Pat jaunās matemātikas cerības no vienmēr matemātikā spēcīgās Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas nenoliedzot - pārbaudījums bija grūtāks nekā iepriekšējos gados. Skolu direktori Dienai atzīst - eksāmenu grūtības pakāpe ir viļņveidīga un šiem devītajiem nav paveicies. Citus gadus matemātikas eksāmens ir ļoti viegls, tad skolēni iegūst ļoti labus vērtējumus un tam parasti nākamajā gadā seko krietni grūtāki uzdevumi, ievērojusi Juglas vidusskolas direktore Aija Melle.
Tomēr šā gada matemātikas eksāmena satura negatīvais vērtējums nav viennozīmīgs. Matemātikas skolotāju apvienības viceprezidents Arnis Rudiņš stāsta - ir arī skolotāji, kuri uzskata, ka eksāmens bijis pavisam pieņemams. Katram uzdevumam bijuši kādi knifiņi - ja vien skolēns tos uztvēra, atrisinājumu rast bijis viegli. VISC pārstāve Kristīne Ilgaža norāda - VISC piezvanījuši kādas skolas skolēnu vecāki un vaicājuši, kāds varētu būt iemesls, kāpēc tik liela daļa devītklasnieku eksāmenā bija nesekmīgi, tomēr citus signālus par eksāmena kvalitāti centrs neesot saņēmis. Lai arī pāris Dienas aptaujāto skolu eksāmenu atzina par neatbilstošu jaunajam mācību priekšmeta standartam, K. Ilgaža norāda, ka pārmetums nav vietā - eksāmens ir balstīts uz standarta, pēc kura bija jāmācās visiem devītklasniekiem.
Par pārējiem eksāmeniem devīto un divpadsmito klašu beidzējiem
skolu pārstāvji pauž nelielus iebildumus, taču kopumā tos uzskata
par līmenim atbilstošiem. Arī matemātikas eksāmenā vidusskolu
beidzējiem bijuši uzdevumi, kuri vienkāršam skolēnam bija
neizpildāmi, taču to uzdevums esot bijis «sašķirot» spēcīgākos
matemātiķus, lai augstāko vērtējumu - A līmeni - iegūtu tikai paši
labākie, skaidro A. Rudiņš.