Klasika un medaļas
Neskaitāmie vīna veikali internetā piedāvā saņemt trīs vai sešas
pudeles mēnesī vai arī lielāku sūtījumu reizi trijos mēnešos. Vai
šim pakalpojumam, bez sirdi sildošās sajūtas, ko dod apziņa par
savā īpašumā esošu "vīna pagrabiņu", ir kādas citas priekšrocības?
Jā, pirmkārt, tā ir cena, laikrakstam Die Welt pauž pragmatiskie
vācu vīna eksperti. Šajos komplektos parasti tiekot piedāvāti ļoti
pieņemami vīni par patiešām saprātīgu cenu. Turklāt nav tā, ka
mēnešiem ilgi nākas dzert vienu un to pašu vīna veidu. Vairums
virtuālo vīna veikalu, līdzīgi kā kabeļtelevīzijas, piedāvā veselu
pakalpojumu pakešu sēriju. Konservatīvākiem pircējiem vai
"iesācējiem" iesaka izvēlēties sēriju Klasika, gardēžiem -
piedāvājumu, kas ietver vienīgi starptautiskās izstādēs apbalvotus
vīnus, bet eksperimentētājiem - tādus pārsteiguma piedāvājumus kā
"Labākie pavasara vīni" vai "Toskānas zelta trio". Dabas bērnus
noteikti priecēs vīnu izlase vienīgi no bioloģiskām saimniecībām,
savukārt ar diabētu sirgstošo opi - īpaši šiem cilvēkiem paredzēti
vīni.
Pats esi eksperts
Vairākas virtuālās pārdotuves klientiem piedāvā kļūt par īstiem
vīnziņiem - jūs varat pasūtīt ekspertu par labākajiem (no attiecīgā
veikala sortimenta un izvēlētajā cenu kategorijā) atzītos kāda
reģiona vai noteiktas vīnogu šķirnes vīnus. Tiem, kas ir
pārliecināti, ka atslēga meklējama pareizajā kombinācijā, tiek
piedāvāts "vīna+siera" komplekts - kopā ar vīna pudelēm pasūtītājs
saņem arī atbilstošus sierus. Vācijā sparģeļu sezonas laikā
interneta veikali piedāvā iegādāties speciāli šiem dārzeņiem
piemērotus baltvīnus. Tas dod iespēju katram pašam izšķirties, vai
sparģeļiem piemērotāks ir Riesling vai Chardonnay vīnogu šķirnes
vīns. Turklāt vēlāk var nebaidīties publiski ar pārliecību balsī
aizstāvēt savu izvēli - ekspertu atzīti galu galā ir abi.
Tiek piedāvāta arī iespēja saņemt informatīvos materiālus par noteiktu vīnu saderību ar pārtikas produktiem. To, protams, piedāvā arī jebkura vīna grāmata, taču interneta veikalu īpašnieki ir pārliecināti, ka viņu piedāvājuma spēks ir klāt nākošajā "ilustratīvajā materiālā", kā arī virtuālās vides nodrošinātais klātbūtnes efekts. "Es dalos savā pieredzē ar klientiem par katru vīnu. Es atbildu uz katru jautājumu un ievietoju labākos jautājumus ar atbildēm mūsu mājaslapā. Es esmu viņu personīgais vīna gids," tā Business Wire stāstīja virtuālo vīna dārzu pionieris Pīters Grenofs, 1995.gadā atklājot savu veikalu internetā. "Ar manu palīdzību cilvēki mācās par vīna baudīšanu un izveido savu gaumi. Parasti šāda līmeņa konsultācijas pieejamas vienīgi ekskluzīvos restorānos, taču tagad es varu sniegt padomus cilvēkiem visā pasaulē viņu pašu mājās". Varbūt Latvijas augstas inflācijas apstākļos cilvēkiem tieši tas ir vajadzīgs - luksusa sajūta par vidusmēra cenu?4