Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Pirmdiena, 11. novembris
Rainers, Nellija, Ojārs

Zvaniņš skan, smaržu pārdošana – kā izvairīties no svētku kiča e-pasta mārketingā

Vai ir pienācis šis gada laiks? Mārketinga speciālisti var sākt teikt: ,,Tas sāk līdzināties Ziemassvētkiem” daudz agrāk, nekā Maikls Bublē sasniedz pārtikas preču pircēju ausis un kavējas tur, līdz ir pienācis jauns gads. Šajā gadalaikā ir daudz darāmā, un neviens nevēlas nokavēt vilcienu izdevīgai Ziemassvētku akcijai. Lai gan atsevišķos gadalaikos, kad ir liels pieprasījums, tirgotājiem ir iespēja padarīt savus produktus un pakalpojumus redzamākus, tomēr jādomā arī par to, kā to izdarīt pozitīvi un gaumīgi. Lai mārketinga gada beigas būtu veiksmīgas, īsi apskatīsim Ziemassvētku kampaņas izveidi, kas dod labumu jums un jūsu abonentiem, vienlaikus pieskaņojot sezonas patiesajam vēstījumam.

 

Vai e-pasta mārketinga rādītāji patiešām mainās Ziemassvētku laikā?

Prognozējams, ka Ziemassvētku laikā pieaug mārketinga vēstuļu sūtīšanas biežums. Smailija pērnā gada statistika ir labs piemērs, ka parējā gada laikā tika nosūtīti ieraksti vidēji 14 006 kontaktiem mēnesī, decembrī to skaits bija 15 432 (pieaugums par 10,2%). Līdzīgs stāsts ir arī ar e-pasta atvēršanu – kamēr pārējā gada laikā vidējais atvēršanas reižu skaits ir 30,3%, decembrī šis rādītājs ir 34,7% (pieaugums par 13,2%). Klikšķu ziņā pieaugums ir pieticīgāks – ja gada laikā vidēji ir 250 unikālie klikšķi uz vienu ierakstu, decembrī tie ir 266 (pieaugums par 6,2%). Lai gan tas ir neliels pieaugums, tas liecina, ka Ziemassvētki ir viens no aktīvākajiem laikiem e-pasta mārketingā. Apskatīsim, no kā varētu izvairīties un kādi varētu izskatīties labi e-pasti Ziemassvētku laikā. 

Kas jāatceras Ziemassvētku mārketingā?

Izmantojiet mierīgu un zīmola vadītu pieeju

Mēs zinām, ka svētku laikā iesūtnes piepildās ar milzīgu daudzumu Ziemassvētku izpārdošanas un akciju vēstulēm. Ir tikai dabiski, ka pārpilnības dēļ cilvēki var vienkārši izdzēst jebkuru e-pastu, kas šķiet par attāli ‘’pārdodams”. Tā vietā, lai izvēlētos, kuriem produktiem novembrī jāiekļaujas jūsu abonementa sezonas iepirkumu grozā, varat jau iepriekš mierīgi sākt dot nelielus mājienus par to, kā jūsu uzņēmums gatavojas nākamajam periodam ar saistīto preču (vai pakalpojumu) izvēli. 

Lai saglabātu sava zīmola attēlu, bet tomēr reklamētu savu uzņēmumu svētku laikā, kāpēc gan šajā pārmērības laikā nepieturēties pie pieejas, kas nedaudz atšķiras no citiem? Pieeja, kas rāda jūsu uzņēmuma atšķirīgās iezīmes jūsu unikālajam abonentu sarakstam. Organisko adresātu sarakstu priekšrocība ir tā, ka tajos jau ir cilvēki, kuri interesējas par mūsu piedāvājumu un, iespējams, jau ir pazīstami ar mūsu zīmola standarta valodu. Mārketings ir pastāvīgas klientu bāzes izveide, uzturēšana un palielināšana. Esat uzticīgi šai misijai un neatbaidiet savus klientus ar uzbāzīgu pārdošanu. Tā vietā izveidojiet saturu, kas atbilst jūsu zīmolam un Ziemassvētku laika mērķim.

