Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +8 °C
Skaidrs
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

Eža dēls

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Ak Džīzes Mašeņka!
A
Kas tik viss netiek šur un tur rakstīts. Bērniem jāmāca šķirot uzrakstītā un izteiktā gūzma un vērtēt labāko. Krivades nosaukšana par dzejnieci ir kļūda. Un viņas uzrakstītais nav literatūra. Līdz ar to atkrīt vajadzība to analizēt skolā.
Alnis
A
Publikai piedāvāju citus Krivvaldes dzejoļus: Vārdi (nepateikts) 1. nāve ej dirst ej dirst nāve ej dirst nāve nāve ej dirst nāve ej dirst 3. Mirkli tu esi mēsls Mirkli tu esi mēsls Mirkli tu esi mēsls Mirkli tu esi mēsls Mirkli tu esi mēsls 4. * Sargi mani, Dievs, no ļauniem dzejoļiem Sargi mani, Dievs, no ļauniem dzejoļiem
>Alnim
&
Kā absolūti neiesvētīts dzejas baudītāju cunftē negribu ticēt, ka dzejniece - sieviete spējīga uz šādām rupjībām, taču ja nu tādi pantiņi ir, tad , kur tos var izlasīt. Tādā gadījumā no savas puses gribu piedzejot punkts 5. "Sargi mani Dievs no prastām bābām Sargi mani Dievs no tādām!"
  • 2
  • 1
Nu
N
grandiozi!Tāds domas dziļums!Tāds dziļš saturs!Tāda daile! Vienkārši super!Nez vai tie Krivades dzejoļu krājumi ir kaut kur nopērkami?Mājas bibliotekai tā būtu neatsverama vērtība.Visas Belševicas un Zālītes nobāl.
  • 1
  • 0
Alnis
A
Pilns Majakovska dzejolis skan: ВАМ! Вам, проживающим за оргией оргию, имеющим ванную и теплый клозет! Как вам не стыдно о представленных к Георгию вычитывать из столбцов газет?! Знаете ли вы, бездарные, многие, думающие нажраться лучше как, - может быть, сейчас бомбой ноги выдрало у Петрова поручика?.. Если б он, приведенный на убой,[1] 10 вдруг увидел, израненный, как вы измазанной в котлете губой похотливо напеваете Северянина[2]! Вам ли, любящим баб да блюда, жизнь отдавать в угоду?! Я лучше в баре блядям буду подавать ананасную воду! Biedrs Artis Svece ir bijis skolā revolucionārs. Piezīme: Majakovskis to uzrakstīja 1915 g. februāra sākumā un nolasīja mākslinieciskajā pagrabā "Klejojošais suns". Lasījums izraisīja buržuāziskās publikas sašutumu. Majakovskis autobiogrāfijā pieminēja, ka "Klejojošais suns" tika gandrīz slēgts par dzejoļa "Jums!" lasījumu...
Hohma
H
Kādus rīustad Ratnia deva ? Vai tas lamuvārdu uzskaitījums dos iespēju skolniekam aizsargāties no citu tādu lamuvārdu lietotāja? Nē nu protams ka var jau nolaisties līdz kloākai, bet vai tas ir risinājums? Nesaprotu kā mēs visi varam dzīvot, ja skolā mums nepasniedza rupjību lekcujas., bet laikam jau mūsdienu sabiedrība ir garīgi traumēta, jo alkst pēc rupjībām un pornogrāfijas
Bite
B
'' Problēma ir – nevis kā aizsargāt skolu no pasaules, bet gan – kā padarīt to būtisku dzīvei un dot skolēniem rīkus, kas viņiem ļautu patstāvīgi pasaulē orientēties.'' Zelta vērti vārdi.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Kādi mums dzejnieki, tādi filoZofi un - otrādi. Kādi filoSofi, tādas dzejnieces.
jumors
j
Nu, ja par Krivadi, iznāca iepazīties ar to dzejoli. Meita mēģinājusi izveidot situāciju, kad pareizticīgais baznīcu gan apmeklē, bet muti neizmazgā ne pirms, ne pēc tam. Nav nekā sveša.
jumors
j
Jā, jā biedrs pt pat nav pamanījis, ka tēvam jau ir policijas sods, bet agresīvais skuķis turpina darboties, iespējams, ka uzteiks darbu dežurantei u.t.t. Uz, priekšu visu tipu agresori! LAI RIPO GALVAS!
