Ņemot vērā, ka īsā laika periodā nolija ļoti ievērojams lietus nokrišņu apjoms (aptuveni 159 mm diennaktī, kas ir vairāk nekā divu mēnešu vidējais rādītājs) Latvijas dzelzceļa ceļu meistari nolēma apsekot slieču ceļus Kārsavas apkaimē, kā rezultātā konstatēja sešās vietās dzelzceļa uzbērums ticis pakļauts kritiskam ūdens līmenim, kuru apkārtējie grāvji un upes nav spējušas aizvadīt un augsne uzsūkt. Rezultātā sākušies atsevišķi uzbēruma nogruvumi, tādējādi izsaucot tiešus draudus vilcienu kustības drošībai. Garākais no plūdu skartajiem uzbēruma izskalojumiem, aptuveni 480 m garumā, bija izveidojies pie Rītupes upes, netālu no Kārsavas dzelzceļa stacijas.
Lai novērstu draudus vilcienu satiksmei, 24.augustā posmā Rēzekne-Kārsava slēgta vilcienu kustība un uzsākti remontdarbi uzbēruma atjaunošanai. Darbos iesaistīta LDz, kā arī meitassabiedrības SIA LDz Infrastruktūra darbinieki un tehnika.
"Esam pateicīgi mūsu darbiniekiem, kuri spēja pamanīt apdraudējumu vilcienu kustības drošībai un atbilstoši un operatīvi reaģēt, lai to novērstu, jo neuzmanības sekas varēja būt ļoti bīstamas. Tāpat esam gandarīti, ka šīs dabas stihijas sekas mums salīdzinoši ātri izdevās likvidēt saviem spēkiem, neiesaistot valsts dienestus, kuri jau bija noslogoti remontējot izskalojumu skartos autoceļus un citus objektus," teica LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts.
Līdz 29.augusta pusdienlaikam no Vesetas karjera tika atvests un nogruvuma vietās izbērts aptuveni 2000 m3 grants, lai atjaunotu uzbērumu un atvērtu posmu vilcienu kustībai, tomēr līdz pilnīgai uzbēruma un sliežu ceļu klātnes atjaunošanai darbi turpināsies līdz pat oktobra beigām, norāda LDz.