Ievērojiet grafiku un palīdziet tiem, kas to nedara

Ir pūlis cilvēku (mēs uzskatām, ka tas ir salīdzinoši liels), kas aizmirst vai atstāj Ziemassvētku iepirkšanos uz pēdējām dienām pirms Ziemassvētkiem. Šos cilvēkus sauc par vēlajiem pircējiem.

Sekojiet līdzi saviem krājumiem, noteikti pastāvīgi atjauniniet savu tiešsaites veikalu un esiet gatavs neizbēgamajai pirmssvētku steigai. Apvienojiet segmentācijas spēku ar zināšanām par to, kuras preces jums jau ir beigušās un kuri produkti ir pieejami vēlajiem pircējiem. Papildus tam, ka tas jums dod labumu, tas arī viņiem sniedz īpašu un nomierinošu sajūtu, jo viņi zina, ka trūkst laika. Šajā gadījumā jūs patiešām varat piesaistīt uzmanību ar rindiņām, piemēram, ,,Ziemassvētku iepirkšanās ir nokavējusies? Neuztraucieties!’’, un piešķirot tai jūsu zīmolam raksturīgo nobeigumu. Lai izveidotu savu e-pasta saturu, ielieciet sevi ziemas zābakos un padomājiet, kas jūs šajā situācijā satrauktu un nomierinātu visvairāk. Protams, iepriekš pārliecinieties paši un apstipriniet klientam, ka iegādātās dāvanas patiešām atnāks tieši laikā.

Foto: Freepik

Segmentēt un mērķēt 

Runājot par dažādām grupām – segmentācija ir absolūti viens no svarīgākajiem e-pasta mārketinga elementiem un labākajiem ieguvumiem. Tomēr šī iespēja ir īpaši svarīga laikā, kad jums ir nepieciešamas ļoti precīzas zināšanas par to, kāda veida precēm jūsu adresāts varētu dot priekšroku.

Tiešās pārdošanas vēstules gadījumā pārliecinieties, vai e-pasta mērķauditorija ir pareiza. Tas nozīmē, ka jūsu klients saņems vēstuli ar saturu, kas atbilst viņa vēlmēm. Segmentāciju var veikt, pamatojoties uz abonenta iepriekšējo uzvedību. Faktiski to sauc par uzvedības mārketingu, kurā varat atlasīt klientus, pamatojoties uz viņu mijiedarbību ar jūsu iepriekšējam kampaņām, viņu pārlūkošanas un pirkumu vēsturi un daudz ko citu.

Runājot par pārdošans vēstulēm, vienmēr mēģiniet izvairīties no reklāmas vēstules ar vienu pārdošanas piedāvājumu un vienādu produktu sūtīšanas visiem abonentiem vienlaikus. Tas ir īpaši svarīgi Ziemassvētkos, kad cilvēku e-pasta iesūtnes tik un tā ir pārpildītas. Skatiet, par kuriem produktiem jūsu klients iepriekš ir izrādījis interesi vai kādus pirkumus viņš ir veicis agrāk. Varbūt viņi pat nesen ir sākuši interesēties par noteiktām precēm? Jūs varat palīdzēt savam klietnam ietaupīt laiku un kopīgot vispiemērotākās preces tieši viņu pastkastē.

Kādu saturu nosūtīt saviem abonentiem saistītu ar Ziemassvētkiem?

Iepriekš esam rakstījuši par emocionāliem trigeriem, kas var ietekmēt klienta lēmumu pieņemšanu, kur var iepazīties ar ievērības cienīgām izjūtām, kas var ietekmēt pirkumu. Šī raksta kontekstā mēs stingri (un diezgan acīmredzami) iesakām izvairīties no tādām emocijām kā bailes vai vainas apziņa, veicot mārketingu Ziemassvētkos. Viens no šī raksta iedvemsas avotiem ir uzmundrinājuma pārpilnība: ‘’laiks iet uz beigām!’’ atsaucoties uz pārdošanas piedāvājumiem decembrī. Taču šie e-pasta ziņojumi darbojas divos veidos. Viens no tiem ir tas, ka tie aģitē lasītāju ar afektīvu virzienu, ko nevajadzētu pastiprināt Ziemassvētkos. Vēl viens ir tas, ka ‘’atteikšanās poga’’ šādos e-pastos viņiem sniedz lielu atvieglojumu.