!
!
Manuprāt, tas liecina, ka Ušakovs dzīvē nav lasījis nevienu izglītības standartu, jo citādi zinātu, ka tas nekādā ziņā nenosaka, kādu dzejoli var vai nevar stundā izmantot. ---- Skolā mācās bērni. Par bērniem atbild to vecāki. Ja manam bērnam priekšā celtu šādu dzejoli analīzei, būtu liels skandāls. Filozofa kungs un daži citi nez kāpēc apiet šo posmu - kāds ir skolas uzdevums un mērķi un kāda ir vecāku teikšana. Viņš tomēr instinktīvi zina, ka vecākiem labāk neprasīt un nekaitināt viņus. Jo var sanākt arī bez jokiem.
pt
p
Neuztraucieties. Vienmēr taču var pamest Āgenskalna Valsts ģimnāziju vai Rīgas 1. ģimnāziju un doties uz, piemēram, Rīgas 28.vidusskolu. Protams, visādas jau runas klīst par tur pieejamās izglītības kvalitāti, toties direktors ir ideoloģiski un tikumīgi izturēts un nekādas brīvdomības nepieļaus. Bet, ja nu akurāt vecāku teikšana rūp, redz, Rīgas 47.vidusskolā vispār var sist ne tikai savus, bet arī svešus bērnus, turklāt, ne audzinātājs, ne direktors par to neko nesaka. Pilnīgi bez jokiem.
  • 5
  • 3
lauku vecis
l
Tikumība mūsu jaunajai paaudzei ir tukšvārdiņš.Skolas bērnu sabiedrībā ir pavisam citi kritēriji - kurš krutāks,....It visās nozīmēs... Par lamu vārdiem. Kaut kā neatceros, ka skolas laikā būtu jāiztirzā kāds literārs darbs ar lamuvārdiem, tā sacīt, valodas krāšņumam ....Un teikšu, ka nemaz nejūtos tāpēc apdalīts...Tāpat jau reālā dzīve ir pietiekami brutāla. P.S.Kur palikusi mūsu dedzīgākā diskutētāja Skaisle? Te būtu lauciņš, kur viņai tā īsti izvērsties.
Trulais pūlis - stulbs, mazizglītot
T
Vispār Rībena jau visu pateica. "Līdz šim domāju, ka rupju lamuvārdu trūkums Vācieša un Ziedoņa dzejā ceļas nevis no padomju cenzūras, bet gan no dzejnieku ģenialitātes un meistarības, kas spēj radīt izteiksmē un saturā stiprus dzejoļus arī bez jebkādiem lētiem efektiem. Un par to norādi uz "moderno Rietumu dzeju" es gribētu pajautāt, kā tad tas īsti ir: verdziski un nekritiski mērkaķoties pakaļ visām Rietumu negācijām - vai tas mums latviešiem ir neizbēgams liktenis jeb svēts pienākums? Vai tas, ka mēs esam izlutināti ar īstu dzeju un tāpēc smādējam surogātus - vai tas tiešām ir provinciālisms?" "Daži (un sevišķi profesors Šuvajevs) domā, ka skolā var runāt par pilnīgi visu. Tā varētu būt (protams, ar neskaitāmām piebildēm un izņēmumiem) un tomēr. Skolā var runāt par alkoholu, bet skolēniem nepiedāvā pagaršot. Skolā var runāt par narkotikām, bet skolēniem nepiedāvā uzsmēķēt kāsīti. Skolā var runāt par pornogrāfiju, bet skolēniem - par spīti vārda brīvībai - nedemonstrē pornogrāfiskus materiālus. Mācību stundā var runāt par ļoti rupjiem lamuvārdiem, bet tos nelietot - ne mutvārdos, ne rakstveidā, ne mācību materiālos. Tik vienkārša loģika! " "Mīzt pie Brīvības pieminekļa ir huligānisms. Bet mīzt pie Brīvības pieminekļa performances ietvaros - tas ir mākslinieciskās izteiksmes elements. Galvenais, lai mīziens ir jēgpilns, lai tas kā spontāns un dziļi izsāpēts dvēseles