Viņa partneri, cīņu biedri "kinematogrāfiskajā" cīņā, ko Holivuda veic, ievērojot pieklājīgu distanci no aktuālajām politiskajām nostādnēm, taču tik pieklājīgi kritisku, lai neapdraudētu sava produkta komercpotenciālu, ir vairāk nekā cienījami — Leonardo di Kaprio un Rasels Krovs. Di Kaprio mobila, nemitīgi ģeogrāfiskās lokācijas Tuvajos Austrumos mainoša izlūkdienesta darbinieka Rodžera Ferisa, savukārt Rasels Krovs — viņa priekšnieka ASV Eda Hofmana lomā. Cik viens (di Kaprio varonis) ir mobils, perfektā arābu valodā runājošs, skraidelējošs, smalkas, protams, svētu mērķu vārdā — teroristu organizācijas atmaskošana! —, intrigas pinošs un lokāli manipulējošs, tik otrs (Krova varonis) — statisks, saresnējis un globāli manipulējošs. Viens — Irākā, Jordānijā, Sīrijā, otrs — ASV, taču viņus abus saista "vadi" un satelīti, teju nemitīgas telefona sarunas, mobilā komunikācija, kas jo šizofrēniskāka šķiet abu izmantotās hands free sistēmas dēļ. Skraidelē di Kaprio pa austrumiem teroristu medībās un teju nemitīgi skaļā balsī apspriež savas darbības ar pāri okeānam sēdošo, mierīgi ikdienas rutīnu (ģimene, brokastis, bērnu transfērs uz skolu un tamlīdzīgi) izpildošo apalīti, kurš, protams, visu zina vislabāk — atbilstoši likuma burtam un varas nostādnēm svētajā karā pret terorismu. Ar šo šaudīgo kā ūdenszāle di Kaprio un viņa rešņa-priekšnieka, kura pavēlēm viņš spiests pakļauties, opozīciju, un viņu abu intensīvu vārīšanos "vados", kas uzskatāmi atgādina neadekvātu tekstu izkliegšanu šķietami nepiemērotā vidē (īpaši tas attiecas uz di Kaprio varoni), tad arī sākas un beidzas filmas oriģinālākais uzstādījums.Gandrīz kā Bondā Tās sižets visumā ir piedzīts vidēja dēku trillera neticamībai/nosacītībai, kas dažam ASV kritiķim filmu licis pielīdzināt kārtējam stāstam par Džeimsu Bondu. (Filmas pamatā ir oskarotās Mārtina Skorsēzes filmas Atkritēji/The Departed scenārista Viljama Monahana jaunākais darbs, tās pamatā laikraksta The Washington Post žurnālista Deivida Ignatiusa romāns.) Kaut salīdzinājums ar bondiānu ir pārspīlēts, pat neskatoties uz dinamisko lokāciju maiņu (filmas darbība lēkā no ASV, Eiropas un vairākām austrumu valstīm) un diez vai patiku pašam Ridlijam Skotam, kura kontā ir arī viena no patiesākajām un reālistiskākajām amerikāņu kara drāmām Melnais vanags notriekts/Black Hawk Down (2001, tās darbība norisinājās Somālijā). Tomēr viņa Body of Lies jeb Melu virpulī tik tiešām piedāvā gana daudz neticamības/ nosacītības, kas organiskāka šķistu stāstā par Bondu, nevis ASV ārpolitiku un ASV ofisa ļaužu Dieva kompleksus un pasaulē kārtības ievedējus "atmaskojošā" drāmā. Salīdzināt ar bondiānas filmām Melu virpulī var stimulēt arī Leonardo di Kaprio varonis Rodžers Feriss, kam kā tādai matrjoškai izdodas nostāties uz kājām par spīti sūrākajiem pārbaudījumiem, turklāt veikli ar dažu zvanu un datortfrīka palīdzību likvidēt pilnīgi nevainīgu cilvēku — arābu arhitektu, uzdodot to par zīmīgas teroristu organizācijas vadītāju. Gods un slava di Kaprio, viņam izdodas supervaroņa potenciālu pasniegt bez pozēšanas un pārliecinoši reāli.Melojam un uzmetam Filmā melo visi — gan pozitīvie, gan negatīvie (ja šāds dalījums vispār iespējams spiegu "biznesā" un postmodernajā pasaulē), no mobilajiem aģentiem līdz viņu kantoru priekšniekiem, no vietējo slepeno dienestu darboņiem, kas arīdzan spēlē dubultu spēli, gan flirtējot ar amerikāņiem, gan viņus attiecīgā brīdī "uzmetot" (Jordānijas slepenā dienesta šefa lomā pārliecinošs ir aktieris Marks Strongs). Lai līdzība ar Bondu, t.i., filmas "kas, tas taču tikai pekstiņš", atsvešinājums būtu pilnīgs, autori Leonardo di Kaprio vīrišķīgajam, brūču rotātajam, bet tik sīkstajam varonim ir devuši arī trauslu mīlas līniju, ko reprezentē lokālā skaistule medmāsiņa Aiša (G.Frahani). Kaut īstais "erotiskais" pulss, spriedze, ko filmas autoriem derēja izvērst, pulsē tieši vīrišķīgajās attiecībās, melu un savstarpējas uzmešanas "trīsstūrī" — Krovs, di Kaprio, Strongs. Opozīcijā starp reālo faktūru, reālajām nāvēm, sāpēm, saspridzinātajiem un atkritumu izgāztuvēs izmestajiem cilvēkiem, visām šīm sāpēm un dramatismu, un filmas uzstādījumu attiekties pret to visu ar datorspēlītes (vai bondiānas) vieglumu, manuprāt, arī slēpjas tās lielākā problēma. No Ridlija Skota ar tā krampi un talantu varēja gaidīt ko vairāk, ne tikai rezignētu secinājumu — sak, tā tas ir — mūsdienu globālajā pasaulē un karā melo visi un visiem, priekšnieks padotajam, padotais priekšniekam, partneris partnerim. Meli ir šī kara sākums, un meli — tā turpinājums. Savukārt datorspēles nosacītību reālām sāpēm piešķir atsvešinātā satelīta klātbūtne, kur aiz tehnoloģijām sen pazuduši gan jēga, gan mērķi. Ja šo visu mums ir gribējis pateikt Ridlijs Skots, viņam tas ir izdevies labā profesionālā līmenī ar pārliecinošiem specefektiem, eksotiskām ainavām, labiem aktieriem un vērienu, kādu var atļauties Holivudas lielbudžeta projekta veidotāji. Tik vien, ka aiz globālo melu un datorspēlētāju morālās atsvešinātības, ko Ridlijs Skots "definē" kā kara pret terorismu īstenotāju pamatdiagnozi, ir pārāk daudz paredzamības un holivudiska viegluma, kas apliecina, ka arī filmas autori šai dramatiskajai tēmai piegājuši ar pamatīgu holivudiskās nosacītības devu.
Rasels Krovs un Ridlijs Skots
Austrālieti Raselu Krovu ar Ridliju Skotu, kādreiz Lielbritānijā
karjeru sākušo, vēlāk par vienu no Holivudas vecākās paaudzes
rafinētākajiem režisoriem kļuvušo režisoru, saista vairākas spožas
darba uzvaras — arī varonīgajā Gladiatora sāgā, kas gadsimtu mijā ne
tikai reanimēja zobena un sandaļu žanru, bet arī atnesa Oskaru Raselam
Krovam.
Kopš tā laika gadi astoņi aiztecējuši, un muskuļoti trenētā Senās Romas
karavadoņa, vēlāk gladiatora vietā ir tusnīgs, resns vīrs — CIP
darbinieks Eds Hofmans. Visu cieņu Rasela Krova miesas transformēšanas
spējām — lomas dēļ viņš pieņēmies svarā par 22,7 kg, ko gan pēcāk
atļāvies arī publiski nožēlot.
Pēc filmas pirmizrādes ASV aktieris ir pavēstīja presei, ka turpmāk
mēģinās izvairīties no lomām, kurās nepieciešams uzaudzēt lieko svaru.
Ieraugot sevi uz ekrāna, Krovs ir sācis šaubīties par šī soļa
lietderību. Pilnīgi noteikti viņš turpmāk izvairīšoties no lomām, kas
prasa tik krasu ārienes maiņu.
Laikrakstam USA Today Rasels Krovs pastāstījis: "Ridlijs man piezvanīja
un pavaicāja: "Vai tu neiebilsti uzaudzēt nedaudz liekā svara? Es šo
varoni redzu kā kādreizējo atlētu, kurš ir palaidies." Es uzticos
Ridlijam Skotam tik ļoti, ka uzreiz piekritu, un tikai vēlāk novērtēju,
ka šādā prasībā ir pamatīga režisora ambīciju doza. Kad redzu, kā mans
vēders karājas starp kājām, neesmu pārliecināts, ka tā bija pareizā
izvēle."
Arī Rasela Krova partneris filmā Leonardo di Kaprio esot bijis
satriekts par Krova fiziskajām izmaiņām. Ieraugot Krovu viņa jaunajā
veidolā, di Kaprio esot zaudējis savaldību un dedzīgi smējies.