Svētku laikā ir saprātīgi vairāk paļauties uz piederības, vērtības un uzticības sajūtu un atturēties no bezgaumīgas spriedzes, it kā brīdinot līdzcilvēkus par pasaules galu. 

Foto: Freepik

Tas viss ir par kopību

Ja domājat par ar Ziemassvētkiem saistītu saturu, piemēram, Ziemassvētku filmām, par ko tās galvenokārt ir? Tās galvenokārt ir saistītas ar tuvības meklēšanu ar līdzcilvēkiem – ģimeni, draugiem, sabiedrību un pat svešiniekiem. Tā kā šī ir viena no skaistākajām svētku sezonas emocijām, nododiet to saviem abonentiem, izmantojot e-pasta mārketingu – no skaistas rindiņas vēstulē līdz saturam un vizuālajiem materiāliem. Mēs zinām, ka šāda veida reklāma patiesībā nav ļoti reta parādība Ziemassvētkos, tāpēc šajā brīdī varat jautāt: ‘’Kā tas man palīdz izcelties?”

Lieta ir tāda, ka cilvēki sagaida šo savlaicīgo saturu, kas ir vērsts uz vērtībām, un jūs jau izceļaties ar jūsu zīmola unikālo svētku pieeju. Tāpēc apvienojiet sava zīmola vērtības un vizuālos elementus kopā ar Ziemassvētku sezonas vērtībām. Sirsnīga pieeja īpašam laikam satuvina ģimenes, kā arī var palīdzēt satuvināt jūsu klientus ar jums.

Pievienojaties šai mājīgajai Ziemassvētku sajūtai

Neskaitot priecīgas kopā sanākšanas, kas jums visvairāk asociējas ar Ziemassvētkiem? Protams, cilvēku iecienītākās sezonas lietas var atšķirties no ideāliem Ziemassvētku laikapstākļiem (ar prieku teiktu ‘’lai snieg’’) līdz nelielam gada beigu atvaļinājumam. Bet viena lieta, ko daudzi cilvēki atļaujas un meklē brīvdienās, ir vienkārši tā jaukā sajūta...

Piesaistieties piecām maņām – redzei, dzirdei, smaržai, garšai un taustei. Cilvēki bieži paļaujas uz savām sajūtām, lai rastu baudu, taču šajos meklējumos brīvdienās ir kaut kas noderīgāks. Vai jums pieder maiznīca? Ļaujiet saviem abonentiem zināt, ka jūsu kūkas patiešām garšo kā Ziemassvētki. Vai pārvaldāt apģērbu e-veikalu? Reklamējiet pieguļošus adījumus, kas ir siltāki nekā silti Ziemassvētku krekli un žilbinoši formāli apģērbi. Jūsu mājas labumi, ko pārdodat, sniedz omulīgu sajūtu, jo jūsu segas un aromātiskās sveces padara šīs naktis nomierinošākas. Vai jūs sniedzat pakalpojumus? Ļaujiet saviem klientiem uzzināt, kā tas viņiem nāks par labu, un palīdzēs patiešām koncentrēties uz viņu Ziemassvētku aktivitātēm.

Neatkarīgi no tā, kāds ir jūsu produkts vai pakalpojums, pieejiet tam no tā viedokļa, kā tas tieši vai netieši veicina patieso svētku sajūtu. Šis e-pasta mārketinga veids nerāda, ka vēlaties nopelnīt naudu no saviem klientiem, bet gan, ka vēlaties palīdzēt ikvienam izbaudīt svētku sezonu un patiesi izplatīt prieku.

Dalieties ar tikumiem 

Kā minēts iepriekš, cilvēki meklē kopības sajūtu gan ar svešiniekiem, gan ar vairāk pazīstamākām sejām. Katram šī dabiskā vēlme kaut kur ir paslēpta visu gadu, taču šīs sezonas laikā cilvēki to labprātāk meklē.