kliedziens laužas ārā no sevī nenoturamas Mākslinieka pašizpausmes nepieciešamības. (...) Lai tas kļūst par vareniem plūdiem, kas krākdami aizskalo neskaitāmu latviešu kauna un goda jūtas, aizrauj pazudībā tūkstošiem stulbeņu, provinciāļu un homofobu, noslauka no zemes virsas Tēvzemes un Brīvības garīgās robežas - jo Brīvībai robežu nav! Tas imaginārais otrs - nav nekas. Ja viņš mīztu nevis pie Brīvības pieminekļa, bet pie savas garāžas pakša, gailis viņa "mākslai" pakaļ nedziedātu. Tāpat ir ar lamuvārdiem dzejā. Langa saka, ka tie pastiprinot dzejoļa izteiksmi un saturu. Bet es tam neticu. Stipri tādā dzejā ir nevis lamuvārdi, bet gan sabiedrības goda kodekss, uz kura tāds dzejnieks ar savām rupjībām parazitē. Atceliet šo kodeksu, un šī dzeja zaudēs savu "spēku" kā slapjš pulveris. Vispār es domāju, ka cīņā starp mūžīgu vērtību aizstāvjiem un provokatoriem, iespējams, uzvarēs pēdējie. Ja neiejauksies kāds stiprāks, tad uzvarēs nevis tas, kam ir muca dzidra ūdens, bet gan tas, kam ir karote indes. Tikai viņu uzvara būs arī viņu pašu bojā eja. Jo viņi ir tikai parazīti uz kristīgās civilizācijas koka. Viņi var dzīvot tikai šā koka paēnā. Bez tā viņi nav nekas."
  • 3
  • 1
!
!
Vēl viens murgu lācis. Ceru, tādu lamu vārdu šis eža dēls iegaumēs.
Nav svarīgi, kas es
N
Skaidrs, ka lamuvārdu, resp. tādu vārdu, kas lietojami tikai lamāšanās vajadzībām, patiesībā ir ļoti maz, ja vispār ir, jo jebkurš vārds nokļuvis atbilstošā kontekstā var pārtapt par lamuvārdu. Protams, parasti tie, var teikt, ka vairums, ir žargonvārdi, arī vairāku vārdu žargonismi, bet mēdz būt arī parasti ikdienišķi vārdi vai teicieni. Lieto arī aizguvumus no svešvalodām un interesanti, ka lamāšanās ir pacildinājusies ar angliskiem teicieniem, kā piem. bullshit (esmu arī dzirdējis līdēja vietā sakām brūndegunis), ko agrāk Latvijā nedzirdēja, bet krievismi nāk atkal modē, ja tā var teikt. Dabiski, ka lamājoties neviens neteiks vagīna, kaut tas nozīmē to pašu, ko Acs komentārā apspēlē, bet cūka, vai pimpis, pats par sevi nav nekas slikts, kas tā nav, ja cilvēks kļuvis tāds, ka pelnījis tādu apzīmējumu.
Ameba
A
Skolā ir jārunā un jāmācās literārajā valodā. Katrā nākamajā izglītošanās līmenī prasībām un prasmēm jābūt augstākām. Jaunas vai senas, ielas,cietuma vai neizglītotu indivīdu vārdu krājuma īpatnības savā vidē arī paliek. Šīs estētikas vārdu pērles,studēt svarīgi radošiem amatu meistariem. Lai filmas,grāmatas,reizēm reklāmas un citi gara darbi būtu vidi patiesībā raksturojoši. Kāpēc skolotājiem būtu jāizceļas ar savu znaju? Grib iefiltrēties pūlī,blato vai ir glupi?
pp
p
Pārsteidzošākais ir tas, ka dzejdarei Krivadei sita zvaigžņu stunda. Tā mēs uzzinājām par tādas esamību. Un tūlīt arī aizmirsīsim. Bet jāatzīst gan, ka vēl pirms gadiem 30 cilvēki tik daudz un nesodīti nelamājās. Tagad tas skaitās stilīgi.
polovcietis
p
Vnk dzejas dienās uzmanības pietrūka. Tagad ir pa pilnam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja