tik svarīgs?; tur var publicē tikai jaunumus? Nē, tas ir kas vairāk. Tā ir iespēja vēl vairāk attīstīt mājaslapu.
Nedrīkst aizmirst arī par Meta Tagiem, kas ir būtisks SEO jeb mājaslapu optimizācijas elements. Lai arī mājaslapā lietotājs neredz Meta tagus, tie ir redzami Google meklēšanas rezultātos un rada pirmo saskarsmi lietotājam ar mājaslapu un tās saturu.
Off-Page SEO jeb ārējais SEO
Kad mājas (mājaslapa) sakārtotas, var doties plašumos. Lai vēl vairāk paceltu mājaslapu Google rezultātos, viens no veidiem ir atpakaļsaišu jeb backlinku veidošana. Tā ir stratēģija, kas sevī ietver Tavas mājaslapas URL linku publicēšanu citās mājaslapās. Kā to veic? Viena no stratēģijām ir reklāmrakstu (ar iekļautiem backlinkiem) izvietošana mediju portālos.
Kāpēc SEO ir svarīgs Tava uzņēmuma mājaslapai?
Lai arī jau ievada daļā nedaudz ieskicējām par to, kāpēc SEO ir tik nozīmīgs, noslēgumā vēl daži svarīgi pieturpunkti.
1.Palielināta redzamība un organiskais apmeklējums
Optimizējot mājaslapu, iespējams pacelt to augstāk Google meklēšanas rezultātos. Ko tas reāli nozīmē uzņēmumam? Ja mājaslapa nav SEO optimizēta, tā pēc stratēģiski nozīmīgākajiem atslēgvārdiem atradīsies zemās pozīcijās, piemēram, Google 2., 3., 4., vai pat tālākās lapās, kuras potenciālie klienti nemaz neapskata.
Savukārt, ja mājaslapa parādās pašā sākumā, ir daudz lielāka iespējamība, ka potenciālais klients atvērs tieši Tavu mājaslapu un iegādāties produktus vai pakalpojumus tieši no Tevis.
2.Izmaksu efektivitāte
Atšķirībā no digitālās reklāmas, SEO pakalpojumi ir ieguldījums ilgtermiņā. Jautāsi, “kā”? Lai rādītu reklāmas, nepārtraukti nepieciešams maksāt. Līdz ko naudas nav, un maksājumi netiek veikti, reklāmas apstājas un vairs netiek sasniegta auditorija.
Savukārt SEO gadījumā sasniegtie rezultāti tik ātri nepazūd. Piemēram, ja tiek efektīvi optimizēt viena produktu kategorija un tā pēc stratēģiski svarīgākajiem atslēgvārdiem atrodas TOP 3 pozīcijās, šie rezultāti visticamāk, saglabāsies kādu laiku pat pēc tam, kad SEO aktivitātes vairs netiks veiktas.
3.Mērķtiecīga auditorija
Google ir organiskais mārketinga kanāls. Auditorija uz mājaslapu atnāk organiski, tā netiek piespiesta, forsēta vai arī tai netiek pārspīlēti uzbāstas reklāmas, uz kurām aicina klikšķināt.
SEO palīdz piesaistīt tieši to auditoriju, kas jau pati meklē konkrētus produktus vai pakalpojumus, jo šādu vēlmi ir izteikuso, ierakstot attiecīgo atslēgvārdu Google meklēšanas lodziņā. Tas nozīmē, ka auditorija jau ir silta un ar vēlmi izzināt vairāk vai arī pat veikt konversiju jeb pirkumu / pieteikumu.
Ja iepazinies ar to, kas ir SEO optimizācija, bet tomēr tā pasaule šķita par sarežģītu, pēc padoma vari vērsties pie mums – Skymoon Agency. Piedāvājam SEO pakalpojumus, kas sevī ietver SEO tehniskos un satura auditus, atslēgvārdu izpētes, satura izstrādi un pat backlinku veidošanu medijos.