Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Kravu pārvadājumi pamazām atgūstas no Covid-19 ietekmes

2020. gadā pasaules ekonomika pieredzēja vēl nebijušu krīzi, kuru atšķirībā no daudzām iepriekš piedzīvotajām izraisīja nevis ekonomiski vai politiski procesi un notikumi, bet gan pagaidām medicīniski nekontrolējama vīrusa – Covid-19 pandēmija.

Ņemot vērā, ka īsā laika posmā pavasarī daudzviet pasaulē tika pilnībā vai daļēji apturēta ražošana un arī satiksme, krīzes ietekmi ļoti būtiski izjuta arī tāda biznesa nozare kā kravu pārvadājumi jeb loģistikas bizness.

Par laimi, valstis un biznesi spēja ļoti ātri piemēroties jaunajai situācijai pasaulē, tādēļ bizness, tostarp kravu pārvadājumi, tomēr pilnībā neapstājās un arī piedzīvotais kritums nebija kritiski liels. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSB) dati, 2020. gada pirmajā pusgadā, salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu, kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu samazinājušies par 18,1 %, bet ostās kravu apgrozījums krities par 30,1 %.

“Covid-19 neapšaubāmi ir atstājis sekas uz kravu pārvadājumu nozari. Pandēmijas sākumā bija jūtams kravu apjoma kritums, kas bija saistīts ar to, ka daudzas rūpnīcas bija apturējušas savu darbību. Tas, protams, atstāja sekas uz kravu pārvadājumu cenām. Nevarētu teikt, ka šobrīd situācija ir 100% normalizējusies, taču pamazām nozares dzīve atgūst savu iepriekšējo ritmu. Konkurence mūsu nozarē vienmēr ir bijusi milzīga līdz ar to nav iespējama izaugsme bez rūpīgi pārdomātas klientu apkalpošanas kultūras un stratēģijas. Protams, arī pieredze un uzņēmuma tehniskie resursi spēlē ne mazāk svarīgu lomu,” situāciju nozarē raksturo loģistikas uzņēmuma Ursus Forwarding valdes loceklis Edgars Lācis.

Viņš norāda, ka, neskatoties uz esošo situāciju Ursus Forwarding izdevies ne vien noturēt apgrozījumu pagājušā gada līmenī, bet atsevišķos mēnešos strādāt pat ar pieaugumu attiecībā pret pagājušā gada attiecīgo periodu. “Sākoties Covid-19 epidēmijai, izanalizējām iespējamos riskus un to sekas, izstrādājām rīcības plānu, koncentrējāmies uz tā izpildi, kā arī rūpīgi sekojām līdzi mūsu sniegto pakalpojumu kvalitātei. Mums ir skaidra vīzija un rīcības plāns tuvākajiem gadiem, tādēļ, neskatoties uz šā brīža situāciju, Covid-19 ietekmē mūsu uzņēmumā netika atlaists neviens darbinieks. Tieši pretēji - mēs rūpīgi virzāmies nosprausto mērķu virzienā un šajā gadā esam nodrošinājuši darba vietas pieciem jauniem darbiniekiem,” akcentē Edgars Lācis.

CSB dati rāda, ka kravu pārvadājumi ar autotransportu šogad sešos mēnešos kopumā bijuši 34,4 miljonu tonnu apjomā, kas ir par 1,9 % vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā. Tajā skaitā iekšzemē tika pārvadāts 26,7 miljoni tonnu kravu - par 8,8 % vairāk. Savukārt starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 7,7 miljonus tonnu kravu – par 16,5 % mazāk. No tiem eksporta kravu pārvadājumos pārvadāja 1,9 miljonus tonnu kravu – par 19,6 % mazāk. Importa kravu pārvadājumi šajā periodā, salīdzinot ar gadu iepriekš, saruka par 8,1 %, un bija 1,4 miljoni tonnu kravu. Savukārt ārvalstīs ar kravu automašīnām pārvadāja 4,4 miljonus tonnu kravu, kas ir par 17,5 % mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.

Ap 80% Ursus Forwarding pakalpojumu veido tieši kravu pārvadājumi ar kravas autotransportu, tomēr neskatoties uz piedzīvoto krīzi nozarē, uzņēmums spējis noturēt savas pozīcijas. “Plānojam, ka 2020.gadu noslēgsim ar nelielu apgrozījuma pieaugumu attiecībā pret pagājušo gadu. Savus rezultātus vērtējam pozitīvi. 2020. gadā mūsu speciālistiem ir bijusi iespēja organizēt vairākus apjomīgus lielgabarīta kravu pārvadājumus, kas sniedz pozitīvu ieguldījumu gan profesionālajā attīstībā, gan arī paplašina mūsu pieredzi un iespēju robežas. Pēdējo divu gadu laikā ir ievērojami augusi arī mūsu jūras un avio kravu pārvadājumu nodaļa, kuras rezultāti 2019. gadā pieauga par 63%. Kāpums ir novērojams arī 2020. gadā, kas liecina par profesionālu darba izpildi un līdz ar to arī mūsu klientu nemainīgu uzticību,” savās prognozēs dalās Edgars Lācis.

Ursus Forwarding darbojas starptautiskajā loģistikas tirgū jau vairāk nekā 13 gadus. Uzņēmums ir labi zināms ne tikai Latvijā un Igaunijā, kur tam ir biroji, bet arī citur pasaulē – kopumā 32 dažādās pasaules valstīs. Uzņēmuma darbības laikā ir gūta ievērojama pieredze visdažādāko kravu pārvadājumu organizēšanā un koordinēšanā.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti