Kā jau jūs saprotat, gan manuālajai, gan automātiskajai pārnesumkārbai ir savi plusi un mīnusi, un tas, kura pārnesumkārba ir Tev piemērotākā, atkarīgs no Tava braukšanas stila. Lai izvēle būtu vienkāršāka, esam apkopojuši visus plusus un mīnusus vienuviet!
Manuālā pārnesumkārba
Plusi
- Lētāka uzturēšana
Protams, manuālās pārnesumkārbas uzturēšana nav lēta, bet tās tehniskā uzbūve ir vienkāršāka, nekā automātiskās pārnesumkārbas uzbūve, līdz ar to – lētāka!
- Mazāks degvielas patēriņš
Kopumā manuālā pārnesumkārba ir vienkāršāka, bieži vien tā sver mazāk. Balstoties uz šīm īpašībām, tai ir arī mazāks degvielas patēriņš - dažādos eksperimentos pierādīts, ka manuālā pārnesumkārba atsevišķos gadījumos un apstākļos prasa līdz pat 15% mazāk ieguldījumu degvielā nekā automātiskā pārnesumkārba.
- Labāk kontrolējama un vadāma
Automātiskajai ātrumkārbai ir vien četras pozīcijas – braukt, stāvēt, atpakaļgaita un neitrāls, kamēr manuālā pārnesumkārba sniedz autovadītājam vairāk izvēles iespēju. Līdz ar vairākām pozīcijām, autovadītājs var izvēlēties dinamiskāku braukšanas stilu (tāpēc sporta mašīnas, kas paredzētas ikdienas lietošanai bieži vien aprīko tikai ar manuālo kārbu).
Mīnusi
- Sarežģītāka lietošana
Apgūt un pārvietoties ar manuālo pārnesumkārbu ir sarežģītāk, jo autovadītājam vienlaikus jāspēj koncentrēties uz vairākām lietām, pašam jāmaina pārnesumi, kamēr automātiskā pārnesumkārba ļauj izvēlēties vienu pārnesumu un braukt.
- Neērta intensīvā satiksmē
Pārvietošanās ar manuālo pārnesumkārbu intensīvas satiksmes apstākļos var būt apgrūtināta un neērta, jo nepārtraukti nepieciešama manuāla iesaiste.
Automātiskā pārnesumkārba
Plusi
- Vienkāršāka lietošana
Pārvietoties, izmantojot automātisko ātrumkārbu, ir vienkāršāka - lai gan vairumam autovadītāju nav problēmu ar pārnesumu maiņu un sajūga izmantošanu, tomēr ir nepieciešams treniņš, lai to apgūtu. Automātiskā pārnesumkārba prasa ievērojami mazāk laika, lai to apgūtu.
- Nepieciešama mazāka manuālā iesaiste
Mūsdienās tiek mācīts, ka drošākais veids, kā braukt, ir visu laiku stingri turot abas rokas uz transportlīdzekļa stūres. Braucot ar automātisko pārnesumkārbu, tas ir iespējams, kamēr, braucot ar manuālo pārnesumkārbu, viena roka bieži vien atrodās uz pārnesumu roktura (īpaši pārvietojoties pilsētvides apstākļos).
- Piemērotāka dažādiem apvidus apstākļiem
Ja esi mazāk pieredzējis autovadītājs, var gadīties, ka braukšana kalnainā apvidū Tev sagādā problēmas, īpaši, ja mēģini uzbraukt stāvā kalnā. Automātiskā pārnesumkārba lieliski atrisina šo problēmu, ļaujot automašīnai darboties efektīvi neatkarīgi no tā, kāds ir apvidus.
- Ērtāka intensīvā satiksmē
Braucot ar automātisko pārnesumkārbu, ir vienkāršāk uzsākt, paātrināt, palēlināt un apturēt transportlīdzekli. Parasti tā nav problēma, taču intensīvā satiksmē, kad auto nespēj sasniegt ātrumu, nepārtraukta uzsākšana un apturēšana var būt sarežģīta. Automātiskā pārnesumkārba ir ērtāka, jo šo darbību veikšanai nepieciešams vien viens pedālis.
Mīnusi
- Nedrīkst vadīt manuālu transportlīdzekli
Ja esi nokārtojis autovadītāja tiesības uz automātiskās pārnesumkārbas, Tu nedrīksti braukt ar manuālo pārnesumkārbu. Šī iemesla dēļ jārēķinās ar neveiklām situācijām, kad vajadzības gadījumā nāksies atteikties no sēšanās pie stūres. Esi uzmanīgs – ja sēdies pie cita transportlīdzekļa stūres, neaizmirsti sākumā pārbaudīt octa derīguma termiņu!
- Dārgāka uzturēšana
Automātiskās pārnesumkārbas mehāniskā konstrukcija ir sarežģītāka, tādēļ tās uzturēšana ir dārgāka. Automātiskajā pārnesumkārbā ir daudz dažādas detaļas, kuru remontam nepieciešama īpaša piepūle, tādējādi mīnuss ir ne tikai uzturēšana, kas ir dārgāka, bet arī remonts, kas ir ilgāks.
Atceries – neatkarīgi no tā, vai Tavam transportlīdzeklim ir manuālā vai automātiskā pārnesumkārba, tam noteikti jābūt aprīkotam ar derīgu OCTA polisi. Ienāc un apskati Polisubanka.lv lētas octas piedāvājumu!