Tāpēc padomājiet par to, kā jūs varat iedvesmot cilvēkus ar savu sezonālu e-pasta mārketingu. Ja sūtāt informatīvu ziņu, dalieties, piemēram, ar sava darba kolektīva labdarības aktivitātēm. Ja vēlaties reklamēties, norādiet, kā jūsu produkts pievieno vērtību jūsu dārgā klienta dzīvei, ļaujot viņam dalīties ar savu prieku ar citiem. Vai arī kā jūsu preces varētu, piemēram, būt saite var saturēt kādu vertību, kas vieno svešiniekus ar kādu kopīgu īpašību. Šī pieeja ir īpaši noderīga, ja pārdodat preci vai pakalpojumu, ar kuru nevarat apsolīt baudu caur iepriekš punktā minētajām maņām.

Labestības nekad nav par daudz, taču, ņemot vērā cilvēku atvērtību Ziemassvētkos, tas ir labs brīdis, kad par to atgādināt. Tas jo īpaši attiecas uz Gen Z paaudzi, tādēļ, ja vēlaties piesaistīt jaunākus sava adresātu saraksta dalībniekus, pievērsiet uzmanību sava e-pasta ziņojumu saturam un sazinieties ar viņiem, izmantojot kopīgas vērtības un sociālos mērķus.

Papildus: Neaizmirstiet personisku Ziemassvētku apsveikumu savam klientam

Šis punkts ir pats par sevi saprotams, taču tas nebūtu par Ziemassvētku tēmu veltīts e-pasta mārketinga raksts, ja mēs to nepieminētu. Protams, arī cilvēku pastkastītes ir pilnas ar daudz un dažādiem svētku un gada nogales vēlējumiem. Bet iedomājieties, ka cilvēks, kas grib no jums iegādāties preci, saņem sirsnīgu vēlējumu, kas liek viņam justies vēl siltāk pret zīmolu. Vai, vēl jo vairāk, lielākais jūsu uzņēmuma cienītājs palaiž garām gaidīto Ziemassvētku novēlējumu no jums. Bet galvenokārt padomājiet par to, kādu vēstījumu vēlaties nodot šajā Ziemassvētku sezonā.

Foto: Freepik

Tātad, apkopojiet rezultātus: kāds bija jūsu uzņēmuma gads (kā jūs izraisījāt smaidu klientu sejās vai pārdzīvojāt grūtos laikus), kāds bija gads sabiedrībā (kādus vārdus izvēlēties, no kuriem izvairīties un kāds ir jūsu vēlējums nākamajam gadam), un kādus Ziemassvētkus un Jauno gadu vēlaties, lai jūsu klients piedzīvotu. Neaizmirstiet personalizēt šo e-pastu. Salieciet savas galvas kopā ar satura veidotājiem un dizaineriem un padodiet savu patieso vēstījumu uzņēmuma svarīgākajai vērtībai – saviem abonentiem un klientiem.

Svētku noslēgums

Mārketings ir saistīts ar pastāvīgas klientu bāzes veidošanu un sejas piešķiršanu savam zīmolam (to varat teikt Ziemassvētku vecītim Ziemassvētku ballītē, izpērkot mārketinga komandas dāvanu). Jūs iegūsiet lojālus abonentus, ja piedāvāsiet tiem saturu, ko viņi gaida – saturu, kas ir labi adresēts viņiem un tajā pašā laikā izstrādāts atbilstoši jūsu zīmola indetitātei. Pēc laba plāna sastādīšanas varat sākt veidot kampaņas, kas patiešām ir piemērotas Ziemassvētkiem un nesastāvēs no traucējošiem elementiem jūsu abonenta iesūtnē. Neviens no mums nevēlas, lai cilvēki ar mūsu ziņojumiem saistītu negatīvus atslēgvārdus un vecos ‘’svētku nervus’’, pat ja mums ir labas brīvdienu preces. 

Nepārdodiet, vienkārši dariet zināmu, ko jūs sniedzat. Iepriekš minētais noteikti sekos. Jūsu klienti zina, ko un kā viņi vēlas iegādāties Ziemassvētku laikā un kā radīt svētku noskaņu. Ziniet arī to! Tātad, mūsu vēstījums jums ir vienkāršs: saglabājiet savu e-pasta mārketingu elegantu un padariet svētku sezonu skaistu – gan jums, gan jūsu abonentiem!





 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti